نماد سایت شرکت آرسس

بررسی سرور HPE ML10 Gen9 و مقایسه آن با سرور Dell Poweredge T30

سرور ML10 G9 - سرور تاور اچ پی - سرور ارزان قیمت - سرور اچ پی ml10 - ml10 g9

سرور ML10 G9 - سرور تاور اچ پی - سرور ارزان قیمت - سرور اچ پی ml10 - ml10 g9

اگر می‌خواهید اولین سرور خود را بخرید و یا به دنبال جایگزینی برای کامپیوتر مونتاژی خود که به جای سرور از آن استفاده می‌کنید، هستید و یا اگر سروری سطح پایین می‌خواهید که در عین ارزانی، کارا و مطمئن باشد، سرور ML10 G9 را پیشنهاد می‌دهیم. سرور ML10 G9 اچ پی برای کسب‌وکارهای کوچک و مصارف خانگی شما مناسب است که آماده‌سازی و راه‌اندازی آن آسان است. سرور ML10 G9 در واقع یک Mini Tower است و قیمت ارزان آن، این سرور را به اولین جایگزین مناسب برای ورک‌استیشن‌های قبلی تبدیل می‌کند.

سرور ML10 G9 در واقع در رده ارزان‌ترین سرور پرولیانت اچ پی است و شرکت‌های SMB یا همان شرکت‌های کوچک و متوسط، هدف این سرور هستند خصوصا آن‌هایی که قصد استفاده از Microsoft Office 365 و Azure را دارند اما در عین حال نیز می‌خواهند از سرویس شبکه محلی و پشتیبان‌گیری نیز استفاده کنند.

ارتقاپذیری آن باعث می‌شود بتوان از آن در انواع حجم‌های کاری استفاده کرد و کارایی آن نیز امکان از دست رفتن داده و گم شدن اطلاعات در هنگام خرابی ناگهانی سیستم (Data Loss) را کاهش می‌دهد. این سرور ایستاده و تک پردازنده اچ پی، با داشتن کمترین قیمت، می‌تواند اولین سرور شما باشد. سرور ML10 G9 با داشتن تکنولوژی سروری امکان استفاده شبانه‌روزی با قابلیت اطمینان و طول عمر بالا را فراهم می‌کند.

و اما در سوی دیگر قضیه رقیب تازه نفس از کمپانی مشهور Dell : سرور Dell T30 سروری فوق العاده مقرون به صرفه است، سرور‌های دل سری PowerEdge T30 از سرورهای میان‌رده Dell بوده که با مشخصات سخت‌افزاری مختلف بنا به سلیقه مشتریان از سوی کمپانی مشهور دل طراحی و اسمبل شده است PowerEdge T30 به دلیل مدل طراحی مهندسی‌ آن از قطعاتی که کاملا با هم سازگاری دارند تشکیل شده و انتخابی مطمئن برای خریداران سرور محسوب می‌شود. این سرور  Dell، یک پکیج کامل است که از مادربرد، پردازنده‌‌ی اصلی اینتل مدل Intel Xeon E3-1225V5-3.3 GHz با  8MB کش، هشت گیگابایت رم با قابلیت ارتقاء تا 64 گیگابایت و یک ترابایت هارددیسک 7200RPM با قابلیت ارتقا تشکیل شده است. پورت‌های تصویری که برای این کار در اختیار دارید، شامل دو پورت Display و یک پورت Serial هستند. طراحی ساده‌ی پنل جلویی که با استفاده از ترکیب فلز و پلاستیک انجام شده‌، ظاهری زیبا به کیس داده است و برای استفاده در محیط های اداری و کاری مناسب است. یک عدد درایو نوری با قابلیت خواندن و نوشتن دیسک‌های DVD و دو عدد پورت USB 2.0 و دو عدد USB 3.0 در پنل جلویی قرار دارند. USBهای تعبیه شده در پنل جلویی قابلیت غیر‌فعال شدن از BIOS در مواردی که امنیت اطلاعات مد‌نظر است را داراست .این محصول برای استفاده‌ طولانی مدت و سنگین طراحی شده ‌است. از دیگر پورت‌های موجود در نمای پشتی دستگاه می‌توان به دو پورت Display و یک پورت سریال ، دو پورت USB2 و چهار پورت USB3 و پورت HDMI اشاره نمود.موارد کاربرد این سرور‌کامپیوتر استفاده در محیط‌های فروشگاهی، مکان‌های عمومی، فرودگاه‌ها و مواردی از این دست خواهد بود که می‌بایست در آن‌ها کامپیوترها به صورت بی‌وقفه روشن بمانند.سرور‌ PowerEdge T30 یکی از سرورهای جدید Dell است و در آینده‌ نزدیک تبدیل به دستگاهی پرطرفدار خواهد شد.

ویژگی جدید سرور ML10 G9

سرور ML10 G9 به نرم‌ افزار ClearOS دسترسی دارد که اچ پی در این نرم‌افزار بازار اپلیکیشن یا همان Application Marketplace و همچنین رابط کاربری گرافیکی مبنی بر وب را عرضه می‌کند که به صورت Pre-load بر روی هارد درایو و بدون هیچ کانفیگ و پیاده‌سازی اولیه‌ای، به سادگی آماده استفاده است.

