نماد سایت شرکت آرسس

راهنمای خرید سرور (Server) مناسب با کسب و کار ما

سرور dell - dell - واردکننده مستقیم سرور - سرور - سرور ایستاده - خرید سرور دل - سرور اچ پی

سرور dell - dell - واردکننده مستقیم سرور - سرور - سرور ایستاده - خرید سرور دل - سرور اچ پی

راهنمای خرید سرور (Server) مناسب با کسب و کار ما
شرکت بزرگ آرسس پارت شما را برای خرید سرور مناسب و ایجاد شبکه برای کسب و کارتان از ابتدا تا انتها همراهی می کند.
عوامل زیادی در انتخاب یک سرور مناسب اختصاصی و پرقدرت، دخالت دارند .تعدادی از نیازمندهای کاری میان شرکت های کوچک و متوسط ، با شرکت ها و سازمان های بزرگ مشترک است.
جهت انتخاب یک دستگاه سرور مناسب می بایست فاکتورهای متعدد و مهمی را در نظر گرفت.
برای بررسی بیشتر با آرسس پارت همراه  باشید.
کاربرد سرور
ابتدا می بایست کاربرد سرور مشخص گردد. سرورها بر اساس کاربرد ، دارای توانایی های مختلفی هستند. سرورها به عنوان Storage Server, File Server, Internet Server, Application Server ، Database Server و … در مجموعه های مختلف سرویس دهی می کنند. بنابراین تقسیم بندی، می بایست کاربرد سرور در مجموعه را مشخص نماییم. با توجه به کاربرد در نظر گرفته شده ، تعداد CPU ، میزان Ram و میزان Storage   مورد نیاز و لزوم وجود Redundancy در موارد مختلف که سرور قابلیت Support آن را داشته باشد انتخاب می گردد. همچنین فضایی که قرار است سرور در آن نصب گردد، حائز اهمیت است.
انواع سرور از نظر شکل فیزیکی و ظاهری
سرورها بطور کلی در 3 شکل تولید می شوند: ایستاده (Tower) ، رک (Rack) و تیغه ای (Blade)
راهنمای خرید سرور : سرورهای ایستاده (Tower)
سرورهای Tower، ایستاده هستند و تمامی اجزای معمولی و سنتی سرورها را در خود دارند مانند هارد دیسک، مادربرد، CPU ، شبکه، کابل، منبع تغذیه و … معمولاً به سرورهای Tower دیسک های اضافی برای بالابردن میزان ذخیره سازی اطلاعات اضافه می شود. این شکل از سرورها به نسبت شکل های دیگر معمولاً به فضای بیشتری نیاز دارند و مقیاس پذیری کمتری دارند.
سرورهای Tower بیشتر برای استفاده در فضاهای اداری کوچک، ایده آل هستند و می توانند توان پردازشی مناسب و فضای ذخیره سازی داخلی بالایی را در اختیار قرار دهند.
راهنمای خرید سرور : سرورهای قابل نصب در رک (Rack Mount Servers)
سرورهای Rackmount به صورت ویژه برای قرارگیری در فضاهای کوچک درون رک ها طراحی شده اند.مدل های قابل نصب در Rack ، شکاف های گسترش پذیر دارند، از این شکاف ها برای اضافه کردن کارت های شبکه یا ماژول های فیبر نوری و … استفاده می شود. استفاده از این نوع سرورها یعنی استفاده بهینه از فضا. همچنین، مدیریت متمرکز سرور و کابل کشی را مهیا می کند. اضافه بر آن، استفاده از سرورهای قابل نصب در Rack ، گسترش پذیری زیر ساخت های شما را بالا می برد. با این روش می توان سرورهای بیشتری بر طبق نیاز در آینده اضافه کرد و آن ها را به دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات تحت شبکه NAS یا تحت شبکه SAN متصل نمود.
نکته مهم آن است که در مقایسه با شکل ساختاری Blade ، سرورهای قابل نصب در Rack ، محدودیت بیشتری در تعداد درایورها و حافظه ایی که می توان نصب کرد دارند.
