نماد سایت شرکت آرسس

بیت کوین و بازار داغ ماینر ها !

ماینر چیست و فرایند ماینینگ یعنی چه؟!!

بیت‌کوین ماینر یا ماینر اصطلاحا به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که مخصوص استخراج بیت‌کوین است و انواع بسیار گوناگونی دارد.به افرادی که با سرمایه‌گذاری در استخراج بیت‌کوین، وارد این حوزه می‌شوند نیز ماینر گفته می‌شود. و به عملی که باعث استخراخ بیت کوین میشود ماینینگ میگویند.

یک نمونه از ماینرها را در تصویر زیر می‌توانید ببینید:

ما قبلا درباره ماینر Ebang E9i و خصوصیات این دستگاه مقاله ارایه داده ایم. میتوانید در صفحه اصلی ما  مقاله های مرتبط با این موضوعات را بخوانید . در این مقاله نگاهی به استخراج بیت‌کوین و تعریف کلی از شخص استخراج کننده داریم.

افراد ماینر با دستگاه‌های استخراج خود کمک می‌کنند تا شبکه بیت کوین امن بماند و تراکنش‌های بیت کوین انجام شود. در این عملیات کامپیوترهای ماینر باید طی فرایند ریاضی پیچیده، معادلات ریاضی را حل کنند و هر کس که زودتر به جواب برسد، بیت کوین تولید شده و به عنوان پاداش به او تعلق می‌گیرد.این کار نیازمند داشتن سیستم‌های سخت افزاری قدرتمند و برق است

استخراج بیت کوین چیست؟

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال است که ارزش مشخصی دارد. افراد زیادی بیت‌کوین را در سرتاسر دنیا خرید و فروش می‎کنند. استخراج‌کنندگان با استخراج بیت‌کوین، مقداری بیت‌کوین بدست می‌آورند و می‌توانند آنرا بفروشند و پول رایج کشورشان را دریافت کنند.

اولین سوالی که برای افراد تازه کار مطرح می‌شود این است که دقیقا با استخراج بیت کوین چه عملی صورت می‌گیرد که سودآوری دارد.

برای رسیدن به پاسخ این سوال باید بیت کوین را خوب بشناسید.

اما اگر بخواهیم به زبان توضیح دهیم، بیت کوین یک ارز غیرمتمرکز است و وابسته به هیچ کشور یا شرکت خاصی نیست. غیرمتمرکز بودن یعنی این‌که هر کسی در هر جای دنیا می‌تواند با وصل شدن به شبکه بیت کوین جزئی از شبکه شود.

 

برخی تصور می‌کنند استخراج بیت‌کوین هزینه‌ای ندارد یا اینکه بسیار ساده و راحت انجام می‌شود.  با وجودیکه در استخراج بیت‌کوین بصورت مستقیم مبلغی بابت خرید بیت‌کوین خرج نمی‌شود ولی استخراج‌کننده پول زیادی را صرف خرید ماینرها (تجهیرات استخراج بیت‌کوین) می‌کند.

پس برای استخراج بیت‌کوین هزینه‌های دیگر نیز مانند هزینه خرید سخت‌افزارهای جانبی، هزینه برق و… را خواهید داشت.اگر نخواهید از طریق استخراج، بیت‌کوین بدست آورید، راه دیگر این است که می‌توانید با پرداخت پول و بدون درگیر بودن در فرایند پیچیده استخراج، این ارز دیجیتال خریداری کنید.

وضعیت قانونی استخراج بیت کوین در ایران

استخراج آن یا هر ارز دیجیتال دیگری در ایران قانونی است اما باید برای انجام آن از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت شود. استخراج ارزهای دیجیتال در ایران بدون مجوز غیر مجاز اعلام شده است .

 

خروج از نسخه موبایل