نماد سایت شرکت آرسس

آشنایی با Intel Xeon Gold 6248

در این پست به آشنایی با Intel Xeon Gold 6248 میپردازیم.

Cpu را که به عنوان مغز کامپیوتر از آن یاد میکنیم ، تنها پردازشگر رایانه نیست . اما از مهمترین آن ها به شمار میرود .
CPU بخشی از کامپیوتر شماست که محاسبات و اجرای کلیه ی برنامه های شما برعهده آن است.

سی پی یو کلیه اطلاعات را از رم میگیرد ، کدگشایی های لازم و پردازش را انجام میدهد سپس آن را تحویل بخش دیگری میدهد . سی پی یو در انواع مختلف و در دستگاه های مختلف اعم از رایانه ، لپتاپ تا گوشی های هوشمند یافت میشود. این تراشه مربع شکل بوده و روی بورد اصلی دستگاه قرار میگیرد. با وجود پیشرفت های زیاد این قطعه اما عملکرد پایه ی سی پی یو تغییری نکرده و شامل همان سه مرحله : واکشی Fetch ، رمزگشایی Decode ، اجرا Execute است . آرسس پارت در زمینه فروش سرور hp در خدمت شماست.

از بین سه مرحله بالا به گزیده توضیحی درباره واکشی Fetch میدهیم :

زمانی که دستورالعمل دریافت میشود میگوییم عمل واکشی صورت گرفته است .Y آن دستورالعملیست که در غالب صفر و یک از راه رم به سی پی یو انتقال داده میشود. هر یک از این دستور ها تنها بخش کوچکی از یک عملیاتی کامپیوتری است به همین دلیل CPU لازم دارد بداند دستورالعمل های بعدی چیست .

تعداد هسته‌ها

در ابتدای ساخت سی پی یو ها آن ها تنها یک هسته داشتند . پس واحده پردازنده تنها به یک سری کارا محدود بود . این یک از دلایلی بود که با وجود تاثیر گذاری زیاد نسباتا وقت گیر بود. تولیدکننگان به فکر ارتقاء عملکرد CPU افتادند.
و پس از آن پردازنده های چند هسته ای ساخته شدند.این روز ها احتمالا عباراتی مثل دو هسته ای ، چهار هسته ای و حتی هشت هسته ای را شنیده اید.

در ادامه برای آشنایی بیشتر شما یکی از این پردازنده ها را به مختصر شرح میدهیم:

معرفی Intel Xeon Gold 6248

یکی دیگر از cpu های سری Gold پردازنده 6248 هست.
این پردازنده دارای 20 هسته می باشد. Intel Xeon Gold 6248 نیز دارای حداقل فرکانس 2.50 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس 3.90 گیگاهرتزمیباشد توان حرارتی در این cpu 150 وات می باشد که همین توان بالای cpu باعث افزایش طول عمر cup شده .
این پردازنده 20 کوری در حالت Hyper-Threading میتواند 40 core اختیار شما قرار دهد که اگر این cpu را در سرور dl380 G10 استفاده کنید که دارای 2 اسلات cpu می باشد میتواند تا 80 core از این cpu بهره برد که در پروژه های بزرگ مناسب میباشد از دیگر ویژگی های Intel Xeon Gold 6248 میتواند به مقدار فرکانس ان اشاره کرد که بسیار مناسب برای برنامه های هست که نیاز به فرکانس بالا دارند. Intel Xeon Gold 6248 از حافظه DDR4-2933 نیز پشتیبانی میکند و حداکثر اندازه حافظه در این cpu یک ترابایت میباشد.
حداکثر سرعت حافظه Intel Xeon Gold 6248 2933 مگاهرتز می باشد . سوکت قابل پشتیبانی FCLGA3647 میباشد.
از دیگر ویژگی های Intel Xeon Gold 6248 Deep Learning Boost، Resource Director، Speed Shift، Turbo Boost ، Hyper-Threading، Virtualization میابشد.

سرور های که میتوان از Intel Xeon Gold 6248 استفاده کرده .

dl580G10
dl560 G10
dl380 g10
Dl360 g10
Dl180g10
Dl160 G10

خروج از نسخه موبایل