نماد سایت شرکت آرسس

کتاب مرجع راهنمای طراحی SAN اچ پی

استوریج - SAN - HPE - اچ پی

استوریج های SAN دارای انعطاف پذیری، دسترس پذیری و کارایی بسیار بالاتری نسبت به دستگاه‌های ذخیره سازی DAS هستند.با توجه به اینکه این استوریج ها وابستگی دستگاه‌های ذخیره سازی اطلاعات به سرورها را حذف می‌کنند و بصورت مجزا می‌توانند در شبکه ایفای نقش کنند. طبیعی است که هر نرم‌افزاری بر روی هر سروری در شبکه می‌تواند به این منابع ذخیره سازی دسترسی پیدا کند و همین موضوع باعث بالا بردن کارایی هر چه بیشتر در شبکه می‌شود.

Storage Area Network به شبکه‌ای از استوریج‌ها گفته می‌شود و استوریجی با دسترسی Block level برای سرور در دیتاسنتر است یعنی می‌تواند بدون واسطه و مستقیم به بلاک‌های هارد دیسک دسترسی پیدا کرد که این روش سرعت بالایی دارد. هنگامی که صحبت از انعطاف پذیری و تطبیق پذیری به میان می‌آید، هیچ فناوری‌ای بر استوریج‌های سطح بلاک (Block level Storage) برتری ندارد.

اگر قرار باشد به فضای ذخیره سازی فعلی خود هارد دیسکی اضافه کنید می‌توانید به راحتی منابع ذخیره سازی اطلاعات خود را افزایش دهید، این امر می‌تواند در کاهش فضای مصرفی در اتاق سرور یا دیتاسنتر تاثیرگذار باشد.هزینه‌های سازمان نیز کاهش پیدا می‌کند زیرا برای اضافه کردن هارد دیسک‌های بیشتر، دیگر نیازی به اضافه کردن سرور جدید در شبکه نیست. بسیاری از دستگاه‌های سن و نس ، می‌تواند به عنوان دستگاه‌های DAS نیز استفاده شود. تعاریف و استانداردهای شبکه SAN را سازمانی به نام SNIA به وجود آورد و امروزه بسیاری از شرکت‌ها از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.

این نوع استوریج‌ها برای انجام فرآیندهای بکاپ گیری و پیاده‌سازی Disaster Recovery بسیار کارآمد هستند. در یک سن می‌توان به راحتی اطلاعاتی را از هارد دیسک‌های یک SAN به SAN دیگر منتقل کرد و حتی کوچک‌ترین ارتباطی با سرور اصلی مالک اطلاعات برقرار نمی‌شود و این عدم وابستگی اطلاعات به سرورها، بکاپ گیری را بسیار کارا می‌کند.

دانلود فایل مرجع طراحی SAN شرکت اچ پی

شرکت اچ پی کتاب مرجع طراحی سن شرکت اچ پی یا SAN Design Reference Guide را برای استفاده متخصصین دیتا سنتر و شبکه آماده نموده است این کتاب را می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.

 

دانلود فایل مرجع طراحی SAN شرکت اچ پی-SAN Design Reference Guide

خروج از نسخه موبایل