اچ پی این نرم‌افزار را به تازگی در سرورهای سری 10، 100 و 300 خود قرار داده است: در ماه می 2017 این نرم‌افزار در سرورها قرار گرفت و در جولای 2017 نیز نرم‌افزار مجازی‌سازی بازبینی شد. این‌ نرم‌افزار، در واقع سیستم‌عاملی Easy-to-Use است که اپلیکیشن‌هایی را فراهم می‌کند که مناسب SOHOهاست. SOHO در واقع همان مصارف خانگی و کسب‌وکارهای کوچک است.

سرور ML10 G9 را می‌توان با استفاده از نرم‌ افزار ClearOS که متعلق به خود اچ پی است، پیکربندی کرد. این نرم‌افزار مخصوص اچ پی، هزینه اضافی بر روی سیستم‌عامل اعمال نمی‌کند و شما می‌توانید تنها با انتخاب اپلیکیشن مورد نظر خود و پرداخت هزینه آن، اقدام به استفاده از آن کنید.

نرم‌ افزار ClearOS در سرورهای DL20، ML30 و ML110 به صورت Pre-load موجود است اما برای دیگر پرولیانت سرورهای سری 10، 100 و 300 باید با استفاده از Intelligent Provisioning دانلود شود.

ویژگی‌های سرور ML10 G9

  1. قیمتی پایین و کارایی در حد و اندازه سرور را دارد:

سرور ML10 G9 برای کسب‌وکارهای خانگی و کوچک که به دنبال ویژگی‌های سروری و کارایی هستند، سروری مناسب بوده و دارای کم‌ترین قیمت است. محبوبیت آن به علت داشتن قیمت پایین و در عین حال پشتیبانی از بسیاری از اپلیکیشن‌ها مانند فایل سرور و سرویس شبکه است.

سرور ML10 G9 دارای ماژول تعبیه شده Intel ® AMT Management است که کنسول کنترل از راه دور، مرورگر وب GUI و امکان روشن و خاموش کردن از راه دور را دارد. در واقع این ویژگی مدیریتی جایگزینی برای iLO شده است.

چیپست اینتل سرور ML10 G9 یعنی Intel® C236 Chipset از RSTe SATA RAID پشتیبانی می‌کند که کارایی را برای حجم‌های کاری فراهم می‌کند.

این سرور از 4 اسلات حافظه با حداکثر سرعت 2133 مگاهرتز پشتیبانی می‌کند، دو کانال با دو DIMM دارد و در کل ظرفیت 64 گیگابایتی را فراهم می‌کند.

  1. کارایی و ارتقاپذیری سرور ML10 G9، نیازهای کسب‌وکارهای درحال رشد و کم بودجه را فراهم می‌کند:

سرور ML10 G9 حداکثر تا 6 LFF را پشتیبانی می‌کند که حداکثر ظرفیت قابل پشتیبانی در این LFFها، 4 ترابایت است پس در کل در این سرور می‌توان حداکثر 24 ترابایت را مورد استفاده قرار داد و امکان افزایش اسلات I/O نیز فراهم هست.

پیکربندی سرور ML10 G9شامل UEFI است که هم از راه دور و هم به صورت محلی با Intelligent Provisioning و یا Scripting Toolkits قابل راه‌اندازی است.

این امکان نیز وجود دارد که در صورت تمایل از کنترلر HPE H241 Smart Host Bus Adapter نیز استفاده کنید تا بتوانید از حالت HBA یا RAID ساده بهره برید. در حالت RAID ساده می‌توانید RAID 0، RAID 1 و RAID 5 را با قابلیت انتخابی HPE Secure Encryption فراهم کنید.

پورت خروجی سرور ML10 G9 از نوع Display Port است و از VGA پشتیبانی نمی‌کند. در ضمن امکان پیاده‌سازی ESX نیز وجود ندارد.

مشخصات فنی سرور ML10 G9

Form factor chassis: Tower

Form factor (fully configured): 4U

Drive description: (6) LFF SATA; Non-hot plug

Expansion slots: (4) Maximum

Storage controller: Integrated SATA RAID

Maxumum Memory: 64GB

Memory type: DDR4 UDIMM

Memory protection features: Unbuffered ECC

Memory slots: 4 DIMM slots; Maximum

Network controller: Intel® Ethernet Connection I219-LM 1 Ports per controller

Power supply type: (1) Multi-output

Processor cache:

Processor core available: 2 or 4

Processor family:

Number of processors: 1

Processor speed: 3.9GHz

Infrastructure management: Intel® Active Management Technology (Intel® AMT)

System fans features: Non-hot plug non-redundant

Warranty: Arsesspart

مشخصات فنی سرور دل (ِDELL EMC) مدل PowerEdge T30

 مشخصات فيزيکي سرور Dell T30

 پردازنده و چيپ ست سرور Dell T30

 حافظه رم سرور Dell T30

 اسلات توسعه سرور Dell T30

 ذخيره سازي سرور Dell T30

 شبکه سرور Dell T30

 کارت گرافيک سرور Dell T30

 پنل جلويی سرور Dell T30

 منبع تغذيه سرور Dell T30

 ساير مشخصات سرور Dell T30

نتیجه گیری : هر دو مدل این سرورها دارای مزایای مختص به خود هستند اما با توجه به توقف تولید سرور HPE ML10 Gen9 و ورود قدرتمندانه سرور Dell Poweredge T30 با قیمت ارزان تر به بازار و همچنین شباهت بسیار زیاد هردو سرور از نظر کارایی و قدرت،انتظار می رود که سرور Dell Poweredge T30 جایگزین شایسته ای برای رقیب خود باشد.

خروج از نسخه موبایل