نماد سایت شرکت آرسس

روی رجیستری گوشی‌های مسافری حساب باز نکنید/ احتمال توقف ثبت شناسه

رجیستری - موبایل - تلفن همراه - Register

رجیستری - موبایل - تلفن همراه - Register

روز گذشته در قالب گزارشی به محدودیت در ثبت و رجیستری گوشی‌های مسافری در سامانه همتا پرداختیم و در آن گزارش گفتیم که «با گذشت چندین ماه از اجرای طرح ملی رجیستری، ثبت اطلاعات گوشی‌های مسافری تا اطلاع ثانوی متوقف شده و صرفاً گوشی‌هایی که اطلاعات آن توسط گمرک برای سامانه همتا ارسال شود، رجیستر خواهد شد.»

اعمال این محدودیت با توجه به سیاست‌ها و محدودیت‌های جدید صورت گرفته توسط گمرک، انجام شده و درگاه ثبت اطلاعات مسافری سامانه همتا به حالت تعلیق درآمد.

البته روال به این شکل است که از این پس صرفاً گوشی‌هایی که مورد تأیید گمرک است، رجیستری خواهد شد؛ قرار است این روند اجرایی تا زمان اتصال برخط سامانه گمرک به سامانه همتا ادامه داشته باشد.

اما از آن جهت که با انتشار این خبر برخی نگرانی‌ها و ابهامات برای متقاضیان ثبت گوشی‌های مسافری ایجاد شد، سامانه همتا اقدام با ذکر برخی موارد اقدام به آگاه‌سازی مخاطبان کرده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

بندهای فوق به وضوح نشان می‌دهد که عملا برخورد با ثبت گوشی‌های مسافری وارد فاز جدیدی شده و عملا واردات این دسته از گوشی‌ها با محدودیت‌هایی مواجه خواهد شد.

نکته قابل تأمل دیگر در مورد سوم به چشم می‌خورد که متقاضی ثبت گوشی مسافری اطلاعات و عوارض و حقوق گمرکی گوشی را در سامانه گمرک وارد کرده اما ممکن است هیچگاه گوشی وی رجیستر نشود؛ لذا انتظار می‌رود کمیته راهبری طرح رجیستری نیم نگاهی به این مورد که می‌تواند در آینده چالش‌آفرین باشد، داشته باشد تا چالش آن گریبان کاربران و مردم را نگیرد.

منبع: تسنیم

با آرسس پارت همراه باشید …

خروج از نسخه موبایل