نماد سایت شرکت آرسس

راهنمای خرید لپ تاپ

لپ تاپ_lap top_خرید_فروش_آموزش_آرسس_آرسس پارت

لپ تاپ_lap top_خرید_فروش_آموزش_آرسس_آرسس پارت

اگر بدون تعیین معیارها به بازار بروید و قصد خرید لپ تاپ کنید، با انبوهی از لپ تاپ‌های گوناگون مواجه خواهید شد و به احتمال بسیار زیاد ناتوان از انتخاب قاطع یک laptop خواهید بود. ولی اگر پیش از مراجعه به بازار دقیق بدانید که چه لپ تاپی می‌خواهید، کار بسیار ساده‌تری در پیش خواهید داشت. در این مقاله آرسس پارت با ارائه‌ی نکاتی در قالب راهنمای خرید لپ تاپ، به شما کمک خواهیم کرد که پیش از مراجعه به بازار جهت خرید لپ تاپ، معیارهایتان را تعیین کنید.

راهنمای خرید لپ تاپ

معیار اول: هزینه

به نظر می‌رسد نخستین معیاری که باید مد نظر داشته باشید میزان هزینه‌ای است که قرار است برای خرید لپ تاپ صرف کنید. لپ تاپ‌های بسیار گوناگونی در بازار هستند، اما اگر به طور دقیق مشخص کنید که قرار است چه مقدار هزینه کنید بسیاری از آن‌ها از دایره‌ی انتخاب شما بیرون می‌روند و کار شما برای انتخاب لپ تاپ ساده‌تر خواهد شد.

معیار دوم: اندازه لپ تاپ

دومین معیاری که در راهنمای خرید لپ تاپ به آن می‌پردازیم، اندازه لپ تاپ است. بهتر است مشخص کنید که کدام سایز لپ تاپ می‌تواند برای شما مناسب باشد. در حال حاضر لپ تاپ‌های سایز 13 اینچ تا 17 اینچ و بزرگ‌تر در بازار وجود دارند. به عنوان مثال اگر به دنبال یک جایگزین برای کامپیوتر رومیزی هستید و قصد ندارید که لپ تاپ را در برخی مکان‌ها به همراه داشته باشید و فقط قرار است لپ تاپ در منزل مورد استفاده قرار گیرد، لپ تاپ‌های 17 اینچی می‌توانند گزینه‌ی مناسبی باشند اما اگر قرار است لپ تاپ را در بیرون از منزل به همراه داشته باشید بهتر است به فکر لپ تاپ‌های 15 اینچ به پایین باشید.

در کل، این که کدام سایز لپ تاپ مناسب است، تا حدودی به نیازها و شرایط شما بستگی دارد. نکته‌ای دیگر که باید در راهنمای خرید لپ تاپ به آن اشاره کنیم این است که حتماً وزن لپ تاپ را نیز مد نظر داشته باشید. برخی لپ تاپ‌ها با وجود آن که سایز کوچکی دارند اما از وزن زیادی برخوردار هستند و گزینه‌هایی مناسب برای استفاده در بیرون از منزل نیستند.

معیار سوم: قدرت پردازنده

هر لپ تاپی که در بازار وجود دارد از یک پردازنده یا به اصطلاح «قلب تپنده» برخوردار است. عمده‌ی قدرت لپ تاپ به همین پردازنده بستگی دارد. اگر لپ تاپ را برای کارهای معمولی می‌خواهید، به عوان مثال کتاب خواندن، وب گردی و موسیقی، نیازی به یک لپ تاپ قدرتمند ندارید، اما اگر استفاده‌ی شما از laptop بیش‌تر از این کارهای معمولی است بهتر است که به دنبال یک لپ تاپ قدرتمند باشید.

