نماد سایت شرکت آرسس

درباره سیستم کولینگ سرور (SERVER SYSTEM COOLING) بیشتر بدانیم

سرور - سیستم کولینگ - خنک کننده - خنک کننده سرور - خنک سازی - خنک سازی سرور - رک - SYSTEM COOLING - COOLING - SERVER - COOLING SERVER - rack

سرور - سیستم کولینگ - خنک کننده - خنک کننده سرور - خنک سازی - خنک سازی سرور - رک - SYSTEM COOLING - COOLING - SERVER - COOLING SERVER - rack

در بخش نخست این مقاله کمی با سیستم کولینگ سرور روم و دیتا سنتر آشنا شدیم؛ در بخش دوم این مقاله کمی تخصصی تر و دقیق تر به مطالعه این سیستم کولینگ سرور ها خواهیم پرداخت.

یکی دیگر از کاربردهای این دستگاه ها در سیستم کولینگ سرور، افزودن رک‌های جدید به یک مرکز داده موجود است. با استفاده از این دستگاه‌ها بدون افزودن بار برودتی رک‌های جدید به سیستم سرمایش موجود و احتمالاً نیاز به تغییر برای افزایش ظرفیت آن، این رک‌ها به تنهایی خنک می‌شوند. البته باید در ابتدا جلو و عقب رک‌ها و دستگاه LCP کاملا بسته باشند. به نحوی که امکان ورود و خروج هوا تنها از طریق مجاری مشخص شده امکان پذیر باشد. سپس هم بندی رک و CP باید کامل بوده و جهت صحیح حرکت هوا را تضمین کند.

البته این دستگاه‌ها دارای انواع مختلفی هستند:

LCP Smart: در این دستگاه اولاً فن‌ها در سمت راهرو خنک نصب می‌شوند و ثانیا از نوع Hot Plug هستند و نصب و تعمیر آنها بسیار ساده است.
LCP +: یک ماژول با ۶ فن و ظرفیت ۳۰ کیلووات دارد که جهت افزونگی برق هر دو فن از یک فاز تأمین می‌شود. این دستگاه امکان استفاده از فن‌های با کنترل الکترونیکی را نیز دارند و بنابراین می‌توان ظرفیت آنها را با دقت بالایی کنترل کرد.
LCP 3+: اگرچه ظرفیت این دستگاه‌ها در حد ۲۴ کیلووات است، اما مزیت آنها در افزونگی تعبیه شده در مدارات این دستگاه است. به گونه ای که دارای دو ورودی و دو خروجی مجزا برای آب و دو ورودی برق دو مبدل حرارتی جداگانه و … می‌باشد. بدین ترتیب سطح افزونگی این دستگاه به تنهایی در حد Tier 3 می‌باشد.
LCP Extend: این دستگاه که به شکل درب یک رک ساخته شده است به جار درب رک قرار گرفته و با اتصال به خط ورودی و خروجی آب و دارا بودن ۶ فن، ظرفیتی معادل ۱۰ کیلووات برودت را تولید می‌کند.
تمامی دستگاه‌های فوق دارای سری کاملی از حسگرها و قابلیت‌های کنترلی از جمله موارد زیر باشند:

حسگرهای دبی جریان آب
حسگرهای حرارت آب ورودی و خروجی
فن‌های با دور متغیر
شیر کنترل جریان برای تظیم دبی مورد نیاز از صفر تا ۱۰۰ درصد
حسگر نشتی
پمپ دفع آب تقطیر شده در مبدل حرارتی
شیر شناور برای دفع آب در صورت خرابی پمپ دفع آب
امکان اتصال به سیستم‌ها Building Management System) BMS) و یا کنترل از طریق شبکه با استفاده از کارت‌های SNMP.
با افزایش توان مصرفی رک ها، باید به سمت روش‌های جدیدتر از جمله In Row In Rack Cooling و Cooling در سیستم کولینگ سرور حرکت کرد. البته سیستم کولینگ تنها جزئی از بخش زیرساخت فیزیکی یک مرکز داده است و سایر بخش‌ها شامل رک، برق، امنیت، کنترل و مانیتورینگ از دیگر بخش‌های مهم زیر ساخت فیزیکی هستند. مسلما علاوه بر آنکه تک تک این اجزا باید کامل، بدون نقص و قابل اعتماد باشند؛ مجموعه این اجزا به عنوان یک سیستم زیرساخت فیزیکی کامل نیز باید از یکپارچگی برخوردار بوده و به عنوان یک راه حل جامع (Total Solution) دیده شود.

خروج از نسخه موبایل