نماد سایت شرکت آرسس

همه چیز درباره دارک وب ، دیپ وب و دارک نت

دارک وب - دارک وب چیست - darkweb - Dark Web - دارک نت - ورود به دارک وب

دارک وب - دارک وب چیست - darkweb - Dark Web - دارک نت - ورود به دارک وب

دارک وب (Dark Web) چیست؟

دارک وب بخشی از اینترنت است که بطور کامل از دید مردم پنهان می‌شود تا از رویدادهای درون آن مطلع نشوند. به‌عنوان مثال؛ مکالمات و تجارت‌هایی که در این بخش از اینترنت رخ می‌دهد، غیرقابل ردیابی است. اکثر فعالیت‌های این بخش از اینترنت غیر قانونی است.

به گزارش گروه امنیت آرسس پارت :

تجارت‌های الکترونیکی که درDark Web انجام می‌شوند، معمولاً غیرقانونی هستند. همچنین به اشتراک گذاشتن اطلاعات توسط کاربران آن بسیار زیاد است. در این شبکه معاملات غیرقانونی، مانند تجارت سلاح در اروپا انجام می‌شود. عده‌ای از تحلیل‌گران اعتقاد دارند، می‌توان در حمله‌ی تروریستی اخیر به پاریس نیز ردپایی از دارک وب پیدا کرد.

تفاوت‌های بین دارک وب (Dark Web)، دارک نت(Dark Net)، دیپ وب(Deep Web)

در بیشتر مواقع دارک وب (Dark Web) و دیپ وب (Deep Web) و گاهی دارک وب و دارک نت (Dark Net) به جای یکدیگر به کار می روند؛ اما این‌ها کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند.
دیپ وب بخشی از اینترنت است که موتورهای جستجو، توانایی یافتن و نمایش آن‌ها را ندارند. این بخش از وب‌گاه‌ها در اینترنت، یک بخش مخفی یا غیرقانونی نیستند؛ به‌عنوان مثال دیپ وب، شامل صفحات خدمات پست الکترونیکی، پایگاه داده شرکت‌ها، فضای ابری شخصی هر فرد، بانکداری آنلاین و بسیاری زمینه‌های دیگر می‌شود.
با توجه به مثال‌های ذکر شده، مخفی ماندن دیپ وب از دید موتورهای جستجو، منطقی به نظر می‌رسد. این موضوع نشان می‌دهد که دیپ وب تنها بخش کوچکی از Dark Web بوده و اغلب فعالیت‌های درون آن قانونی است. عده‌ای از تحلیلگران معتقد هستند که 90 درصد از فضای اینترنت، متعلق به Dark Webاست.

راه ورود به دارک وب (Dark Web) چیست ؟

جواب بسیاری از مردم برای ورود به دارک وب، منفی است. در حالت عادی با استفاده از روش‌هایی می‌توان به دارک وب وارد شد؛ اما دارک وب، محلی برای انجام کارهای غیرقانونی است و توجیه مناسبی برای ورود به آن وجود ندارد.
با وجود این، بر اساس آخرین گزارش آزمایشگاه شرکت مک‌آفی، بسیاری از داده‌های کاربران اینترنت؛ مانند اطلاعات حساب آن‌ها در دارک وب به فروش میرسد.

چرا با وجود ویژگی مخفی بودن دارک وب (Dark Web)، همه چیز در آن پیدا می‌شود؟

عده‌ی بسیارزیادی از مردم، وب‌گاه «Reddit» را مسئول این موضوع می‌دانند؛ زیرا در این وب‌گاه بخشی مانند ویکی‌پدیا وجود دارد که به افراد مختلف، نحوه‌ی استفاده از Dark Web را آموزش می‌دهد.
وب‌گاه‌های بسیاری با پسوند «.Onion» وجود دارند. کاربر برای ورود به این وب‌گاه نیاز به‌نوعی مرورگر خاص دارد. بیشتر این وب‌گاه‌ها فروشگاه‌هایی هستند که تنها در سطح دارک وب قرار داشته و سعی دارند مردم بیشتری را به سمت خود جذب کنند. با وجود این، به همه‌ی افراد اجازه‌ی دسترسی به محتویات این وب‌گاه‌ها داده نمی‌شود. فقط افرادی که کد خاص داشته و از قبل شناسایی شده‌اند، می‌توانند به این فروشگاه‌ها وارد شوند. 

خروج از نسخه موبایل