نماد سایت شرکت آرسس

سرور اچ پی HPE ProLiant DL360 Gen9

سرور اچ پی HP ProLiant DL360 Gen9

سرور اچ پی HPE ProLiant DL360 Gen 9 دریک نگاه :

سرور قابل نصب در رک ( اچ پی DL360 G9 ) : پرفروش‌ترین سرور اچ پی پس از DL380 می‌توان به سرور DL360 اشاره کرد که هم‌اکنون جدیدترین نسل آن یعنی نسل نهم (G9) در بازار ایران حضور دارد. سرور اچ پی DL360 G9 یک‌یونیتی مشخصات مشابهی با همتای دو یونیتی خود یعنی DL380 دارد؛ با این تفاوت که به لحاظ پشتیبانی از تعداد هارددرایوها، با DL380 نیز تفاوت دارد.

این دکمه دایره ای شکل حلقه عمل چرخش دیسک سبز را دارد در حالی که مرکز LED چند رنگه آن وضعیت درایو را نشان می دهد و خرابی قریب الوقوع را هشدار می دهد. یک LED بر حامل دکمه سفید است که به کاربران هشدار می دهد که کجا باید بررسی شود به عنوان مثال هشدار نشان می دهد که درایو دیگری در همان درگاه RAID-5 با خرابی مواجه شده است. درگاه جاسازی شده هوشمند کنترل کننده P420i RAID به طور مستقیم به ۲ پورت SASمادربرد متصل است و گزینه های زیادی از RAID و cache را فراهم می کند. سیستم مورد بررسی ما دارای ماژول کامل ۲GB FBWC است. این ویژگی نیاز به باتری را بر طرف می کند چون آن را به عنوان یک خازن کوچک استفاده می کند. به طور کامل می تواند خود را در حدود پنج دقیقه شارژ کند و تا ۸۰ ثانیه برق لازم دارد تا برای انتقال محتوی DDR cache به فلش در صورت برق رفتن فراهم می کند. کنسول اچ پی Sea of Sensors 3D مقدار قابل توجهی اطلاعات در مورد وضعیت سرور فراهم می کند.

سرور اچ پی DL360 G9 همانند سایر سرور های سری DL از سرور های Rackmount شرکت سرور hp می‌باشد. در صورت قرار گرفتن درون رک ۱ یونیت از رک را اشغال خواهد کرد . سرور اچ پی DL360 G9 یکی دیگر از سرور های Rackmount شرکت اچ پی می‌باشد. سرور اچ پی HPE DL360 GEN9 قابلبت در بر گرفتن دو CPU را دارا می‌باشد که این CPU ها را باید از سری پردازنده های Intel® Xeon® E5-2600 v3 product family; Intel® Xeon® E5-2600 v4 product family انتخاب کرد. در صورت اینتخاب کردن این CPU ها برای سرور DL360 به ازای هر پردازنده تعداد ۴ ، ۶ ، ۸، ۱۰ ، ۱۲ ، ۱۴ ، ۱۶ ، ۱۸ ، ۲۹ و یا ۲۲ در اختیار سرور  HPE DL360 GEN9 قرار خواهد گرفت. سرور اچ پی HPE DL360 GEN9 دارای ۳ عدد Expansion slots می‌باشد که قابلیت اضافه نمودن Expansion کارت ها را به ما میدهد. سرور HPE DL360 GEN9 نظر دارای ۲۴ اسلات مموری است و برای قرار دادن مموری بر روی این اسلات ها می‌توان از مموری های DDR4 SmartMemory استفاده کرد. حداکثر ظرفیت مموری که سرور HPE DL360 GEN9 میتواند داشته باشد ۱٫۵TB می باشد.
برای قرار دادن هارد بر روی سرور HP DL360 G9 میتوان ۴ عدد هارد LFF و یا ۸ و یا ۱۰ و یا ۶ عدد هارد SFF بر روی آن قرار داد. همچنین سرور اچ پی HP DL360 G9 از هارد های NVMe نیز پشتیبانی می‌کنند. سرور HP DL360 G9 میتواند متناسب مدل خود دارای یک کارت شبکه ۳۳۱i Ethernet Adapter که دارای ۴ پورت با سرعت ۱Gb است را دارا باشد.
همچنین در مورد Storage controller سرور HP DL360 G9 هم همانند کارت شبکه متناسب مدل خود میتواند یکی از استوریج کنترلر های Dynamic Smart Array B140i ، H240ar Host Bus Adapter و یا Smart Array P440ar را بر روی خود داشته باشد. همچنین شرکت اچ پی برای اسان تر شدن مدیریت سرور  HP DL360 G9 یک پورت ILO بر روی این سرور DL360 قرار داده است.

