نماد سایت شرکت آرسس

سرور سیسکو | سوییچ cisco | سوئیچ سیسکو | روتر سیسکو | فایروال | CISCO | سیسکو

سرور سیسکو در یک نگاه

شرکت آمریکایی Cisco Systems تولیدکنندهٔ تجهیزات شبکه، توسط زوجی به نام های لن بزاک و سندی لرنر در سال ۱۹۸۴ تأسیس گردید. بزاک با تکمیل نرم‌افزار روترهای چند پروتکلی توانست به عنوان اولین شرکتی که تکنولوژی تولید این Router ها را به دست یافته بود، موفقیت چشمگیری در تاریخ این شرکت ثبت نماید. امروزه بزرگ‌ترین روترهای Cisco برای هدایت بسته‌های IP و فریمهای MPLS طراحی شده‌اند. در ۱۹۹۰، با تبدیل این شرکت به سهامی عام، بازار بورس اقدام به عرضه سهام نمود و بزاک و لرنر با ۱۷۰ میلیون دلار از شرکت خارج شدند. زمان انفجار اینترنت در ۱۹۹۹، Cisco  شرکت Cerent  را با قیمت ۷ میلیارد دلار به عنوان گرانترین خرید مجموعه، از آن خود نمود. خرید و توسعه همکاری با سایر شرکت‌ها منجر شد تاCisco  به بازار دیگر قطعات شبکه از جمله Ethernet Switching، دسترسی از راه دور، Routerهای شعبه‌ای، شبکه خودپردازهای بانک‌ها، امنیت،  fire wall، تلفن اینترنتی و غیره راه پیدا نماید. این شرکت محصولات خود را با سه نام تجاری مختلف Cisco ، LinkSys و scientific atlanta به فروش می‌رساند. محصولات این شرکت در سه رده Enterprise، شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و مصرف کنندگان خانگی قابل تقسیم بندی است. محصولات رده Enterprise این شرکت عبارتند از: شبکه های بدون مرز (Borderless Networks) از قبیل رده های مختلف روتر، سوئیچ، سیستمهای بی سیم، سیستمهای امنیت، شتاب دهنده های شبکه گسترده (WAN Acceleration) و تجهیزات مبتنی بر Media، همچنین تجهیزات مراکز داده و مجازی سازی در شبکه از قبیل مجتمع سازی پردازش (Unified Computing)، مجتمع سازی زیر ساخت ارتباطی (Unified Fabric)، سوئیچینگ در مراکز داده Data Center Switching و شبکه های ذخیره سازی اطلاعات (Storage Networking) و نیز تجهیزات Collaboration مانند IP Phone و IP Video و IP NGN (Next Generation Networks) همچنین رده محصولات کسب و کارهای کوچک، تجهیزات رده پایین تر در زمینه روتینگ، سوئیچینگ، امنیت، VOIP و … قرار گرفته است. رده محصولات مصرف کنندگان خانگی تحت برند Linksys به بازار هدف عرضه میگردد. شرکت سیسکو هم اکنون با سرمایه انسانی ۳۶٫۲۲۲ نفر در امریکا و ۳۵٫۶۱۱ کارمند در سایر کشورهای دنیا و ارزش سرمایه بازار بالغ بر ۱۳۵ میلیارد دلار مشغول به فعالیت می باشد .

«شرکت سیسکو سیستمز» (Cisco Systems) شرکت آمریکایی تولیدکنندهٔ تجهیزات شبکه (Network) است که مرکز آن در شهر سن‌خوزه، کالیفرنیا در ناحیه معروف به سیلیکان ولی در ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت محصولات مربوط به شبکه و ارتباطات را طراحی می‌کند و با سه نام تجاری مختلف سیسکو، لینکسیس و ساینتیفیک آتلانتا به فروش می‌رساند. در ابتدا، سیسکو فقط روترهای چند پروتکل تولید می‌کرد ولی امروز محصولات سیسکو را در همه جا از اتاق نشیمن گرفته تا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات شبکه می‌توان پیدا کرد. دید سیسکو این است «تغییر روش زندگی، کار، بازی و آموزش».

مهم‌ترین محصولات سبد جدید معرفی شده  این شرکت، سرور ماجولار UCS M-Series و سرور ذخیره‌ساز UCS C3160 برای محیط‌های محاسباتی با مقیاس بزرگ است. سیسکو برای محیط‌های کوچک‌تر نیز سرور UCS-Mini را معرفی کرد.

