نماد سایت شرکت آرسس

مدیا کانورتر ؛ معرفی و ویژگیها/ بخش نخست

مدیا کانورتر - کانورتر - مدیا - کابل - شبکه - کابل مسی - فیبر نوری - فیبر - سیگنال - اترنت - Media - Convert - Converter - Media Converter - Network - Cable - Signal - Ethernet - Fiber Optic - Fiber - Fibre

مدیا کانورتر - کانورتر - مدیا - کابل - شبکه - کابل مسی - فیبر نوری - فیبر - سیگنال - اترنت - Media - Convert - Converter - Media Converter - Network - Cable - Signal - Ethernet - Fiber Optic - Fiber - Fibre

مدیا  کانورتر ها چگونه کار می کنند؟

کار مدیا کانورتر ها چیست؟ درست است که تا کنون مس ثابت کرده که قادر است در پروژه ها کاربردی امنیتی در زمان گذشته مناسب باشد اما امروزه با افزایش نیازها، ارتقا به سمت کابل های فیبر نوری اجتناب ناپذیر است. کافی است تصور کنید، داشتن هیچگونه نگرانی بابت رعد و برق یا الکترومغناطیس و امواج رادیو فرکانسی! داشتن پهنای باند قابل دسترس بیشتر و ساپورت مسافتهای طولانی! این بدان معنی است حتی در صورت سیم کشی در مسافت های طولانی به راحتی قادر هستید حجم بالایی از اطلاعات را منتقل کنید. به همه این مزیتها قابلیت اطمینان به طور متوسط ۹۹% را هم اضافه کنید که باعث می‌شود مبحث فیبر نوری به عنوان بحثی جدی در رأس قرار بگیرد. همچنین می‌توان فیبرنوری را به عنوان رسانه ای کارآزموده به حساب آورد که بارها و بارها توسط دولت ها و سازمانهای نظامی در دهه های ماقبل در اوج جنگ سرد تست شده است.
خوشبختانه امروزه هزینه های فیبر نوری به اندازه ای که در سالهای قبل از ۱۹۵۰ میلادی بود بالا نیست و هزینه های آن قابل مقایسه با کابل مسی نمی‌باشد. علاوه بر این plug & play بودن تجهیزات آن، نصب آسان و دردسر بسیار کمتری را برای شما به همراه خواهد داشت. در واقع مزدوج شدن تکنولوژی فیبر نوری با پروژهای حساس قادر است منتهی به بهشتی رویایی شود.
چه چیز بهتر از این که بتوانید به این اندازه مزایای فیبر نوری را در سیستمهای حفاظتی و کابردهای امنیتی به کار ببرید؟ مدیا کانورترها یا مبدلهای فیبر نوری (که تکنولوژی آنها در ایران نیز بومی شده است)، رنج وسیعی از انواع سیگنالها را پوشش می‌دهند و به آسانی و به سرعت شما را قادر به حفظ و افزایش حجم دیتای ارسالی می‌کنند.

واقعا مدیا کانورتر ها چه کاری انجام میدهند؟

با زبان ساده مدیا کانورتر ها یک سیگنال از کابل مسی را میگیرند آن را تبدیل به یک سیگنال نوری سبک و از طریق فیبر نوری آن را منتقل می‌کنند. آن سوی دیگردر انتهای فیبر نوری، گیرنده مدیا کانورتر سیگنال نوری را دریافت کرده و مجدداً آن را به سیگنال مسی بازمیگردند.
به عنوان نمونه اگر یک سیگنال اترنت وارد فرستنده فیبر نوری شود، همین سیگنال اترنت در آن سوی فیبر نوری از طرف گیرنده دریافت شده و به همان صورتی که بود به شما تحویل داده می‌شود. همین روند برای سیگنالهای دیتا مانند RS232 و Rs485 و Rs422 و به همان خوبی برای سیگنالهای دوربین های CCTV نیز صادق است. مدیا کانورتر ها به صورت جفت هستند که یکی در ابتدا و دیگری در انتهای لینک فیبر نوری قرار دارند.

 

خروج از نسخه موبایل