نماد سایت شرکت آرسس

انواع روش های اتصال به ESXi و مدیریت آن

ESXi - مدیریت و اتصال به ESXi - سرور - DCUI - TSM - RTSM - Vsphere - Vcenter
 روش های اتصال به ESXi  و مدیریت آن

سلام به آرسسی های عزیز!!! در این مطلب سعی داریم به انواع روش های اتصال به سیستم عامل ESXi و مدیریت و کانفیگ سرور بپردازیم ، اکثر کاربران ESXi  با استفاده از نرم افزار Vsphere Client  یا در ورژن های جدید با استفاده از Browser  به ESXi متصل میشوند و آن را مدیریت می کنند ، همچنین برای برخی تنظیمات اولیه در ابتدای نصب ESXi بر روی سرور از محیط DCUI  استفاده میکنند وبا این روش ها آشنا هستند ، در اینجا به تمام روش های اتصال به ESXi  مدیریت و کانفیگ سرور می پردازیم.

1- DCUI :

DCUI  یا  Direct Console User Interface همان محیطی است که با اتصال مستقیم مانیتور به سرور مشاهده میکنیم و برای کانفیگ های اولیه سرور مثل تنظمات آی پی و تغییر پسوورد و… از آن استفاده میکنیم ،این محیط که منو بیس می باشد امکانات خوبی را در اختیار ما می گذارد که به زدن کلید F2 می توان به آن وارد شد:

سپس برای لاگین نیاز به پسوورد یوزر root  دارید که در زمان نصب آن را انتخاب کردید:

حالا وارد منوی اصلی این محیط می شویم :

این منو گزینه های مختلفی را برای کانفیگ سرور شامل میشود که در ادامه به آن می پردازیم :

– Configure Password : با استفاده از این گزینه میتوانید اقدام به تغییر پسوورد روت سیستم کنید ، توجه داشته باشید که باید پسوورد قبلی را داشته باشید و از این گزینه برای ریست پسوورد نمیتوانید استفاده کنید ، بهترین روش برای ریست پسوورد سرور قرار دادن سی دی یا فلش بوت ایبل همان ورژن نصب شده ESXi است.

 

 Configure Management Network : این گزینه تنظیمات مربوط به شبکه مانند تنظیمات مربوط به کارت های شبکه سرور VLAN بندی و آی پی ، DHCP، DNS را شامل میشود

 

2- TSM:

TSM یا Text Support Mode  امکان دسترسی به shell  را برای شما فراهم می کند ،برای ورود به محیط shell کافیست کلید های ترکیبی ALT+F1 را بزنید و برای خروج از این محیط از کلید های ALT+F2 استفاده کنید.

3- RTSM :

RTSM یا Remote Text Support Mode  امکان دسترسی به شل را از راه دور با استفاده از SSH فراهم می آورد .

 

اگر میخواهید از راه دور با استفاده از SSH  به محیط DCUI سرور دسترسی داشته باشید کافی است که در شل عبارت dcui را تایپ کرد و کلید Enter  را بزنید.

 

4- Vspere:

در این روش یا با استفاده از نرم افزار Vsphere Client  یا به صورت Web-Base می توان  Esxi را مدیریت کرد توجه داشته باشید که ارتباط با ESXi تا ورژن 6.5 فقط با نرم افزار Vsphere Client  میسر است .

 

 در ورژن 6.5 به هر دو صورت امکان پذیر است و در نسخه ئ 6.7 فقط به صورت وب بیس و با استفاده از Browser میسر است.

5- Vcenter

Vcenter در شبکه هایی که بیشتر از یک سرور دارند بسیار کاربردیست ، و برخی از قابلیت های مجازی سازی مانند HA (High Availability ) ، Vmotion و… را فقط با استفاده از Vcenter  می توان پیاده سازی کرد.

 

خروج از نسخه موبایل