نماد سایت شرکت آرسس

در مورد منبع تغذیه سرورهای اچ پی بیشتر بدانیم

سرور - سرور اچ پی - پاور - منبع تغذیه - سرور hp - hp dl 380 g9 - power - power server - dl380 - dl 380 - dl 380 g9 - dl380 g9 - hpe

سرور - سرور اچ پی - پاور - منبع تغذیه - سرور hp - hp dl 380 g9 - power - power server - dl380 - dl 380 - dl 380 g9 - dl380 g9 - hpe

ترکیب پاور های متفاوت در یک سرور این توانایی را دارد که باعث محدودیت یا غیرفعال شدن ویژگی‌های پاور مانند افزونگی پاور شود. برای اینکه اطمینان پیدا کنید که از تمامی ویژگی‌های پاور بهره مند می‌شوید، باید تمامی پاورهای یک سرور، دارای خروجی‌های یکسان و نرخ کارایی یکسان باشند.

ماژول HPE Flexible Slot Battery Backup، پاور بکاپ است که به مدت یک دقیقه، ۷۵۰ وات را تأمین می‌کند و اگر به صورت موازی پیکربندی شده باشد، تا ۵۰۰ وات را نیز فراهم می‌آورد.

با استفاده از (HPE Extended Ambient Operating Support (ASHRAE A3 and A4 در هزینه سیستم کولینگ کاهش چشمگیری دیده می‌شود که از استانداردهای بهبودیافته دمای محیط استفاده می‌کند.

برای تأمین برق سرور می‌توان از پاورهای ۵۰۰، ۸۰۰ و ۱۴۰۰ وات استفاده کرد.

پاور سرور اچ پی پرولیانت DL380 Gen9

کارت شبکه
سرورهای Gen8، دارای تجهیزات شبکه‌سازی FlexibleLOM بودند و اکثر مشتریان Gen8، در هر صورت کارت شبکه ۴ پورتی نیز می‌خریدند بنابراین تصمیم بر آن شد که تبدیل به یک استاندارد شود و ۴ پورت گیگابیت روی Motherboard قرار داده شود. حتی برای داشتن سرعت بالاتر قادر است سیستم خود را به روز رسانی کنید و پیشنهاد اچ‌پی برای این کار، استفاده از دو پورت ۱۰ گیگابیتی است.

حافظه
مزیت رم‌های DDR4 که در سرورهای G9 معرفی شده این است که ۱۴ تا ۳۰ درصد سریعتر از مدل قبلی یعنی G8 هستند و ۱ درصد کمتر دچار خطا می‌شوند. حجم رم‌ها ۴ برابر و از نظر پاور نیز ۳۷ درصد کاراتر شده‌اند. بر روی سرورهای DL380 G9 دو مدل رم می‌توان قرار داد: LRDIMM و RDIMM. نوع رم به مراتب مهمتر از حجم رم است.

تفاوت انواع RAM های اچ پی

در حال حاضر این سرور اچ‌پی، ۷۶۸ گیگابایت حافظه DDR4 را با استفاده از DIMMهای ۳۲ گیگابیتی پشتیبانی می‌کند. با استفاده از DIMM های ۱۲۸ گیگابیتی این مقدار به ۳ ترابایت می‌رسد. در صورت استفاده از LRDIMM می‌توان حداکثر ۱٫۵ ترابایت و در صورت نصب RDIMM می‌توان حداکثر ۷۶۸ گیگابایت حافظه داشت. بر روی سرور اچ‌پی DL380 G9 صرفا می‌توان ۱۶ ماژول NVDIMM قرار داد در حالی که روی سرور ۲۴ اسلات RAM موجود است.

با توجه به جدول ارائه شده در ادامه، رم‌های NVDIMM با RDIMM قابل ترکیب است اما با LRDIMM قادر به ترکیب نیست. وقی سرورهای نسل ۹ اچ‌پی روانه بازار شد، فرکانس اینرم‌ها حداکثر ۲۱۳۳ مگاهرتز بود و هنوز فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتزی آن ساخته نشده بود. قرار بود این RAM ها از ماه آوریل ۲۰۱۶ به بازار عرضه شود که محقق شد. نکته مهم این که رم‌های ۲۱۳۳ و ۲۴۰۰ با هم Mix نمی‌شوند. NVDIMM فقط با پردازنده‌های نسل ۴ یا v4 کار می‌کند.

خروج از نسخه موبایل