نماد سایت شرکت آرسس

آشنایی با محصولات فورتی گیت | FortiGate

معرفی فایروال فورتی گیت (Fortigate)

شرکت فورتی نت با معرفی فایروال فورتی گیت (Fortinet Firewall) که جز هسته مرکزی و هسته اصلی چارچوب امنیتی شرکت فورتی نت می باشد، مجموعه ای از امکانات مدیریتی امنیت شبکه را برای مدیران فراهم آورده است. با استفاده از این امکانات مدیران شبکه جهت کنترل ترافیک، اعمال سیاست های امنیتی ، اتصال از راه دور، مدیریت کاربران داخلی و خارجی و … عملا به هیچ نرم افزار جانبی نیازی نخواهند داشت.

مدیریت یکپارچه تهدید UTM ، یک راه حل جامع در امنیت شبکه می باشد.کمپانی فورتی نت اولین تجهیزات امنیتی Unified Threat Management  را در سال 2002 با نام فورتی گیت عرضه نمود. از سال 2004 به صورت رسمی به عنوان یک راه حل دفاع در مقابل تهدیدات شبکه برای سازمان ها شناخته شد. UTM  ها دارای ویژگی های آنتی ویروس، ضدر هرزنامه، جلوگیری از نفوذ شبکه، متعادل کردن بار، راه حل جلوگیری از دست دادن داده می باشد. شرکت Fortinet بر اساس گزارشات گارتنر در سال 2017 و در طی هشت سال به عنوان پیشتاز در ارائه UTM  معرفی شده است.

دسته بندی محصولات فورتی گیت (FortiGate)

فایروال های فورتی گیت را در سه بخش اصلی زیر دسته بندی می شود:

۱- گروه Entry- Level

این دسته از محصولات شرکت فورتی نت مخصوص سازمان هایی می باشد که ترافیک خروجی فایروال آنها ۳۵ گیگا بیت در ثانیه می باشد. حداکثر تعداد ارتباط همزمان تا 2 میلیون بوده و تا 5 هزار ورودی رول فایروال در این سری از فایروال های فورتی گیت قابل راه اندازی و پیکر بندی می باشد.

این سری از محصولات UTM Fortigate شامل محصولات سری صنعتی نیز هستند که از برجسته ترین ویژگی های آن ها، می توان به عدم استفاده از فن در سیستم خنک کنندگی و قابلیت کارکرد در دمای منفی 40 تا مثبت 70 در جه سانتیگراد و رطوبت هوای 95% اشاره کرد.

۲- گروه Mid-Range

از سری Mid-Range فایروال های Fortigate می توان به عنوان Firewall در لبه شبکه های کامپیوتری با اندازه متوسط بعنوان کنترل کننده ترافیک، درگاه ورودی  VPN، کنترل کننده Wifi و … استفاده نمود.

حداکثر ترافیک خروجی این سری فایروال تا 52 گیگابیت بر ثانیه می باشد. حداکثر 11 میلیون ارتباط همزمان TCP، حداکثر 10 هزار پالیسی برای فایروال و حداکثر 10 هزار ارتباط همزمان PSSL-VPN نیز بر روی این سری از فایروال های فورتی گیت قایل پیکربندی است.

۳-گروهHigh-End 

این سری از محصولات شرکت فورتی نت برای شرکت ها و سازمان های بسیار بزرگ که احتیاج به پردازش حجم بسیار زیادی از ترافیک ورودی و خروجی شبکه های کامپیوتری را نیاز دارند، مناسب می باشد.

از برجسته ترین ویژگی های این سری از محصولات می توان به پشتیبانی از حداکثر 320 میلیون ارتباط همزمان TCP، حداکثر 1.8 میلیون ارتباط جدید TCP در 1 ثانیه، خروجی فایروال 340 گیگابیت در ثانیه و پشتیبانی از حداکثر 200.000 رول برای فایروال را نام برد که براحتی می تواند جوابگوی نیازهای امنیتی شبکه های کامپیوتری بزرگ باشد.

خروج از نسخه موبایل