نماد سایت شرکت آرسس

چرا به سرور نیاز داریم؟

سرور - HPE - HP - DELL - IBM - LENOVO - server -سرور - اچ پی - دل - ای بی ام - لنوو - شرکت - شبکه

دیر یا زود و حتی در کسب و کارهایی کوچک که فقط چند رایانه در آن وجود دارد نیاز به سرور را احساس می­ کنند. حال به دلیل اضافه شدن کارمندان یا وسیعتر شدن فضای کار و یا شاید برای استفاده از امکانات و سرویسهای مایکروسافت و اکتیو دایرکتوری و به کار بستن شیر پوینت ها یا مشکلاتی که در کنترل امنیت شبکه و یا دسترسی کاربر به ماشین های خاص یا پوشه ها و فایل های شخصی در یک گروه کاری ساده و یا حتی بعضاً Homegroup که کارهایی ساده را به یک کار خسته کننده یا غیر ممکن بدل می کند؛ و به هر دلیلی در اکثر کسب و کارهای کوچک در نهایت به اندازه ای پیچیدگی بوجود می آید که در نهایت نگرانی های مدیت شبکه در باب امنیت شبکه و دسترسی کاربران یا تمرکز بر فایل ها و فعالیت های اصلی شرکت نیاز به سرور را اجتناب ناپذیر می کند.

بسیاری از صاحبان کسب و کار در نظر اول سرور خود را به عنوان یک ایستگاه کاری قوی تر در ذهنشان می پرورانند.این باعث می شود آنها فکر کنند که سرور احتمالا در حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت که شاید برای شروع کار رقمی سنگین باشد. هنگامی که برای اولین بار نیاز به استفاده از سرور برای اولین بار بیان شود، اولین واکنش صاحب کسب و کار این است که “من فکر می کنم اضافه کردن یک سرور هزینه زیادی را به شرکت تحمیل کند”! این یک واکنش غیر معمول نیست، اما در ادامه به مزایایی که وجود یک سرور در یک کسب و کار ایجاد می کند می پردازیم.

در ابتدای امر همین که فرض کنیم اضاف کردن یک سرور که تنها شامل هزینه ای بین ۵ تا ده میلیون برای ما ایجاد می کند و با توجه به اینکه سرور ایستگاه کاری بسیار محکمی را برای ما ایجاد می کند که در سر و قلب شبکه نشسته و طوری طراحی شده اند که بتوانند در ۲۴ ساعت شبانه روز و در هفت روز هفته بجای رایانه های رومیزی و ایستگاه های کاری CAD که برای این چرخه طراحی نشده اند برای مدت ۳ تا ۵ سال قرار گیرند شاید کافی باشد.

دوم، سرورها تعداد زیادی از مردم و اجزای شبکه را همزمان به هم متصل می کنند، و همه تقاضاها را بر روی سرور قرار می دهند و همه این افراد و اجزای آن که نیاز به پاسخ دیگری دارند برای ارتباط از سرور کمک می گیرند. سرورها معمولا خدمات تهیه پشتیبان را ارائه می دهند و امنیت شبکه های ضد ویروس را مدیریت می کنند و همه افراد در ارتباط از طریق سرور اطمینان دارند که به کلیه فایل ها و پوشه های شخصی خود بدون مشکل دسترسی دارند و همچنین تنها پرسنل مجاز به آن داده ها دسترسی خواهند داشت. برای خدمت به تمام این خواسته ها به طور همزمان و به سرعت، سرورهایی هستند که برای انجام آن طراحی شده اند. باز هم، کامپیوترهای رومیزی و یا ایستگاه های کاری برای این نوع خدمات و سرویس ها طراحی نشده است.

