نماد سایت شرکت آرسس

درباره خنک کننده سرور (SERVER SYSTEM COOLING) بیشتر بدانیم

سرور - سیستم کولینگ - خنک کننده - خنک کننده سرور - خنک سازی - خنک سازی سرور - رک - SYSTEM COOLING - COOLING - SERVER - COOLING SERVER - rack - سرور dl380 - سرور dl180 - سرور اچ پی - سرور - server hp - hp - رکمونت - HPE

سرور - سیستم کولینگ - خنک کننده - خنک کننده سرور - خنک سازی - خنک سازی سرور - رک - SYSTEM COOLING - COOLING - SERVER - COOLING SERVER - rack - سرور dl380 - سرور dl180 - سرور اچ پی - سرور - server hp - hp - رکمونت - HPE

خنک کننده سرور

در بخش نخست این مقاله شرکت آرسس پارت با سیستم خنک کننده سرور یا سیستم کولینگ سرور آشنا خواهیم شد. در هنگام استفاده از سرور، تجهیزات تولید گرما می کنند که این گرما باید از سیستم دفع شود. در سیستم های تیغه ای یا بلید سرور نیز مانند اکثر سیستم های رایانه ای از فن ها برای خنک سازی استفاده می‌کنند. استفاده مشترک سیستم های تیغه ای از انرژی و همچنین خنک سازی سیستم به صورت مشترک، موجب تولید حرارت کمتر نسبت به سایر دستگاه ها می‌شود. سیستم های تیغه ای جدیدتر دارای فن های قابل تنظیم، سیستم کنترل و پایش دما و گاهاً سیستم خنک سازی با مایعات هستند تا به صورت هرچه بهتر حرارت را از سیستم دفع کنند. باید توجه داشت که در سیستم‌های تیغه ای به علت چگالی بسیار بالاتر استفاده از سرورها در هر Rack، در مجموع گرمای بیشتری تولید می‌شود و در نیت نیاز به خنک سازی نیز بیشتر است.

در اصطلاح به (Liquid Cooling Package (LCP معروف هستند. برای تولید آب خنک کننده بر خلاف دستگاه‌های متداول CRAC که نیازمند استفاده از کندانسور هستند، از چیلر استفاده می‌شود. گردش آب خنک کننده درون سیستم نیز با استفاده از پمپ صورت می‌گیرد. به دلیل عدم نیاز به وجود کمپرسور برای گردش گاز مبرد در این دستگاه ها، فضای مفید بیشتری برای تعبیه مبدل حرارتی در دسترس است و در نتیجه می‌توان حد ۳۰ کیلووات توان برودتی از یک دستگاه با ابعاد ۳۰*۱۲۰*۲۰۰ سانتیمتر استحصال کرد.

خنک کردن مستقیم رک‌ها (In Rack Cooling)

با استفاده از دستگاه‌های خنک کن LCP؛ با بالا رفتن توان برودتی مورد نیاز در یک رک، دیگر نمی‌شود با استفاده از روش‌های پیش گفته آن را به صورت کامل خنک کرد. در این حالت به علت بالا بودن تراکم تولید گرما در رک‌ها هوای خنک به صورت مستقیم توسط دمنده‌های مخصوص به درون رک فرستاده می‌شوند. این دمنده‌ها از آب خنک تولید شده توسط چیلر استفاده می‌کنند.

این دستگاه قابلیت دمش هوای سرد را از هر دوطرف (به دو رک) نیز دارد و یا می‌توان برای یک رک دو دستگاه خنک کننده سرور را گذاشت و یکی از این دستگاه‌ها را به عنوان افزونه قرار داد.

 

خروج از نسخه موبایل