نماد سایت شرکت آرسس

فاجعه ای به نام نرخ دلار و بلایی که بر سر اقتصاد ایران می آید

دلار

دلار

به گزارش شبکه اطلاع رسانی آرسس؛ عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی به معضل گرانی دلار در طول ماه های اخیر در کشورمان پرداخته است. عهدشکنی آمریکا در بحث برجام یکی دیگر از عوامل روانی در جهت افزایش قیمت دلار و بطور کل ارز در بازارهای کشور است و عواملی هم مانند به سنگ خوردن سر دولت در ارتباط با برجام هم یکی دیگر از دلایل افزایش ارز است، چرا که عملا مردم دیدند که این دولت آنها را سرکار گذاشته است.شیخی با بیان اینکه باید «ارز» و «یورو» را از مبادلات اقتصادی حذف کنیم، گفت: یکی از مهم ترین دلایل افزایش نرخ ارز در کشور انجام مبادلات اقتصادی کشور با ارز هایی از قبیل یورو و دلار است که باید این امر از اقتصاد کشور حذف شود.

وی از دلایل دیگر افزایش قیمت ارز را بحث صادرات غیرنفتی دانست و افزود: جو روانی می تواند در زمینه افزایش قیمت ارز تاثیرگذرای زیادی داشته باشد و این حباب روانی می تواند اثر مستقیم بر روی قیمت ارز و کالا ایجاد کند و وقتی دلالان احساس کنند که احتمال اینکه یک تنگنایی از طرف عرضه در بازار ایجاد شود، خود به خود دست به احتکار ارز می زنند و آن را به صورت قطره چکانی در بازار تزریق می کنند و می بینیم که قیمت ارز بالا رفته است.

شیخی تاکید کرد: وضعیت موجود در خصوص افزایش قیمت دلار برای اقتصادی کشورمان یک فاجعه است و مسئولان دولتی و اقتصادی کشورمان باید تدبیری در خصوص حل این مشکل اتخاذ نمایند.

این کارشناس مسائل اقتصادی، خروج آمریکا از برجام را هم در بالا رفتن قیمت ارز مهم برشمرد و گفت: دولت در برجام هیچ نتیجه ای نگرفت و شکست برجام، اثر انقباضی بر روی بازار ارز گذاشته و به افزایش آن دامن زده است.

وی با بیان اینکه باید در مبادلات اقتصادی از طریق ارز و یورو تجدید نظر کنیم، گفت: یکی از مهم ترین دلایل افزایش نرخ ارز در کشور انجام مبادلات اقتصادی کشور با ارز هایی از قبیل یورو و دلار است که باید این امر از اقتصاد کشور حذف شود و دولت باید برای ایجاد ثبات در کالا و کنترل نرخ تورم در وهله اول دلار و یورو را از مبادلات اقتصادی کشور خارج کند تا دیگر اجناس و کالاهای موجود در کشور تحت تاثیر این موضوع قرار نگیرند.

خروج از نسخه موبایل