نماد سایت شرکت آرسس

افزایش آمار مرگ و میر بر اثر سلفی های خطرناک

سلفی خطرناک

سلفی خطرناک

سلفی (Selfie) به عکسی گفته می‌شود که یک فرد با موبایل یا وب کم از خود و یا خود و همراهانش ثبت می‌کند. معادل فارسی سلفی “خود عکس” می‌باشد.مرگ و میر بر سر سلفی امروزه به یکی از مخاطرات دنیای تکنولوژی تبدیل شده است. هرروزه افراد بسیاری برای گرفتن سلفی های به اصطلاح مهیج جان خود را از دست می دهند یا آسیب های شدید می بینند. یکی از علایق افراد این است که اساسا با استفاده از گوشی هوشمند خود در هر کجایی هستند عکس های سلفی دریافت نمایند. همین موضوعات سبب شده است که برخی از کاربران در مکان های بسیار خطرناکی اقدام به گرفتن عکس های سلفی نمایند. در این مقاله از آرسس قصد بررسی این موضوع را داریم با ما همراه باشید.

مرگ و میر بر سر سلفی!

بر اساس بررسی های صورت گرفته از سال ۲۰۱۱ میلادی نشان می دهد که غرق شدن و برخورد با وسایل نقلیه به دلیل بی دقتی در هنگام گرفتن گرفتن تصاویر (Selfie) یکی از عوامل اصلی مرگ و میر اشخاصی است که به همین دلیل جان خود را از دست داده اند. از هر ۱۰ نفر که به دلیل سلفی گرفتن در جهان جان خود را از دست می دهند، ۷ نفر مرد و ۳ نفر زن گزارش شده است. در بین گروه های سنی متفاوت نیز افراد ۲۰ تا ۲۹ ساله بیشتر از سایر رده های سنی به این علت جان خود را از دست می دهند.

 

یکی از پژوهشگران در این خصوص می گوید باید نقاطی در جهان را به عنوان نقاطی که (Selfie) در آن ها ممنوع می باشد، مشخص نمود تا افراد در چنین مناطقی حق گرفتن عکس های (Selfie) را نداشته باشند. مدتی قبل چنین کاری در بعضی نقاط محبوب جهانگردان در کشور هند صورت پذیرفت. تعداد کل اشخاصی که در زمان (Selfie) گرفتن از ماه اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی تا ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی جان خود را از دست داده اند به ۲۵۹ نفر می رسد که حدود ۷۰ نفر از آن ها غرق شده، ۵۱ نفر با یک خودرو تصادف کرده اند و ۴۸ نفر نیز سقوط کرده اند.

خروج از نسخه موبایل