معماری UCS M-Series با سرورهای سنتی تفاوت‌هایی دارد تا بتواند بار کاری را روی محیط‌های محاسبات ابری توزیع کند. در حالی که سرورهای سنتی تیغه‌ای برای استفاده از دو پردازنده با I/O اختصاصی و ذخیره‌ساز محلی روی یک PCIe Fabric چندین برنامه کاربردی را اجرا می‌کنند، اما در سرور پرقدرت جدید سیسکو منابعی مانند I/O، ذخیره‌سازی، منبع‌تغذیه و سیستم خنک‌کننده روی ۱۶ پردازنده به اشتراک گذاشته می‌شوند. این منابع با استفاده از کارت Cisco Virtual Interface برای استفاده توسط یک نرم‌افزار توزیع می‌شوند. سرور M-Series در اندازه ۲RU مجهز به ۱۶ پردازنده اینتل Xeon E3 است که هر پردازنده متشکل از چهار هسته و ۳۲ گیگابایت حافظه رم است. همچنین، هریک از این پردازنده‌های از دو کانکشن ۴۰ گیگابیت و قابلیت اشتراک‌گذاری چهار درایو حالت جامد (Solid State Drive) بهره می‌برند. بنابراین، در مجموع این سرور شامل ۳۲۰ پردازنده و ۱۲۸۰ هسته محاسباتی است و قابلیت استفاده از یک ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰ ترابایتی را دارد. البته با دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی می‌توان این ظرفیت را تا ۱۲۸ ترابایت افزایش داد. پهنای باند این سرور نیز ۱۶۰۰ گیگابیت بر ثانیه است.
سرور UCS C3160 نیز برای محیط‌های کلاود مبتنی بر محتوا و ذخیره‌سازی اطلاعات با مقیاس بزرگ طراحی شده است در اندازه ۴U و با ترکیبی از ذخیره‌سازهای محلی و سیستم‌های محاسباتی روانه بازار می‌شود. دو پردازنده روی این سرور تیغه‌ای تعبیه شده است که در مجموع از ۳۶۰ ترابایت ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات پشتیبانی می‌کنند. به گفته سیسکو، این سرور ذخیره‌سازی برای مصارف بیگ‌دیتا، هادوپ، سیستم فایل‌های توزیع‌شده، سیستم‌های مدیااستریم و کدگذاری مناسب است. این سرور اگر با M-Series ترکیب شود، اجرای برنامه‌های کاربردی با مقیاس بزرگ مانند بازی‌های موبایل یا تحلیل اطلاعات را امکان‌پذیر می‌کند.

 سوئیچ های سیسکو

سوئیچ ها دستگاه‌هایی هستند که قادر به پردازش فریم‌های لایه دوم بوده و بین دستگاه‌های متصل شده به سوئیچ یک ارتباط ۱ به ۱ ایجاد می‌کند. این ارتباط می‌تواند به‌صورت Full-Duplex یا Half-Duplex صورت بپذیرد. ازلحاظ قدرت پردازش و انتقال فریم، سوئیچ‌ها در کلاس‌های متفاوتی قرار می‌گیرند که بسته به نوع نیاز باید سوئیچی انتخاب شود تا علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن کارآیی موردنیاز در شبکه را فراهم آورد.

روتر های سیسکو

روترها شبکه های کامپیوتری را به یکدیگر متصل میکنند و اطلاعاتی را که بین آنها انتقال داده می شود تنظیم می کنند. یک روتر در هر بار فقط قادر به انتقال یک قطعه ی اطلاعاتی است. وقتی داده ها به شبکه های کامپیوتری می رسد شکسته شده و به قطعات کوچکتری به نام بسته (Packet) تبدیل میشوند. هر بسته داده ای حاوی اطلاعات کنترل کننده مانند: آدرسی که مقصد نهایی بسته را نشان میدهد، می باشد . روترها همچنین با مودمهای کابلی و Dsl متفاوت میباشند. روترها اندازه های مختلفی دارند . یک روتر معمولی میتواند امکان به اشتراک گذاری اینترنت را میان ۲۵۰ کامپیوتر فراهم کند!

فایروال سیسکو

فایروال دستگاهی امنیتی است که ترافیک ورودی و خروجی شبکه را نظارت و کنترل می کند و براساس مجموعه قواعد امنیتی تعریف شده تصمیم می گیرد که کدام ترافیک ، از نوع به خصوصی را  مجاز دانسته یا مسدود کند. فایروال ها بیش از 25 سال است که به عنوان صف اول دفاع در امنیت شبکه حضور داشته اند . این ابزار ها ، حایلی میان شبکه های داخلی کنترل شده که امنیت مورد اعتماد دارند و شبکه های بیرونی غیر قابل اعتماد ، همچون اینترنت ایجاد می کنند.

خروج از نسخه موبایل