نماد سایت شرکت آرسس

تحلیل و بررسی سرور سوپرمیکرو ۷۴۵TQR-800B

سرور - سرور سوپرمیکرو - سوپرمیکرو - سرور SUPERMICRO - SUPERMICRO - 745TQR-800B - SERVER - SERVER SUPERMICRO - SUPERMICRO 745TQR-800B

سرور - سرور سوپرمیکرو - سوپرمیکرو - سرور SUPERMICRO - SUPERMICRO - 745TQR-800B - SERVER - SERVER SUPERMICRO - SUPERMICRO 745TQR-800B

اولین مشخصه سرور سوپرمیکرو  ۷۴۵TQR-800B این است که یک کیس ۴U می باشد یعنی اندازه ارتفاع آن حدود ۴۵۲ میلیمتر است. هر واحد U حدود ۴٫۲ سانتی متر است. این کیس سوپرمیکرو یک کیس ایستاده ( Tower ) است، یعنی مثل کیس های معمولی PC ایستاده است و ارتفاع زیادی دارد ، مشخصه اصلی تاور بودن کیس های سوپر میکرو شروع شدن مدل آن ها با عدد 7 می باشد و کیس هایی که با رقم ۸ شروع می شوند، به صورت خوابیده یا رکمونت (Rackmount) می باشند.

ابعاد سرور سوپر میکرو به این شرح می باشد :

طول : ۴۵۲ میلی‌متر

عرض : ۱۷۸ میلی متر

عمق : ۶۴۷ میلی متر

(BACK PLANE) بک پلین سرورهای سوپر میکرو

این سرور سوپرمیکرو ۸ هارد ۳/۵ اینچ SATA ، SAS و یا هاردهای SSD را می‌پذیرد که هر هارد می‌تواند حجم مختص به خود را داشته باشد؛

در صورت استفاده از ۳ هارد یا تعداد بیشتر در این کیس سرور، می‌توان آن را به RAID 5 تبدیل کرد که برای حفظ اطلاعات بسیار مناسب است و به هیچ عنوان اطلاعات از روی آن پاک نمی‌شود. مشخصات بک پلین این سرور سوپرمیکرو به صورت SAS BACKPLANE  W/AMI MG9072 می‌باشد.

جنس پاور این سرور  از پلاتینیوم (Platinum) است و مقدار ولتاژ آن برابر ۸۰۰ وات می‌باشد که در جزئیات این کیس سرور نیز به آن اشاره شده است.

3 دستگاه فن در این سرور سوپرمیکرو  ۸cm hot-swap redundant PWM cooling fan(s) است که روی آن به صورت آنبورد قرار دارد و در صورت استفاده از ۲ دستگاه پردازنده یا CPU در این کیس سرور، باید ۲ فن دیگر (۸cm hot-swap exhaust fan(s) & air shroud) هم به آن اضافه شود که در مجموع قابلیت استفاده از 5 فن وجود دارد .

در جدول زیر لیستی از مادربورد هایی را مشاهده می کنید که روی سرورهای سوپر میکرو به کاربرده می شود .

X9DRH-7F X9DRH-7TF
X9DRH-iF X9DRH-iTF
X8DTN+ X8DTN+-LR
X8DTH-6 X8DTH-6F
X8DTH-i X8DTH-iF
X8DT6 X8DT6-F
X8DTE X8DTE-F
X8DT3 X8DT3-F
X8DTi X8DTi-F
X8DTi-LN4F X8DT3-LN4F
X8DTL-3 X8DTL-3F
X8DTL-I X8DTL-IF
X8DTL-6 X8DTL-6F
X8DTL-6L X8DTL-L
X8DA6 X8DAE
X8DA3 X8DAi
X8DAL-3 X8DAL-i
X8SIL X8SIL-F
X8SIE X8SIE-F
C7B75 X10SAE
X10SAT X9DRH-iF-NV

(System Cooling) خنک کنندگی این کیس سرور به صورت اکتیو (Active) می‌باشد . در واقع  فن ها بر بروی هیت سینک (Heat Sink) قرار می‌گیرند و هیت سینک (Heat Sink) و سی پی یو (CPU) را خنک می‌کنند. دمای مناسب محیطی که این سرور سوپرمیکرو در آنجا قرار می‌گیرد، باید بین ۵ تا ۳۵ درجه باشد؛ اگر دمای آن مکان  از ۳۵ درجه بیشتر شود، احتمال اینکه به اسلات ها (SLOT) و دیگر تجهیزات مادربرد آسیب وارد شود زیاد هست . پس بهترین کار تدارک فضای مناسب برای این سرور هست تا از آسیب های احتمالی جلوگیری گردد.

اگر قصد استفاده از سرور سوپرمیکرو  ۷۴۵TQR-800B را دارید ما پیشنهاد میکنیم برای کارهای حسابداری، گرافیکی، شبکه های کوچک، وب سرور و دامین کنترولر از این مدل استفاده کنید .

خروج از نسخه موبایل