نماد سایت شرکت آرسس

مروری بر ۵ نسل پردازنده‌ های اینتل زئون ; مطمئن ، قدرتمند و ماندگار

پردازنده‌ های اینتل زئون - خرید پردازنده سرور - خرید پردازنده - Intel Xeon Processors

پردازنده‌ های اینتل زئون

نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کاربرها با توجه به حوزه‌ی کاری آنها متفاوت هست و شرکت‌های ساخت قطعات سخت‌افزاری برای ساخت هر محصولی معمولا این نیازها را ملاک قرار می‌دهند تا بتوانند رضایت مشتری را جلب کنند. پردازنده یا CPU یکی از اجزای اصلی کامپیوتر و واحد پردازش مرکزی است و به همین علت به عنوان مغز کامپیوتر شناخته شده است. با آرسس پارت همراه باشید تا مروری به نسل های این پردازنده ها بیندازیم.

کامپیوترهای Desktop یا رومیزی، کامپیوترهایی با کاربرد مالتی مدیا، لپ‌تاپ‌ها، سرورها، سوپرکامپیوترها، هر کدام نیاز پردازشی متفاوتی دارند و شرکت‌های ساخت پردازنده برای پاسخگویی به این تنوع نیازها در رقابت هستند. شرکت اینتل به عنوان بزرگترین سازنده‌ی پردازنده در دنیا، محصولات متفاوتی برای کامپیوترهای مختلف پیشنهاد می‌کند. مثلا شرکت اینتل خانواده‌ی پردازنده‌های Intel Core را برای کامپیوتر‌های رومیزی و خانواده‌ی بزرگ پردازنده‌های Xeon یا زئون را برای سرور ارائه داده که هر کدام از این پردازنده‌ها برای کاربردهای متفاوت دارای تعدادی زیرگروه هستند.

همانطور که گفتیم  پردازنده‌ های اینتل زئون اختصاصا برای پردازش‌های سروری تولید شده‌اند که پنج نسل از این پردازنده تا به امروز همگام با محصولات HP عرضه شده‌اند و بهترین گزینه برای ایجاد زیرساخت‌های سازمانی هستند. بیایید مروری داشته باشیم بر این پردازنده‌های سروری:

خروج از نسخه موبایل