نماد سایت شرکت آرسس

اینتل روی 5G سرمایه گذاری خواهد کرد!!

اینتل-تراشه-intel-5G-سیلیکون-سیلیکون فوتونیک

اینتل-تراشه-intel-5G-سیلیکون-سیلیکون فوتونیک

اینتل (Intel) قصد دارد برای بهبود خدمات 5G از تراشه های سیلیکون فوتونیک خود استفاده کند.شرکت اینتل به تازگی جزئیات جدیدی از محصولات سیلیکونی خود را به منظور بهینه سازی پهنای باند زیرساخت‌های 5G معرفی و اعلام کرد 3 ماهه اول 2019 به بازار عرضه می‌شوند. یکی از این محصولات فرستنده‌-گیرنده نوری با توان انتقال داده 100 گیگابیت در ثانیه است.

اینتل در اجلاس اروپایی ارتباطات نوری برگزار شده در رم توضیح داد فرستنده-گیرنده نوری 100G، قادر است سرعت انتقال حجم عظیم داده های تولید شده توسط ابزارهای اینترنت اشیا در شبکه های 5 جی را افزایش بدهد. همچنین به منظور افزایش مقاومت در برابر شرایط محیطی سخت برج هایی سلولی نصب شده اند و برد این ابزار به 10 کیلومتر می رسد.

شرکت مذکور اشاره کرد با ورود به نسل پنجم اینترنت همراه، استریم ویدئو افزایش پیدا می کند که در نتیجه ی آن شدت ترافیک شبکه در زیرساخت های ارتباطی فعلی بسیار بالا رفته، باعث کندی ارتباطات می شود. فناوری سیلیکون فوتونیک جدید اینتل که با لیزر ادغام شده است می تواند باعث پایداری اینگونه شبکه ها در 5 جی بشود.

همچنین شرح داده شد، شرکت های ارائه دهنده خدمات ابری مانند فیسبوک و وگوگل، به منظور افزایش پهنای باند و از بین برد محدودیت شبکه ی خود برای دستیابی به بالاترین سرعت، به دنبال راهی مقرون به صرفه هستند.

راه کار اینتل سیلیکون فوتونیک است. نوعی فناوری که می تواند از طریق اشعه های نوری، داده ها را با سرعتی معادل 100 گیگابیت در ثانیه، بین تراشه های رایانه های موجود در بسترهای ابری با مقیاس بالا، جا به جا کند. این شرکت همچنین اعلام کرد محصول جدید آنها علاوه بر مراکز داده در تجهیزات لبه ی شبکه نیز به کار گرفته می شود.

هانگ هو (Hong Hou)، مدیر بخش تولید سیلیکون فوتونیک اینتل گفت:

مشتریان خدمات ابری هایپراسکیل ما هم اکنون نیز از 100G به منظور ارائه زیرساخت های مرکز داده مقیاس پذیر بهره می گیرند. با گسترش این فناوری در خارج از مراکز داده و به کارگیری آن در زیرساخت ها 5 جی لبه ی شبکه، ما می توانیم هم زمان با پشتیبانی از پهنای باند 5 جی، مزایای مشابهی را برای ارائه دهندگان خدمات ارتباطی فراهم کنیم.

اینتل همچنین نسخه ی 400G از تراشه های سیلیکون فوتونیک خود را معرفی و اعلام کرد در نیمه ی دوم 2019 عرضه می شود. بر اساس ادعای صورت گرفته، تراشه ی مذکور می تواند داده ها را با سرعت نور در سراسر مراکز داده مقیاس بالا منتقل کنند. برای مثال این مراکز ابعادی معادل 8 زمین فوتبال دارند.

شرکت مورد بحث پیش بینی می کند، ارزش بازار کسب و کار اتصالات شامل سیلیکون فوتونیک تا سال 2022 به 11 میلیارد دلار می رسد.

در نقشه راه پژوهشگران سیلیکون فوتونیک دانشگاه ساوت‌همپتون، از این فناوری به عنوان «آمدگی برای انقلاب در تعدادی از زمینه های کاربردی» یاد شده است. در این گزارش آمده است:

سیلیکون فوتونیک، هم اکنون به صورت گسترده در نسل بعدی سامانه های ارتباطی و اتصالات داده، به عنوان فناوری کلیدی شناخه می شود.

 

با آرسس پارت همراه شوید …

خروج از نسخه موبایل