نماد سایت شرکت آرسس

خرید سرور اچ پی+راهنمای انتخاب و فیلم آموزش راه اندازی رایگان

عکس مربوط به خرید سرور اچ پی است.

بدون شک بهترین راهنمای خرید و انتخاب سرور بعد از مطالعه و تحقیقات شما با در نظر گرفتن محیط کار و تعداد کاربران , حجم و اهمیت اطلاعات مجموعه , مشورت با کارشناسان فروش یک شرکت فعال در زمینه فروش سرور و تجهیزات شبکه می باشد چراکه خوشبختانه اکثر فروشندگان و شرکت هائی که در این زمینه حال فعالیت میکنند دارای تخصص و اطلاعات فنی , علمی و تجربی خوبی می باشند چراکه مستلزم موفقیت و فعالیت آنها در این شاخه از محصولات بازار آی تی می باشد ( برخلاف بعضی از شاخه های سخت افزار ) در راستای انتخاب یک دستگاه سرور مناسب باید به موارد مهمی توجه کرد.

راهنمای خرید و انتخاب سرور اچ پی

چگونه یک Server خوب و قوی با قیمت مناسب انتخاب کنیم ؟ کدام برند سرور برای کسب و کار ما مناسب تر است ؟ با کارشناسان آرسس پارت همراه باشید .

در صورتیکه نیازهای واقعی یک مجموعه درست تعریف گردد، سرور انتخاب شده تا سال ها سرویس های مورد نیاز را تامین می نماید که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

سرور اچ پی را جهت چه کاربردی انتخاب می کنید ؟

ابتدا، می بایست کاربرد Server مشخص گردد، سپس برای خرید سرور اقدام گردد. سرورها بر اساس کاربرد ، دارای توانایی های مختلفی هستند. سرورها به عنوان Storage Server, File Server, Internet Server, Application Server ، Database Server و … در مجموعه های مختلف سرویس دهی می کنند. نرم افزارهای گوناگون با بازدهی های مختلف نیازمند CPU و RAM های متفاوتی می باشد.

چه تعداد کاربر در شبکه به این سرور متصل می گردند ؟

با توجه به طراحی فنی سرورها، تعداد کاربرهایی که می توانند به این سرور متصل گردند، متفاوت است و از آنجائیکه تعداد کاربران موجود در شبکه تاثیر مستفیم بر انتخاب سخت افزار سرور دارد. بنابراین تعداد کاربران حال حاضر در مجموعه و احتمال افزایش این کاربران تا 2 الی 3 سال آینده  را باید در نظر گرفت.با در نظر گرفتن دو عنوان ذکر شده، به جزئیات انتخاب Server مناسب می پردازیم :

کاربرد Server چیست ؟

با توجه به کاربرد در نظر گرفته شده ، تعداد CPU ، میزان Ram و میزان فضای مورد نیاز جهت ذخیره داده و لزوم وجود Redundancy در موارد مختلف (که سرور قابلیت پشتیبانی از آن را داشته باشد) انتخاب می گردد.
همچنین فضایی که قرار است سرور در آن نصب گردد، اهمیت به سزایی دارد. عموما سرورها در دو مدل Rack Mount و Tower ارائه می گردند. بنابراین می بایست با توجه به فضای تعیین شده، مدل متناسب با فضای اختصاصی انتخاب گردد.
در این راستا، با توجه به نرخ افزایش حجم کاربران و سرویس های مورد نیاز، می بایست این حداقل ها را در حد نیاز افزایش دهیم. شایان ذکر است که تعداد و ظرفیت هارد (Storage) مورد نیاز ، با درنظر گرفتن حجم داده ها و میزان رشد آن در طول زمان مشخص ، در نظر گرفته میشود.
در ادامه به نمونه ای از انتخاب سرور در شرایط محیطی مناسب می پردازیم.

نگهداری و مراقبت از سرورها :

سرورها به گونه ای طراحی شده اند که در طول سال بصورت شبانه روزی در شبکه فعال باشند. در این بین انجام سرویس های به موقع و مستمر در فواصل زمانی مشخص، به عدم افت کارآیی سیستم کمک می نمایند. همچنین شرایط محیطی مناسب به کارایی بهتر سیستم کمک می نماید.

شرایط محیطی مناسب :

شرایط محیطی مناسب عبارت است از محیطی عاری از گرد و غبار، دارای دمای محیطی بین 18 الی 20 درجه سانتیگراد و همچنین از نظر رطوبت می بایست در شرایط عادی قرار گیرد. که ایجاد این فضا با نصب دستگاههای تهویه میسر است.

 

فیلم آموزش نصب سرور اچ پی

 

 

آرسس پارت، نبض تجهیزات شبکه

برای خرید سرور و تجهیزات شبکه با ما تماس بگیرید

واحد فروش : 72034-021
واحد فنی و پشتیبانی : 77538696-021 | 77531760-021
info@arsess-co.com
خروج از نسخه موبایل