سرورهای قابل نصب در Rack طراحی شده اند تا در قالب یک مجموعه ی به هم پیوسته، کار کنند اما بدون وابستگی و تجمیع پذیری ایی که در نوع تیغه ای یا Blade وجود دارد، که این موجب می شود این نوع سرورها، قابلیت انعطاف بیشتری داشته باشند. همچنین می توانید سرورهای مختلف شرکت های متفاوت را در یک Rack در کنار هم بکار ببرید چرا که این سرورها از اجزای اشتراکی هم بصورت مستقیم استفاده نمی کنند.
استفاده از این نوع سرورها برای مراکز داده، در کنار فضاهای ذخیره سازی اطلاعات، ایده آل هستند. آن ها، توان پردازشی حداکثری را در یک فضای محدودشده، ارائه می کنند.
راهنمای خرید سرور : سرورهای Blade
سرورهای Blade سرورهای کوچکی هستند که در قفسه های پره دار جانمایی شده اند. این نوع طراحی، این امکان را می دهد تا تعداد زیادی سرور را در یک فضای کوچک قرار داد. یک قفسه، فضای لازم برای قرارگرفتن سرورها و ابزارهای ذخیره و بازیابی اطلاعات و همچنین تعداد زیادی اجزای اشتراکی را مانند منبع تغذیه، تهویه، شبکه و … که همه توسط یک سیستم مدیریتی کنترل می شوند، با هم مهیا می کند.این نوع از سرورها به طور کلی فضای کمتری اشغال می کنند ، برق کمتری به ازای هر سرور مصرف می کنند چرا که از منبع تغذیه و تهویه مشترک استفاده می کنند، که این موجب می شود گرمای کمتری ایجاد شود و در نتیجه هزینه ی کمتری برای خنک کردن صرف شود.
در برخی از این نوع قفسه های سرور، می توان تعداد سرورها را تا 60% افزایش داد.
این نوع سرورها، برای استفاده در مراکز داده در کنار فضاهای ذخیره سازی اطلاعات خارجی ایده آل هستند. آن ها، توان پردازشی حداکثری را در یک فضای محدود، مصرف کمتر برق و تهویه ی حداقل شده، ارائه می کنند.
راهنمای خرید سرور : نکات مهم در انتخاب یک سرور
در هنگام انتخاب یک سرور مناسب برای فضای کاری و نوع نیاز، مهم است که این نکات را در نظر داشته باشید:
برآورد فضای دیسک مورد نیاز از طریق ارزیابی حجم داده ی فعلی و میزان ایجاد داده های جدید در ماه. سروری را در نظر بگیرید که بتواند به شما امکان اضافه کردن درایوهای بیشتر را بر اساس نیاز و با افزایش حجم اطلاعات بدهد.
تولیدکنندگان نرم افزارها، حداقل میزان حافظه و میزان پیشنهادی آن را برای کارایی بهتر نرم افزارهایشان مشخص می کنند. در صورت امکان، به اندازه ی میزان پیشنهاد شده حافظه برای هر نرم افزار خریداری کنید.
اگر سرور شما برای کارهای بسیار مهم و کاربردهای حیاتی استفاده خواهد شد، شما باید حداقل امکان RAID1 را داشته باشید، که به این ترتیب داده های شما بر روی بیش از یک درایو ذخیره می شود تا در صورتیکه یکی از آن ها دچار مشکل شد، اطلاعاتتان از بین نرود.
تا جای امکان تلاش کنید که سروری خریداری کنید که در قبال اجزای سخت افزاری آن گارانتی معتبر وجود داشته باشد. بهتر است محلی که سرور را از آن خریداری می کنید توان فنی و نیروی تخصصی لازم برای راه اندازی، نگه داری و رفع نقص اشکالات احتمالی را داشته باشد تا در صورت بروز اشکالات، در اسرع وقت راه حل های مناسب را ارائه کنند.
امیدواریم توانسته باشیم مطالب مفیدی برایتان ارائه کنیم.
شرکت آرسس پارت بزرگترین تامین کننده سرور و تجهیزات شبکه در ایران
واحد فروش : 77538205-021
واحد فنی و پشتیبانی : 77538696-021 | 77531760-021
info@arsess-co.com
خروج از نسخه موبایل