Processor family Intel® Xeon® E5-2600 v3 product family; Intel® Xeon® E5-2600 v4 product family
Number of processors ۱ or 2
Processor core available ۲۲ or 20 or 18 or 16 or 14 or 12 or 10 or 8 or 6 or 4
Form factor (fully configured) ۱U
Power supply type (۲) Flex Slot
Expansion slots (۳) Maximum – For detail descriptions reference the QuickSpecs
Memory, maximum ۱٫۵ TB
Memory slots ۲۴ DIMM slots
Memory type DDR4 SmartMemory
Drive description (۴) LFF SAS/SATA/SSD
(۸) SFF SAS/SATA/SSD or
(۱۰) SFF SAS/SATA/SSD
(۶) SFF NVMe (optional)
NVMe support via Express Bay will limit max drive capacity
Network controller ۱Gb 331i Ethernet Adapter 4 Ports per controller and/or
Optional FlexibleLOM
Depending on model
Storage controller (۱) Dynamic Smart Array B140i or
(۱) H240ar Host Bus Adapter or
(۱) Smart Array P440ar
Depending on model
Infrastructure management iLO Management (standard), Intelligent Provisioning (standard), iLO Advanced (optional), HP Insight Control (optional)

تامین هوشمند

AHS بر سرور نظارت می کند و تا ۱ گیگابایت داده ذخیره می کند که می تواند برای پشتیبانی سرور برای حل مشکل سریع تر به شکل امنی آنرا دانلود کند. اگر با SmartMemory جدید HP و دستگاه های SmartDrive متصل شود و اگر مشکل یا خرابی قریب الوقوع را شناسایی کند، ترتیب حافظه جایگزین را می دهد و هارد درایو ها از تنظیمات پیش فرض داده های آن جایگزین می شوند.
از ویژگی های جدید سرور DL360 که مرا مشتاق دیدن سرور DL360 می کرد تأمین هوشمند آن بود. این ویژگی بارگذاری سیستم عامل بر روی یک سرور HP بدون نیاز به بوت شدن اولیه از طریق SmartStart DVD را ممکن می سازد. قابل دسترس بودن از منوی راه اندازی، به کارگیری آن را بسیار ساده تر کرده است اگر چه برای شرکت دل معرفی چنین ویژگی در سه سال پیش در سرور مدل PowerEdge R610 ارزشی نداشته است.
ظرفیت ذخیره سازی از مدل G7 ارتقا یافته بود، همانطور که چهار درگاه درایو LFF، هشت SFF یا ده SFF وجود دارد. جای دیسک ها از ویژگی SmartDrive HP پرده بر می دارد از آنجایی که آنها با وضعیت LED ها بسته شده اند. LED جاسازی شده بر هر درایو به رنگ آبی است در حالی که این درایو زمانی که آپدیت می شود توسط میزبان شناسایی شده و چشمک می زند. حامل SmartDrive جدید HP به همراه LED نشانه های تصویری بسیاری را برای عملیاتهای مختلف هارد دیسک فراهم می کند.

خروج از نسخه موبایل