نماد سایت شرکت آرسس

سخت افزار مورد نیاز برای ویندوز ۱۰

ویندوز 10 - سخت افزار - ویندوز - ویندوز 64 بیتی - ویندوز 32 بیتی - windows 10 - windows

ویندوز ۱۰ - سخت افزار - ویندوز - ویندوز ۶۴ بیتی - ویندوز ۳۲ بیتی - windows 10 - windows

سخت افزار مورد نیاز برای ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی و ۳۲ بیتی

پیش از نصب ویندوز ۱۰ لازم است بدانید که سخت افزار مورد نیاز برای ویندوز ۱۰ چیست و اینکه آیا کامپیوتر شما با ویندوز ۱۰ سازگاری دارد یا خیر.

به طور معمول Windows 10  روی روی همه سیستم هایی که از ۵ سال پیش به بعد ساخته شده اند، نصب و اجرا می شود اما این امکان وجود دارد که روی یک دستگاه خیلی روان کار کند و روی دستگاه کاربر را با مشکلات بسیاری مواجه کند، از این رو در این پست کوتاه قصد داریم اطلاعات مهمی را درباره ملزومات سخت افزاری ویندوز ۱۰ برایتان تشریح کنیم تا بعد از این دیگر مشکلی برایتان پیش نیاید؛ حتماً این پست را بخوانید چون قطعاً یک روزی به درد شما خواهد خورد.

سخت افزار مورد نیاز برای Windows 10 نسخه ۳۲ بیتی

سخت افزار مورد نیاز برای Windows 10

همانطور که در مطالب پیش از این « تفاوت ویندوز ۶۴ بیتی با ویندوز ۳۲ بیتی » برایتان تشریح کردیم، اگر سیستم شما قدیمی باشد و کمتر از ۴ گیگابایت رم داشته باشد، می توانید ویندوز ۳۲ بیتی نصب کنید؛ نسخه ۳۲ بیتی Windows 10 به منابع سخت افزاری کمتری نیاز دارد که در جدول زیر برایتان نوشتم.

سخت افزار کمیت
پردازنده ۱ گیگا هرتز
حافظه RAM ۱ گیگا بایت
فضای آزاد هارد دیسک ۱۶ گیگا بایت
نمایشگر ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل

 

سخت افزار مورد نیاز برای ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی

اگر ظرفیت حافظه RAM دستگاه شما بیشتر از ۴ گیگا بایت است، حتماً ویندوز ۶۴ بیتی نصب کنید، در غیر این صورت نمی توانید از کل قدرت سیستم استفاده کنید!  جدول زیر نشان دهنده سخت افزار مورد نیاز برای نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ می باشد.

سخت افزار کمیت
پردازنده ۱ گیگا هرتز
حافظه RAM ۲ گیگا بایت
فضای آزاد هارد دیسک ۲۰ گیگا بایت
نمایشگر ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل
خروج از نسخه موبایل