نماد سایت شرکت آرسس

حافظه های DDR5 دارای عملکردی بسیار بهتر نسبت به نسل قبلی خود هستند

حافظه های DDR5 - رم های DDR5 - DDR5 - استاندارد DDR5 - سرعت DDR5 - رم سرور

حافظه های DDR5 - رم های DDR5 - DDR5 - استاندارد DDR5 - سرعت DDR5 - رم سرور

حافظه های DDR5 دارای تکنولوژی بسیار پیشرفته تر و مصرف انرژی کمتر نسبت به رم های DDR4 هستند و همچنین دارای ضریب خطای بسیار پایین هستند. الگوریتم های بهینه سازی شده در حافظه های DDR5 باعث افزایش قابل توجه کارایی سیستم بخصوص در پردازش های سنگین دارد.سرعت حافظه های DDR5 از فرکانس کاری ۴۴۰۰ مگاهرتز آغاز می شود، که اختلاف کاملا مشهودی با نسل قبلی خود دارند.

تدوین  استاندارد DDR5 از سوی JEDEC صورت گرفته است. کمپانی Cadence اولین شرکتی است که یک تراشه جدید که حاوی رابط مورد نیاز برای استفاده از تراشه‌های حافظه های DDR5 است،تولید کرده است.شرکت Micron نیز اولین تولیدکننده تراشه‌های حافظه های DDR5 است.

تراشه حافظه های DDR5 توسط فناوری ساخت ۷ نانومتری TSMC تولید شده و حاوی هر دو کنترلر حافظه و PHY است. ترکیب یاد شده موفق به دست یابی به نرخ تبادل حداقل ۴۴۰۰ میلیون ترانسفر در ثانیه (MT/S)  است که در کمترین حالت ۳۷٫۵ درصد سریع‌تر از پرسرعت‌ترین کیت‌های حافظه DDR4 عرضه شده به بازار است.

استاندارد DDR5 بیش از آنکه بر افزایش فرکانس متمرکز باشد، بر روی افزایش حجم حافظه کار می‌کند، چراکه به دلایل مختلف افزایش اندازه قطعه سیلیکونی تراشه‌های حافظه به افت سرعت می‌انجامد. اگر یک تراشه حافظه ۱۶ گیگابیتی ساخته شده از تنها یک قطعه سیلیکونی را در نظر بگیرید، فاصله دورترین بخش‌های آن افزایش می‌یابد که  با تأثیر منفی بر تایمینگ ها همراه است. از آنجایی که حافظه کُندتر به نفع سازندگان پردازنده نیست، آنها ناچار به اصلاح طراحی هستند که از نظر منابع چندان به صرفه نیست. اما در آن سو تقریباً همه از حجم بیشتری حافظه رم استقبال می‌کنند.استاندارد DDR5 آسان‌تر کردن ساخت و به‌کارگیری قطعه‌های سیلیکونی ۱۶ گیگابیتی در تراشه‌های چند لایه را هدف خود قرار داده است. در واقع فرکانس حافظه با تغییر چشمگیری همراه نیست اما در عوض سرعت عملیات ورودی-خروجی افزایش می‌یابد.

امروزه استاندارد حافظه DDR4 دارای حداکثر توانایی ۲۶۶۷ مگاهرتز هستند. استاندارد DDR5 در همان ابتدای کار دارای فرکانس ۴۴۰۰ مگاهرتز می باشد که در نهایت حافظه های DDR5 می‌تواند به ۶۴۰۰ مگاهرتز برسد.

اولین محصولات مجهز به حافظه های DDR5 متعلق به بخش سرور هستند.باتوجه به اهمیت سرور ها در دنیای امروز حافظه های DDR5 می توانند نقش بسیار موثری در افزایش بازدهی این تجهیزات مهم شبکه داشته باشند.

همراهان عزیز شرکت بزرگ آرسس پارت، همواره می توانید جهت مشاوره رایگان و همچنین خرید تجهیزات کامپیوتر و شبکه با ما در تماس باشید.

۰۲۱-۷۷۵۳۸۶۹۶

۰۲۱-۷۷۵۳۱۷۶۰

خروج از نسخه موبایل