سرور ثبات و قدرت شبکه شما را به ارمغان می آورد

در نهایت، اما شاید مهمتر از همه، مزیت سرور این است که ثبات و قابلیت اطمینان به شبکه شما را به گونه ای فراهم می کند که به سادگی نمی تواند در شبکه یا گروه کاری peer-to-peer به دست آید. برای حصول همه این مزایا استفاده از قطعات گران قیمت و پیچیده با بسیاری از قطعات منحصر به فرد و الزامات نرم افزاری بجای استفاده از قطعات و نرم ازارهای مورد استفاده در رایانه رومیزی یا لپ تاپ ساده توجیه می شود.

و سپس دانش دانش مورد نیاز برای نصب مناسب، راه اندازی، پیکربندی و تعمیر و نگهداری مداوم سرور در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی یا لپ تاپ مورد نیاز است.اگر چه شباهت بین ایستگاه های کاری ساده و سرور وجود دارد، تفاوت های بسیار زیادی بین افراد معمولی وجود دارد.سرورها از سیستم عامل های مختلف از ایستگاه های کاری دسکتاپ یا لپ تاپ استفاده می کنند تا بتوانند عملکرد خود را از تنظیم دسترسی به شبکه و فایل ها و اجزای سیستم انجام دهند. بسیاری از افرادی که با کامپیوتر خانگی و تجاری خود راحت هستند، احساس می کنند که به منظور نگهداری و مدیریت سرور خود، نیاز به پشتیبانی دارند اما برای درخواست کمک و از وحشت هزینه های اضافه از متخصصین استفاده نمی کنند! چه بسا به روز رسانی ساده، به دانشی فراتر نیاز داشته باشد.متاسفانهکاربران گاه به گاه متوجه می شوند که هزینه پشتیبانی حرفه ای به طور منظم به مراتب کمتر از درخواست خدمات حرفه ای است که پس از توجه نادرست منجر به بروز رسانی های نامناسب و یا نقص جزئی می شود! چنین رخدادهایی می تواند به روزهای خرابی و هزینه های اضطراری برای تعمیر آسیب و بازگرداندن سرور به عملکرد مناسب منجر شود.

اگر چه افراد، تجهیزات و ابزارهایی که استفاده می کنید به منزله دست یا پای کسب و کار شما باشند، استفاده از شبکه، سرور و پشتیبانی مناسب همچون سیستم عصبی مرکزی و به عنوان مغز است. که این قطعات را به هم متصل می کند، امنیت آن را فراهم می کند، اطلاعات را برای تخمین ها و فاکتورها فراهم می کند و امکان حسابداری مناسب با تاکید و حساسیت بر اطلاعات مهم و تجمیع سوابق و جلوگیری از تکرار یا تناقض را فراهم می کند.

در ابتدا ممکن است کم هزینه تجهیزات و تعمیرات برچسبی کاهش پیدا کند، اما راه حل ارزان قیمت همیشه با هزینه بیشتری همراه خواهد بود و احتمالا یک شکست غیرمنتظره باعث خراب شدن کسب و کار شما در زمان نامطلوب خواهد شد. و از قول بنجامین فرانکلین که بیان می دارد “تلخی از کیفیت پایین مدت ها بعد از اینکه شیرین بودن قیمت پایین فراموش می شود، فراموش می شود.”و درست همان مثل خودمان است که می گوید: هیچ ارزانی بی دلیل نیست!

هیچ انکار نمی کنیم که اضافه کردن یک سرور به شبکه شما، زیرساخت IT را پیچیده ترمی کند و پر هزینه است.

اما چه چیزی به دست می آورید؟ شما با هزینه اضافه شده به کسب و کارتان رشد می کنید، امنیت، ثبات، قدرت، انعطاف پذیری و توانایی رشد را به دست می آورید. و همچنین شما توانایی تمرکز در بهبود کسب و کار خود را به دست می آورید در حالیکه بسیار ساده تر می توانید به توسعه و رشد کسب و کار و شرکت خود فکر کنید. به افکار توسعه طلبی خود بها بدهید، متوقف نمانید و همین امروز با ما تماس بگیرید.

خروج از نسخه موبایل