نماد سایت شرکت آرسس

مقایسه تحلیلی تفاوت نسل هشتم و نهم سرور HPE DL 380

DL380 G9 - HP SERVER - HPE DL 380 G9 - نسل هشتم و نهم سرور HPE DL 380

DL380 G9 - HP SERVER - HPE DL 380 G9 - نسل هشتم و نهم سرور HPE DL 380

سرور HPE DL 380 از پر فروش ترین و محبوب ترین سرورهای اچ پی است و بهترین توسعه پذیری و سازگاری را دارد. در اینجا نسل هشتم و نهم سرور HPE DL 380 و تفاوت‌های آنها را بررسی خواهیم کرد.

نسل هشتم و نهم سرور HPE DL 380 ، سروری با ۲ پردازنده که پایداری مداوم را با اطمینان کامل و پردازشی مستمر به همراه دارد و تمام نیاز های پردازشی شما را برطرف می کند.

نسل نهم از سرور های پرولیانت اچ پی، سرور DL380 Gen9 است که در اینجا به بررسی و نقاط قوت آن نسبت به نسل قبلیش یعنی DL380 Gen8 می پردازیم.

در نسل جدید DL380 از جدیدترین پردازنده های سرور کمپانی اینتل پشتیبانی می شود: پردازنده های سری E5-26XX. در نسل جدید  ازسری E5-26XX v3 و در نسل قبلی از E5-26XX و E5-26XX v2 استفاده می شود که باعث شده در نسل جدید ۷۰% کارایی پردازشی افزایش یافته و بوسیله تکنولوژی بکار رفته در رم های اچ پی یعنی DDR4، ماکزیمم ۱/۴ ترابایت رم با ۱۴ درصد کارایی بالاتر خواهیم داشت.

در مورد تفاوت نسل E5-26XX v3 با نسل قبلش یعنی E5-26XX و E5-26XX v2 می توان به پشتیبانی رم تا ۱٫۵ ترابایت اشاره کرد که در نسل های قبل بیشتر از ۷۶۸ گیگابایت پشتیانی نمی شد .
مقدار کش در پردازنده نسل جدید، به ۴۵ مگابایت افزایش یافته که در نسل قبلی نهایتاً ۳۰ مگابایت بود. همچنین تعداد هسته های پردازنده از بازه ۴ تا ۱۲ هسته به بازه ۴ تا ۱۸ هسته در E5-26XX v3، افزایش یافته است.

و اما در مورد فضای ذخیره سازی: در نسل نهم این سرور اچ پی، در قسمت پشت سرور، ۲ عدد هارد ۲٫۵ اینچی نیز می توان اضافه کرد که در مجموع ۱۲۰ ترابایت هارد دیسک یا SSD حاصل می شود که در نسل هشتم، نهایتاً ۹۶ ترابایت بود.
علاوه بر اینها پورت SAS در نسل جدید سرور اچ پی، پهنای باند ۱۲ گیگ را ارائه می دهد.

تعداد اسلات های I/O در نسل ۹ سرور اچ پی به حداکثر ۶ عدد PCIe 3.0 افزایش پیدا کرده که در نسل ۸ حداکثر ۴ عدد PCIe 3.0 و ۲ عدد PCIe 2.0 بود.
در نسل جدید سرور اچ پی, چیپست کنترلر B140i برروی مادربورد قابلیت RAID را بصورت آپشنال فراهم می ‏کند.

در نسل ۹ DL380 کارت شبکه ای با ۴ پورت ۱Gb/s به صورت آن بورد، و کارت های جدید که تا ۴۰Gb/s پهنای باند در محیط شبکه را ارایه می دهد، وجود دارد.

منبع تغذیه در نسل هشتم در ۳ نوع ۴۶۰، ۷۵۰ و ۱۲۰۰ وات است که در نسل نهم به ۵۰۰، ۸۰۰ و ۱۴۰۰ وات افزایش یافته است.

پورت Integrated lights-out Management یا iLO به طور مجزا سیستم عامل سرور را سرویس دهی می کند و از طریق iLO Setup می توان تنظیمات مربوطه را انجام داد. بعد از انجام تنظیمات می توان از طریق Explorer بدون هیچ واسطی به سرور متصل شد. این ویژگی دارای امکاناتی است که بدون دریافت لایسنس پیشرفته می توان به صورت رایگان در اختیار داشت از قبیل دسترسی به BIOS، مدیریت پاور سرور مانند خاموش و روشن کردن و راه اندازی مجدد آن، استفاده از بسیاری امکانات دیگر.

در نسل هشتم سرور DL380 از نسخه iLO 4.0 و در نسخه نهم سرور DL380 از نسخه iLO 4.2 استفاده شده که تفاوت این دو پورت در ترافیک آنهاست که از ۱ به ۴ گیگابایت افزایش پیدا کرده در نتیجه اگر بخواهید از Virtual Media استفاده کنید قطعاً کارتان سریع‌تر پیش می رود. و نکته آخر این که همین پورت را می توان به صورت عملیاتی و در شبکه، برای سرویس‌های خود سرور هم استفاده کرد.

سرویس های اضافه شده در نسخه جدید به شرح زیر است:

iLO Federation Discovery

iLO Federation Management

New Agentless data now visible through the iLO GUI

iLO Reboot Switch

همراهان عزیز شرکت بزرگ آرسس پارت، همواره می توانید جهت مشاوره رایگان و همچنین خرید تجهیزات کامپیوتر و شبکه با ما در تماس باشید.

۰۲۱-۷۷۵۳۸۶۹۶

۰۲۱-۷۷۵۳۱۷۶۰

خروج از نسخه موبایل