نماد سایت شرکت آرسس

رفع مشکل ادمین شبکه با iLO !!

ادمین شبکه

ادمین شبکه

معرفی پورت iLO ادمین شبکه

یکی از مشکلات رایج مدیریتی در میان ادمین شبکه ها ، مدیریت از راه دور سرورهاست که از زمان بوت یا روشن شدن سیستم تا زمان خاموش شدن آن مورد نیاز است. برخی مدیران شبکه برای ریموت کردن به سرورها از Remote Desktop در مایکروسافت یا VNC در لینوکس استفاده می‌کنند. اما در ماژول‌های Synergy و سرورهای پرولیانت اچ پی که شامل سرورهای Blade هم هست، پورت فیزیکی به نام iLO تعبیه شده که امکان مدیریت سرور اچ پی از راه دور را از لحظه بوت شدن سیستم به شما می‌دهد.

این پورت دارای یک چیپ سخت‌افزاری و پردازنده مخصوص این کار است که با استفاده از آن می‌توانید مانیتورینگ و کنترل مناسبی را بر روی سرورهای خود داشته باشید و مهم نیست که در این لحظه در کجای دنیا هستید. در واقع پورت iLO یک پورت اترنت است که توانایی فعال شدن و استفاده همزمان با ابزار ROM Setup یا RBSU را دارد. امکاناتی کهiLO  ارایه می‌دهد، در بسیاری از مواقع ناجی بسیاری از مدیران شبکه به خصوص در رفع مشکل از راه دور است.

از دیگر امکانات این پورت، پیکربندی، به‌روزرسانی، مانیتورینگ و راه‌اندازی سرویس‌ها از راه دور است. این پورت توانایی دریافت آدرس IP و حتی FQDN را نیز برای اتصال دارد و شما می توانید با استفاده از آدرس IP یا FQDN از طریق رابط تحت وب یا کنسول تحت وبی که این سرویس در اختیار شما قرار می‌دهد، سرور خود را مدیریت کنید. در واقع پورت iLO یک پورت کارت شبکه به نظر می‌رسد که ارتباط شبکه‌ایِ مجزا و آدرس IP مجزا از محدوده شبکه عادی را می‌تواند دریافت کند و حتی امکان دریافت آدرس از DHCP  را نیز دارد که به صورت پیش‌فرض در این تکنولوژی قرار دارد و برای تعریف IP استاتیک باید این ویژگی را OFF کنیم.

پورت Integrated lights-out Management یا iLO مجزا از سیستم‌عامل سرور، سرویس‌دهی می‌کند و از طریق Setup iLO می توان تنظیمات مربوطه را انجام داد. این پورت یک IP آدرس به خود می‌گیرد و می توان از راه دور و از طریق شبکه به آن وصل شد. بعد از انجام تنظیمات می‌توان از طریق مرورگر بدون هیچ واسطی به سرور متصل شد و امکاناتی از قبیل دسترسی به BIOS و مدیریت پاور سرور مانند خاموش یا روشن کردن و یا راه‌اندازی مجدد آن را انجام داد. همچنین بسیاری امکانات دیگر که بدون دریافت لایسنس پیشرفته می‌توان به صورت رایگان در اختیار داشت به شرح زیر است:

  1. امکان استفاده از نسخه‌های ISO موجود در کامپیوتر شما به عنوان درایو محلی سرور (Remote Media Applet)
  2. مشاهده و مرور گزارشات و رخدادهای سخت‌افزاری سرور HP
  3. مشاهده و مرور وضعیت ماژول‌های مختلف سخت‌افزاری سرور HP از قبیل RAM یا CPU و…

HPE iLO سلامت و عملکرد حفاظت با قدرت پیشرفته و کنترل حرارتی برای بهره‌وری حداکثر قدرت را فراهم می‌کند. امکاناتی که iLO ارائه می‌دهد، در بسیاری از مواقع ناجی بسیاری از مدیران شبکه به خصوص در رفع مشکل از راه دور است. برخی دیگر از امکاناتی که نیاز به خرید لایسنس پیشرفته (HPE iLO Advance) دارند عبارتند از:

  1. امکان استفاده از درایوهای نوری یا Floppy سخت افزاری کامپیوتر کاربر به عنوان درایورهای سرور HP در هنگام مدیریت.
  2. مدیریت از راه دور سرور یا Remote Control Console که موجب می شود کاربر در شرایطی برابر با زمانی که با موس، کیبورد و مانیتور به صورت محلی در حال کار با سرور HP است را در اختیار داشته باشد.
  3. امکان دسترسی به صفحه گرافیکی سرور توسط چندین کاربر.
  4. امکان نصب سیستم‌عامل.
  5. انجام برخی امور مدیریتی همچون به روزرسانی Firmware، مدیریت گروه رسانه‌های مجازی، فعال‌سازی مجوز یک گروه و مدیریت کنسول ضبط و پخش سرور.

با آرسس پارت همراه باشید

خروج از نسخه موبایل