نماد سایت شرکت آرسس

تفاوت هاردهای سامسونگ EVO و PRO چیست؟

سامسونگ - هارد - هارد سامسونگ - سامسونگ ایوو - سامسونگ پرو - سامسونگ EVO - سامسونگ PRO - SAMSUNG EVO - SAMSUNG PRO - SSD - اس اس دی - هارد اس اس دی - SSD SAMSUNG - SAMSUNG EVO SSD - SAMSUNG PRO SSD

سامسونگ - هارد - هارد سامسونگ - سامسونگ ایوو - سامسونگ پرو - سامسونگ EVO - سامسونگ PRO - SAMSUNG EVO - SAMSUNG PRO - SSD - اس اس دی - هارد اس اس دی - SSD SAMSUNG - SAMSUNG EVO SSD - SAMSUNG PRO SSD

سامسونگ بزرگترین تولیدکننده حافظه SSD

چندی پیش سامسونگ هاردهای SSD M.2 PCIE خود را که پرظرفیت‌ترین حافظه‌های SSD پرسرعت در بازار هستند را معرفی کرد. در این مقاله با تفاوت های هاردهای سامسونگ EVO و سامسونگ PRO آشنا خواهیم شد. سامسونگ عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی حافظه‌های SSD را در اختیار دارد و برای حفظ جایگاه خود همواره محصولات جدیدی را راهی بازار می‌کند. این حافظه‌های جدید SSD علاوه بر یدک کشیدن پرظرفیت‌ترین حافظه‌های SSD جهان، سرعت بالایی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این حافظه‌های SSD شامل دو محصول M.2 PCIE است.

توضیحاتی راجع به انواع هاردهای EVO و PRO

سری ایوو 960 بر پایه تراشه های حافظه مقرون به صرفه تر TLC NAND هستند که قیمت پایین تر و البته و دوام و کارایی ضعیف تری نیز دارند. در هر دو سری ایوو و پرو 950 سامسونگ از کنترلر جدیدی با کُد POLARIS بهره گرفته است.

شرکت SAMSUNG حافظه‌ی SSD با نام 960 پرو را در حافظه‌های 512، 1 و 2 ترابایتی راهی بازار کرد. سرعت خواندن اطلاعات از این حافطه‌ی SSD قریب به 3500 مگابایت در هر ثانیه است، حال آنکه سرعت نوشتن روی این حافظه 2100 مگابایت در هر ثانیه اعلام شده است. ارائه‌ی حافظه‌ای با این ظرفیت با استفاده از فناوری M.2 کار چندان ساده‌ای نیست و شرکت SAMSUNG خلاقیت زیادی را برای قراردادن کامپوننت‌های مختلف به کار گرفته است. برای مثال سامسونگ تراشه‌ی Controller را در بالای ماژول DRAM قرار داده تا از این طریق فضای بیشتری برای قراردادن ماژول‌های حافظه باشد.

حافظه‌های سری EVO با قیمت کمتر برای کاربرانی رونمایی شده که دوست دارند هزینه‌ی کمتری را در ازای خرید حافظه‌ی SSD‌ خود بپردازند. این حافظه‌ها از فناوری INTELLIGENT TURBOWRITE سامسونگ بهره می‌برد که سرعت خواندن 3200 مگابایت در ثانیه و سرعت نگارش 1900 مگابایت در هر ثانیه را در اختیار کاربران می‌گذارد. فناوری INTELLIGENT TURBOWIRE با استفاده از یک بافر کم ظرفیت امکان نوشتن اطلاعات روی حافظه را با سرعت بیشتر فراهم می‌کند. سایز بافر در حافظه‌های SSD جدید به ترتیب برای نسخه 250، 500 گیگابایتی و یک ترابایتی 13، 22 و 42 گیگابایت است تا امکان پرشدن بافر و کاهش سرعت نوشتن روی حافظه بیش از پیش کاهش یابد.

آرسس پارت تامین کننده سرور و تجهیزات شبکه

آرسس پارت نبض تجهیزات شبکه

واحد فروش : 77538205-021
واحد فنی و پشتیبانی : 77538696-021 | 77531760-021
info@arsess-co.com
خروج از نسخه موبایل