نماد سایت شرکت آرسس

تاریخچه شرکت اچ پی (HPE History)

HP - شرکت اچ پی - HPE History - اچ پی - شرکت HP - شرکت HPE - تاریخچه HP - تاریخچه HPE

HP - شرکت اچ پی - HPE History - اچ پی - شرکت HP - شرکت HPE - تاریخچه HP - تاریخچه HPE

سرور اچ پی پرولیانت را اگر بخواهیم به زبان ساده برای کسانی که قصد آشنایی با دنیای سروردارند ، شرح دهیم بدیهی است که این مقاله جنبه یادآوری دارد.

HP Proliant نام یکی از برند های سرور hp است. شرکت compaq مسئولیت توسعه و فروش این محصول را به عهده گرفت . پس از آن شرکت compaq با شرکت اچ پی ادغام شد . hp نسل قدیمی سرور های خود یعنی نت سرور را از رده خارج کرد و پرولیانت را جایگزین آن کرد .

در دنیای امروز اچ پی یکی از پردرآمد ترین شرکت های جهان است.سهم بزرگی از دنیای آی تی را برای خود کرده است و کمتر متخصصی پیدا میشود وقتی صحبت از تجهیزات تخصصصی شبکه و سرور میشود به hp فکر نکند.

در میان همه محصولاتی که کمپانی اچ پی تولید میکند بی اغراق است اگر بگوییم سرور های این شرکت عضو پررنگ تری به حساب می آیند .این امر ممکن است دلیل بر اهمیت سرور ها در دنیای IT نیز باشد. قدرت و پایداری یک سرور تاثیر زیادی در فرآیند انفورماتیک یک شرکت میتواند داشته باشد و سرور های اچ پی در این بازار همواره قدرت نمایی بیشتری دارند.

اچ پی در سال های اخیر تغییرات گسترده داخلی داشته است . بنابراین سیاست های جدیدی در این شرکت اتخاذ گردید و محصولات ازین پس با نام تجاری HPE که مخفف واژه Hewlett Packard Enterprise می باشد تولید و توزیع میگردد .

نسل سوم سرور اچ پی

شرکت HPE سرور های سری proliant خود را با نسل جدید یعنی GENERATION 10 به روز کرد . این شرکت مدعی آن است که این محصول دارای امن ترین زیرساخت موجود در بازار است.شرکت توضیح میدهد که رمز امن بودن این محصولات در تکنولوژی DIGITAL FINGERPRINT است که در سیلیکون و فرم-ویر آن ها جای داده شده و در صورتی که آن ها باهم همخوانی نداشته باشند ،سرور بوت نخواهد شد.

در کنفرانسی که در لاس وگاس برگزار شد با عنوان HPE DISCOVER،رئیس بخش تکنولوژی های شرکت آقای اندره واتسون با اشاره به ضعف های موجود در FIREWARE و استفاده از آن ها برای حمله به سخت افزار ها افزودند : ما میتوانیم فناوری FINGERPRINT را در چیپ ILO سرورها قرار دهیم تا وقتی آن را روشن میکنید سرور شما بوت نشود مگر اینکه FIREWARE قطعات با FIREWARE موجود همخوانی داشته باشد .

انواع سرور های اچ پی

خط تولیدات اچ پی به چهار بخش SL ، ML ، DL ، BL تقسیم می شوند. تفاوت های اساسی در ماهیت این سرور ها باعث به وجود آمدن چهار خط تولیدی شده است .خط تولیدی ML اچ پی شامل سرور های ایستاده است و سرور های این خط دارای ظرفیت مناسب برای دیسک ها و اسلات های توسعه داخلی میباشند.

خط تولیدی دیگر سرور های DL اچ پی، برای خوابیدن در رک ها طراحی شده اند . سرور های BL که به واژه Blade اشاره میکنند برای قرار گرفتن در سیستم های Blade اچ پی ساخته می شوند . سرور های SL نیز برای محیط هایی مناسب می باشند که فضا و اندازه فاکتور های مهمی هستند.

طبقه بندی سرور های پرولیانت اچ پی

سرور های پرولیانت اچ پی در طبقه های متفاوتی طبقه بندی می شوند . پیکر بندی پردازنده ها در نامگذاری ها تاثیر گذار هستند. سری های 100،200،300،400 به سیستم های دارای یک یا دو سوکت برای پردازنده اشاره می کنند . سروهای سری ۵۰۰ و ۶۰۰ قابلیت پشتیبانی از ۴ پردازنده را دارند و سرورهای ۷۰۰ و ۹۰۰ از ۸ پردازنده پشتیبانی می کنند.

سرور های سری ۹۰۰ اچ پی قابلیت پشتیبانی از ۸۰ هسته پردازنده و ۴ ترابایت RAM را دارد . مدل هایی که رقم نهایی آنها صفر می باشند از پردازنده های اینتل و مدل های با رقم نهایی ۵ از پردازنده های AMD استفاده می کنند . AMD استفاده می کنند .

خروج از نسخه موبایل