نماد سایت شرکت آرسس

قابلیت Variable-Length Deduplication در استوریج Dell EMC Data Domain

EMC - استوریج - Data Domain

Dell EMC Data Domain (PRNewsFoto/Dell EMC)

چرا این ویژگی، دستگاه‌های Dell EMC Data Domain را منحصر به فرد کرده است؟ ابتدا مفهوم Deduplication یا همان حذف داده‌های اضافی را با هم مرور کنیم ، فایلی را در نظر بگیرید که امروز در حال کار با آن بودید، چند نسخه از آن در همین لحظه در شبکه وجود دارد؟ حالا اگر قرار باشد از داده‌های‌تان مطابق با برنامه معمول Backup ایی تهیه شود، تمام نسخه های اضافی آن، که شاید تنها به خاطر اضافه کردن یک اسلاید و یا یک خط به فایل جدید تبدیل شده باشد، هم شامل داده‌های ارسالی Backup تان خواهد شد. در نتیجه هر روز در حال ذخیره سازی داده‌های تکراری بر دستگاه‌های گران قیمت ذخیره سازتان هستید که به هیچ وجه از جنبه مالی توجیه پذیر نیست. پس چرا از داده هایمان تنها یک نسخه ذخیره نکنیم؟

مفهوم Deduplication پاسخی قاطع برای این نیاز است تا شما بادقت از فضای ذخیره‌سازی‌ تان استفاده نمایید. قبل از اینکه داده‌های تکراری به دستگاه‌های محافظت از داده‌هایتان برسند، تشخیص و ذخیره نخواهند شد. قابلیت Deduplication این موارد را هوشمندانه بررسی و انجام خواهد داد.

یکی از راه های پیاده سازی این ویژگی به صورت Post-Backup هست. بعد از ذخیره سازی کل داده‌های تعریف شده در برنامه Backup، داده‌های اضافی را طی یک برنامه مجدد و طولانی از دایره ذخیره سازی حذف می‌نماید. اما زمانی که روش‌های پیشرفته و سریع‌تری وجود دارند چرا زمان و منابع موجود را یکبار بیهوده تلف کنید؟
در دستگاه‌های Dell EMC Data Domain با تکنیک الگوریتمی Variable-Length، سیستم عامل موجود در هسته این دستگاه، داده‌های ارسالی به عنوان Backup را قبل از ورود، انتخاب و تنها با نگهداری داده اصلی، فضای خود را بهینه مصرف می‌نماید. برتری این الگوریتم نسبت به مدل قدیمی خود که در دستگاه‌های دیگر وجود دارد، این است که با آگاهی از محتوای آن، به چند قسمت آن را تقسیم می‌نماید و بعد اقدام به نگهداری آن می‌نماید. در صورت مواجه شدن با همان داده اما با تغییرات احتمالی (بدون توجه به اینکه نسخه اصلی آن را در کدامین محل از خود ذخیره نموده) تنها به قسمت تغییر یافته اجازه ذخیره سازی می‌دهد. با این شیوه، به طرز حیرت انگیزی از به هدر رفتن فضای با ارزش ذخیره سازی خود جلوگیر می‌نمایید. نکته مثبت و حائز اهمیت دیگر کاهش زمان فرآیندهای Backup/Recovery است تا دیگر با خیال راحت فضای کار خود را ترک نمایید.
خبر خوب دیگر اینکه اگر از تکنیک دیگر تجهیزات Dell EMC Data Domain به نام DD BOOST (عملیات Deduplication را از سوی منبع داده‌ها قبل از ارسال، انجام می دهد) تا ۵۰ % Backup را سریع‌تر و مطمئن به سرانجام می‌رساند. ۸۰ تا ۹۹ درصد بستر شبکه هم سبک تر خواهد شد و خبری از ترس سازمان برای کند شدن فرآیندهای آن نخواهد بود.

خروج از نسخه موبایل