به عنوان مثال، لپ تاپ‌هایی که از پردازنده‌های سری‌های Pentium اینتل و یا سلرون برخوردارند از ضعیف‌ترین لپ تاپ‌های موجود در بازار هستند. در راهنمای خرید لپ تاپ پیشنهاد می‌شود حتی اگر قرار است از لپ تاپ برای کارهای معمولی استفاده کنید، سمت خرید این لپ تاپ‌ها نروید. لپ تاپ‌های با پردازنده‌ی Core m5 و Core m7 بهتر از لپ تاپ‌های سری Pentium اینتل هستند و عموماً لپ تاپ هایی نازک و قابل حمل‌اند که گرمای زیادی هم تولید نمی‌کنند. اما به هر حال این لپ تاپ‌ها نیز قدرت زیادی ندارند و نباید روی قدرت آن‌ها حساب کرد.

اما لپ تاپ‌های با پردازنده‌های Core i3 و Core i5 و Core i7 قدرتمندتر از لپ تاپ‌های بالا هستند. i3 ضعیف‌تر از i5 و i7 بوده و i7  نیز قوی‌تر از i5 است که در لپ تاپ‌هایی که قرار است برای کارهای سنگین مورد استفاده قرار گیرند به کار می‌رود.

به صورت کلی  انتخاب پردازنده نیز از جمله مواردی است که به نیازها و شرایط شما بستگی دارد.

معیار چهارم: رم (RAM)

به طور ساده، هرچه رم یک laptop بیش‌تر باشد سرعت آن لپ تاپ بیش‌تر است و برنامه‌های بیش‌تری را می‌تواند همزمان اجرا کند. باز هم اگر از لپ تاپ توقع خاصی ندارید و صرفاً کارهای معمولی را با آن انجام می‌دهید، خیلی به رم توجه نکنید اما اگر قرار است با لپ تاپ کارهای سنگین انجام دهید باید به دنبال لپ تاپی باشید که رم بالایی داشته باشد. در راهنمای خرید laptop باید گفت که رم‌های DDR4 و 8 گیگابایتی و 16 گیگابایتی رم‌های بالایی محسوب می‌شوند. رم‌ 1 و 2 گیگابایتی رمی ضعیف است و رم 4 گیگابایتی نیز به عنوان رمی معمولی و قابل قبول شناخته می‌شود.

معیار پنجم: حافظه داخلی

بهتر است به دنبال لپ تاپی باشید که حافظه داخلی آن هم از هارد دیسک معمولی باشد و هم از SSD. حافظه‌های SSD نسبت به هارددیسک‌های معمولی سرعت پردازش بسیار بیش‌تری دارند، اما ظرفیت کمتری هم دارند و بنابراین در لپ تاپ‌های با کیفیت از ترکیب این دو (یعنی هارددیسک معمولی و SSD) استفاده می‌شود. البته اگر باز هم خیلی توقعی از لپ تاپ ندارید، لپ تاپ‌هایی که از هارددیسک معمولی برخوردار هستند نیز می‌توانند کارتان را راه بیندازند، به این شرط که به هارددیسک زیر 500 گیگابایت راضی نشوید.

معیار ششم: گرافیک

ششمین معیار گرافیک است. به طور معمول در لپ تاپ‌ها یا از پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه استفاده شده و یا پردازنده‌ی گرافیکی مجزا. پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه قوی نیستند و فقط برای انجام کارهای خیلی معمولی مانند ویرایش ویدئو مناسب هستند، اما اگر قرار است کارهایی بیش‌تر با laptop انجام دهید باید به دنبال لپ تاپی باشید که از تراشه‌ی گرافیکی مجزا برخوردار باشد. در ادامه راهنمای خرید laptop باید گفت برای ارزیابی پردازنده نیز به مدل پردازنده دقت کنید و نه به میزان حافظه‌ی آن. به عنوان مثال پردازنده‎ی NVIDIA 820M ضعیف‌تر از پردازنده‌ی NVIDIA 940M است و پردازنده‌ی NVIDIA 940M نیز ضعیف‌تر از پردازنده‌ی NVIDIA 970M است و به همین ترتیب.

