نماد سایت شرکت آرسس

مقایسه اجمالی هارد دیسک های Enterprise با Desktop

هارد - دلیل تفاوت ظرفیت اسمی و واقعی هارددیسک ها - Hard Disk Real capacity

هارد - دلیل تفاوت ظرفیت اسمی و واقعی هارددیسک ها - Hard Disk Real capacity

تفاوت هارد دیسک های Enterprise با Desktop

تفاوت هارد دیسک های Enterprise با Desktop
هارد دیسک های Desktop معمولاً بر اجرای برنامه های کاربردی تمرکز دارند که بار دیسک آنها (Disk I/O) شامل بار سیستم عامل و همچنین بار برنامه های در حال اجرا می باشد.
هارد دیسک های رده Enterprise علاوه بر تحمل بار سیستم عامل و برنامه های اجرایی ممکن است وظیفه سرویس دهی به کابران شبکه را نیز بر عهده داشته باشند که این مورد نیازمند ظرفیت های بالای ذخیره سازی اطلاعات و همچنین قابلیت اطمینان (reliable) و دسترسی (available) می باشد.
مدل های متفاوت استفاده یا کاربری برای هارد دیسک های Desktop و Enterprise باعث شده است که این سیستم ها نیازهای گوناگونی در زمینه نوع هارد دیسک داشته باشند، برآوردن این نیازها تاثیر زیادی بر طراحی هارد دیسک ها دارد.و در هنگام خرید هارد دیسک باید به نکات مهمی توجه نمود.

برای دستیابی به نیازهای واقعی کاربران برخی از سازندگان هارد دیسک، تفاوت های اساسی مابین طراحی هارد دیسک های کلاس Desktop HDD و Enterprise HDD قائل می شوند. در این جا هدف بررسی کلی تفاوت ها است و از بیان جرئیات خودداری می شود. شرکت های مختلف راهکارهای متفاوتی برای بعضی از نیازها داشته باشند که در اینجا قابل بررسی نیستند. به همین دلیل ممکن است برخی از هارد دیسک های رده Desktop دارای خصوصیاتی از رده Enterprise باشند و همچنین برخی هارد دیسک های رده Enterprise فاقد یکی از خصوصیات حرفه ای در این رده باشد.

درایوهای ویژه  Enterprise دارای خصوصیاتی هستند تا سرعت دسترسی را بالا برده و از طرفی زمان دسترسی را کم کنند. این خصوصیات شامل مگنت های قوی تر، دور دیسک بالاتر و مدارهای الکترونیکی با مقدار cache بیشتر و میکروپروسسورهای پرسرعت تر می باشد.

اغلب هارد دیسک های Enterprise دارای سنسورهای خاص برای آشکارسازی لرزش ها در برد الکترونیکی هارد دیسک هستند. این سنسورها قادر به تشخیص حرکت هارد دیسک در هنگام تغییر موقعیت هد توسط servo می باشند که روش مطمئن تری برای قرار دادن هد در موقعیت مناسب فراهم می کند. همچنین زمان بهتری برای نوشتن یا خواندن اطلاعات تعیین می گردد. هارد دیسک های Enterprise دارای یک سیستم فیدبک مابین هد مغناطیسی و بازوهای محرک هستند که باعث تشخیص بهتر لرزش ها و واکنش بهتر می شود.

Regards : SMH

خروج از نسخه موبایل