نماد سایت شرکت آرسس

مقایسه‌ ویندوز ۱۰ با ویندوز ۸.۱ و ۷/ بخش نخست

مقایسه‌ ویندوز ۱۰ با ویندوز ۸ و ۷ - مقایسه‌ ویندوز ۱۰ با ویندوز ۸٫۱ و ۷ - مقایسه ویندوز - مقایسه ویندوز 10 - مقایسه ویندوز 8 - دیدترین محصول منتشر شده‌ی شرکت مایکروسافت -جدید ترین محصولات مایکروسافت - ویندوز 10 - 10 Windows 7 - Windows 8 - Windows

مقایسه‌ ویندوز ۱۰ با ویندوز ۸ و ۷ - مقایسه‌ ویندوز ۱۰ با ویندوز ۸٫۱ و ۷ - مقایسه ویندوز - مقایسه ویندوز ۱۰ - مقایسه ویندوز ۸ - دیدترین محصول منتشر شده‌ی شرکت مایکروسافت -جدید ترین محصولات مایکروسافت - ویندوز ۱۰ - ۱۰ Windows 7 - Windows 8 - Windows

مقایسه‌ ویندوز ۱۰ با ویندوز ۸.۱ و ۷

در این مقاله قصد داریم تا جدیدترین محصول منتشر شده‌ی شرکت مایکروسافت یعنی ویندوز ۱۰ را، از نظر کارایی و عملکرد، امنیت و رابط کاربری، با مقایسه‌ ویندوز ۱۰ با ویندوز ۸.۱ و ۷ و شما را با برخی از ویژگی‌های جدید و منحصر به فرد این نرم‌افزار پرکاربرد آشنا کنیم. در ادامه با زومیت همراه بمانید.

اگر از ویندوز ۷ یا ۸.۱ استفاده می­‌کنید، این شانس را خواهید داشت تا ویندوز خود را به آخرین نسخه­‌ی منتشر شده، یعنی ویندوز ۱۰، ارتقاء دهید.

به هر حال، با وجود تغییرات اصلی و بسیار زیادی که در ویندوز ۸.۱ بوجود آمد، جای تعجب نیست که بسیاری از کاربران، استفاده از این سیستم عامل را به صورت موقت به تأخیر انداختند زیرا آن‌ها ترجیح می‌دادند، با نسخه‌­ای کار کنند، که با ظاهر آن بیشتر آشنا هستند.

تا جولای ۲۰۱۶، کاربران ویندوز ۷ و ۸.۱ می­‌توانند به صورت رایگان، ویندوز خود را به ویندوز ۱۰ ارتقاء دهند. اما آیا شما هم این کار را انجام خواهید داد؟

در زیر جدیدترین نسخه‌­ی منتشر شده‌­ی سیستم‌عامل مایکروسافت را با نسخه­‌های قبلی آن، از نظر چند ویژگی خاص مقایسه کرده‌­ایم. شاید با مطالعه­‌ی آن­‌ها بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

رابط کاربری

رابط کاربری ویندوز ۷ پس از انتشار آن در سال ۲۰۰۸، مورد استقبال بسیار زیاد کاربران قرار گرفت، آن‌ هم به دلیل به روز بودن، جذابیت داشتن و سادگی استفاده از آن.

در این نسخه، در کنار حفظ طرح کلی نسخه‌­های پیشین، ویژگی­‌های جدید و کاربردی مانند aero snap، لیست‌های پرش (jump lists) ، نوار وظیفه­‌ی پین گذاری شده و کاربر پسند، اضافه شده است.

در مقابل ویندوز ۸.۱ با طراحی کاملا جدید و ناآشنا ارائه شد و همین موضوع موجب شد تا کاربران، طراحی ظاهری ویندوز ۷ را به آن ترجیح دهند.

شکل کلاسیک منوی استارت (Gone) حذف شد و به جای آن یک Metro) start screen) قرار گرفت که فقط به خاطر وسعتش توانست کاربران را گیج و سردرگم کند.

در این نسخه، پشتیبانی از چند مانیتور که به صورت همزمان به سیستم متصل می­‌شوند، بهبود یافته است و می­‌توان برای هر صفحه تنظیمات جداگانه­‌ای انجام داد. به علاوه هر صفحه start bar مربوط به خود را دارد که نشان می‌دهد، چه برنامه­‌ای در آن مانیتور در حال اجراست.

ویندوز ۱۰، مشکلات و نواقص windows 8.1 را پوشش داده و آن­‌ها را برطرف کرده است. (منوی استارت به حالت قبلی برگشته و تاحدودی نیز کامل­‌تر شده است).

قسمت­‌هایی از منو به صورت Live tiles نمایش می‌یابند و امکان نمایش منو به صورت تمام صفحه نیز وجود دارد.

در منوی استارت برنامه‌­ها و اپلیکیشن­‌های استفاده شده، به ترتیب نمایش داده می‌­شوند. این ویژگی قبلا در ویندوز ۷ نیز وجود داشت.

یکی دیگر از ویژگی­‌های اصلی ویندوز ۱۰، Continuum است. این ویژگی موجب تطبیق رابط کاربری در دستگاه‌­هایی که از این ویندوز در آن­ها استفاده شده، می­‌شود. به علاوه موجب تعامل متقابل و طراحی ظاهری یکسان در دستگاه­‌هایی مانند موبایل‌ها، تبلت‌­ها، لپ­‌تاپ­‌ها و کامپیوترهای شخصی می‌شود.

 

خروج از نسخه موبایل