معیار هفتم: صفحه نمایش

صفحه نمایش معیار دیگری است که باید به هنگام خرید laptop به آن دقت داشته باشید. باید بدانید که مثلاً صفحه نمایش مات می‌خواهید یا براق یا مثلاً کیفیت صفحه نمایش برای‌تان اهمیت دارد یا نه. در باب مات یا براق بودن صفحه نمایش، باید گفت که صفحه نمایش مات از یک روکش برخوردار است که این روکش مانع از انعکاس نور می‌شود.  بنابراین اگر قرار است زیاد از لپ تاپ در بیرون از منزل و در زیر نور خورشید استفاده کنید توصیه می‌شود که به دنبال لپ تاپ‌های با صفحه نمایش مات باشید، هر چند که صفحه‌نمایش‌های مات رنگ‌ها را با کیفیت کمتری نسبت به صفحه نمایش‌های براق نمایش می‌دهند.

در ادامه راهنمای خرید laptop راجع به کیفیت صفحه نمایش نیز می‌توان گفت که این مورد عموما به رزولوشن صفحه نمایش و همچنین به تکنولوژی ساخت آن بستگی دارد. هرچه رزولوشن بالاتر باشد کیفیت بهتر خواهد بود و همچنین صفحه‌نمایش‌هایی که با تکنولوژی TN ساخته شده‌اند نسبت به صفحه‌نمایش‌هایی که در آن‌ها از تکنولوژی IPS استفاده شده زاویه دید کمتری دارند و البته کیفیت تصویرشان هم پایین‌تر است.

معیار هشتم: شارژدهی

بهتر است برای خرید laptop، شارژدهی را نیز مد نظر داشته باشید. اگر قرار است زیاد از لپ تاپ در بیرون از منزل استفاده کنید، باید حتما به دنبال لپ تاپی باشید که از باتری قدرتمندی برخوردار است.

معیار نهم: درگاه‌ها

در ادامه راهنمای خرید laptop باید تکرار کنیم که باز هم اگر قرار است از لپ تاپ استفاده‌ای معمولی جهت کتاب خواندن و موسیقی گوش دادن داشته باشید، نیازی نیست که خیلی به درگاه‌ها توجه کنید، اما در غیر این صورت بهتر است که درگاه‌های لپ تاپ را نیز مد نظر داشته باشید. بهتر است که لپ تاپ سه یا چهار درگاه USB داشته باشد و لااقل یکی از آن‌هاUSB Type-C باشد.

همچنین اگر فکر می‌کنید که زیاد از CD و DVD استفاده خواهید کرد، بهتر است به دنبال لپ تاپی باشید که از درایو نوری برخوردار است، وگرنه مجبور خواهید بود که در هر زمان و مکان از سی دی یا دی وی دی رام خارجی استفاده کنید.

سخن آخر در راهنمای خرید لپ تاپ

سعی کردیم در این مقاله به عنوان راهنمای خرید laptop به مهم‌ترین مواردی که برای خرید laptop باید در نظر داشته باشید بپردازیم. اما نکته‌ای که بد نیست در آخر به آن اشاره داشته باشیم این است که بهتر است به ظاهر لپ تاپ و هم‌چنین برند لپ تاپ نیز دقت کنید. برندهای اچ پی، MSI، ایسوس، دل، اپل، لنوو و ایسر از جمله بهترین برندهای تولیدکننده‌ی لپ تاپ هستند و بهتر است لپ تاپی که خریداری می‌کنید محصول یکی از این برندها باشد. و البته مشابه لپ تاپ های برند HP از ضمانت و گارانتی قابل قبولی برخوردار باشد.

در صورت نیار به مشاوره تلفنی میتوانید با شماره تلفن 77538205 تماس حاصل فرمایید.

با آرسس پارت همراه باشید…

خروج از نسخه موبایل