نماد سایت شرکت آرسس

راهنمای انتخاب سخت افزار سرور (Server Hardware Configuration)

راه اندازی اولیه کامپیوتر - راه اندازی اولیه سیستم کامپیوتری جدید - خرید کامپیورتر - خرید سرور

راه اندازی اولیه کامپیوتر - راه اندازی اولیه سیستم کامپیوتری جدید - خرید کامپیورتر - خرید سرور

راهنمای انتخاب سخت افزار سرور و خرید سرور

مرحله اول

اولین مرحله در انتخاب سخت افزار سرور ، انتخاب شاسی سرور مورد نظرمان میباشد . 

برای مثال با توجه به تجهیزات و امکانات موجود تصمیم میگیریم که کدام سری از سرورهای HPE برای کار ما مناسب است .مثلا اگر در سازمان و شرکت خود رک داریم بهتر است از سری سرور رک مونت ( DL Series ) و در غیر این صورت بهتر از سرورهای تاور ( ML Series ) استفاده نماییم . 

اگر تصمیم به خرید سرور از سری سرور های رک مونت گرفتیم ، باید به این موضوع توجه کنیم که بر روی رک خود چه مقدار فضای خالی میتوانیم به سرور مورد نظر اختصاص دهیم ، تا بر اساس فضای موجود تصمیم بگیریم که سرور یک یونیتی برای ما مناسب است یا دو یونیتی یا چهار یونیتی .

بعد از انتخاب شاسی سرور مورد نظر بهترین کار این است که کاتالوگ ( QuickSpecs ) سرور مورد نظر را از سایت شرکت  HPE دانلود کنیم تا بتوانیم مراحل بعدی را طی کنیم .

مرحله دوم

در دومین مرحله انتخاب سخت افزار سرور ، مشخص میشود که چه تعداد پردازنده بر روی سرور میتوانیم قراردهیم .

برای انتخاب پردازنده مناسب برای سرور خود ، میبایست در نظر داشته باشیم که چه مقدار سرعت پردازش و چه مقدار هسته پردازشی نیاز داریم . بعد از مشخص شدن تعداد هسته و سرعت پردازش مورد نیاز میتوانیم پردازنده (ها) ی سرورمان را از کاتالوگ سرور خود از بخش Processor  انتخاب کنیم .

مرحله سوم

مرحله سوم انتخاب سخت افزار سرور ، مموری های مورد نیاز و تعداد مموری است . در این مرحله میبایست بدانیم چه حجمی از مموری بر روی سرور خود نیاز داریم . در هنگام انتخاب مموری برای سرور خود بهتر است از تعداد مموری بالا با حجم کمتر انتخاب کنیم . با این کار پهنای باند انتقال اطلاعات به مموری ها افزایش یافته و باعث میشود سرعت پردازش سرور مقدار قابل قبولی افزایش پیدا کند .

برای انتخاب مموری خود میتوانیم از بخش Memory در کاتالوگ سرور خود استفاده کنیم . 

مرحله چهارم

در مرحله چهارم انتخاب سخت افزار سرور میبایست رید کنترلر سرور خود را انتخاب کنیم . در هنگام انتخاب رید کنترلر باید به این موضوع توجه کنیم که آیا نیاز به ارتباط سرور با استوریج خارجی ( DAS ) داریم یا نه . اگر ارتباط سرور با استوریج خارجی را مدنظر داشته باشیم میبایست از ریدکنترلرهای دارای پورت اکسترنال استفاده کنیم . همچنین در این مرحله میبایست در نظر بگریم که بر روی سرورخود نیاز به SAS Expander داریم یا خیر . برای مثال بر روی سرور DL380 بدون قرار دادن Expander نهایتا ۸ درایو میتوانیم قرار دهیم . و در صورتی که تصمیم به قرار دادن درایو های بیشتری داریم میبایست از SAS Expander بر روی سرور خود استفاده کنیم .

مرحله پنجم

در این مرحله میبایست درایو های مورد نیاز خود و تعداد درایو های خود را انتخاب نماییم . در این مرحله میبایست متناسب مقدار فضای ذخیره سازی مورد نیاز خود ، Level رید که میخواهیم بر روی درایوهای خود پیاده سازی کنیم تعداد درایو های خود را انتخاب کنیم . 

در هنگام انتخاب درایو ها خود میبایست مشخص کنیم آیا به درایو SSD نیاز داریم یا به درایو های HDD . و مورد دیگر این است که چه نوع اینترفیسی با سرور ما سازگار است و یا این که کدام سایز از درایو ها برای سرور ما متناسب است .

نوع اینترفیس درایو های ما با توجه به رید کنترلر مشخص میشود . برای مثال بعضی از رید کنترلر ها تنها از درایو های SATA پشتیبانی میکنند . 

سایز درایو هایمان نیز متناسب با شاسی سرور انتخاب شده مشخص میشود که بر روی سرور درایو های SFF میتوان قرار داد یا درایو های LFF 

در هنگام انتخاب درایو برای سرور خود بهتر است تعداد درایو هم به عنوان Spare برای Logical Driver هایی که قرار است بر روی سرور ایجاد کنیم خریداری نماییم .

مرحله ششم

در این مرحله باید مشخص کنیم که آیا به درایو نوری نیاز داریم یا خیر . در صورت نیاز میتوانیم از Optical Drive بر روی سرور خود استفاده کنیم .

مرحله هفتم

مرحله آخر انتخاب پاور مناسب برای سرور است .در این مرحله بهتر است با استفاده از نرم افزار Power Advisor  شرکت HPE  مقدار برق مورد نیاز برای سرورمان را مشخص کنیم . سپس با توجه به برق مورد نیاز سرور Power  مورد نیاز برای سرور خود را انتخاب نماییم . 

در هنگام انتخاب پاور بهتر است به موضوع Redandancy توجه داشته باشیم ، تا با این کار   Availbility سرور خود را تا حد ممکن بالا ببریم .

آرسس پارت : فروش سرور ، سوئیچ و انواع تجهیزات شبکه با بهترین کیفیت

آرسس پارت ، نبض تجهیزات شبکه

واحد فروش : 77538205-021
واحد فنی و پشتیبانی : 77538696-021 | 77531760-021
info@arsess-co.com
خروج از نسخه موبایل