نماد سایت شرکت آرسس

بررسی ssd NVMe

ssd NVMe

ssd NVMe

برای ارتقای سخت افزار کامپیوتری تهیه ی ذخیره ساز جدید میتواند موثر ترینو سریع ترین راه باشد . از سال ها پیش ارتقا رم و پردازنده به عنوان اصلی ترین گزینه برای بهبود  یک کامپیوتر در نظر گرفته میشد.با پیشرفت های اخیر در زمینه حافظه های ذخیره ساز ، میتوان به عنوان بهترین تغییر برای بالا بردن سرعت یک کامپیوتذ شناسایی کرد .و حالا برای معرفی یکی از بهترین حافظه های ذخیره سازی به نام NVMe مقاله پیش رو را مینویسیم .

در بازه زمانی کمی حافظه رم و پردازنده مرکزی کامپیوتر رواج پیدا کرد و پیشرفت چشم گیری در نسل های متفاوتی معرفی و به بازار فرستاده شد .در همین زمینه ذخیره سازی با نام هارد دیسک شناخته شد اینجور پیشرفتی نکرد و همین دلیل شددر بیشتر کاربرد ها ، این بخش به عنوان گلوگاه عملیات کامپیوتری عمل کند .

تفاوت های زیادی بین حافظه های SSD و HHD وجود دارد اما دراین مقاله توضیحات لازم نمیگنجد اما کوتاه ترین توضیح ما این است که این حافظه ها  سرعت بیشتری ن=نسبت به هارد دیسک ها دارند .

 NVMe یا حافظه ی پرسرعت راه ارتباط بین حافظه است که توسط تولیدکنندگان قطعات کامپیوتری از جمله سامسونگ،دل و… توسعه داده میشود .این حافظه روی قطعه ارتباطی PCLe فعال است . در این حافظه ارتباط درایو بامادربورد مستقیم صورت میگیرد و در نتیجه سرعت دریافت و ارسال اطلاعات با سرعت بیشتری صورت میگیرد .

خروج از نسخه موبایل