نماد سایت شرکت آرسس

نگاهی به پردازنده های سرور Intel Nehalem – EX

Nehalem - پردازنده سرور - پردازنده اینتل نهالم - Intel Nehalem Processors - اینتل

Nehalem - پردازنده سرور - پردازنده اینتل نهالم - Intel Nehalem Processors - اینتل

با درود به همراهان همیشگی آرسس پارت ، اینبار قصد بررسی اجمالی پردازنده های فوق العاده قدرتمند Intel Nehalem – EX را داریم.این پردازنده های بسیار قدرتمند مخصوص سرور عرضه شده و برای انجام محاسبات بسیار سنگین کاملا مناسب هستند.

حداکثر فرکانسِ توربو بوست، بالاترین فرکانس ممکنی است که وقتی عوامل لازم فراهم باشد پردازنده در حالت توربو بوست قابلیت دسترسی به آن را خواهد داشت. همچنین فرکانس توربو بوست به نسبت بار پردازشی، سخت افزار، نرم افزار و ترکیبات کلی سیستم متغیر است. از آنجا که مشخصه‌های مصرف و توان تعیین شده برای پردازنده‌های مختلف متفاوت است، ممکن است فرکانس کاری برخی از مدل‌های دارای فن‌آوری توربو بوست، تحت پردازش‌های سنگین و یا کارکرد همزمان تمامی هسته‌های خود به سقف فرکانس تعیین شده برای آنها نرسد. در دسترس بودن و میزان افزایش فرکانس در حالت توربو بوست به برخی فاکتورهای لازم و نه کافی مانند موارد زیر بستگی دارد:

پردازنده‌های Nehalem – EX بر پایه ریزپردازنده‌های Nehalem كه نخستین سری از آن را با Xeon 5500 و Core i7 نام داشت، ساخته شده‌اند. در حالی كه پردازنده‌های Intel Xeon 5500 و Core i7 شامل چهار هسته و هشت لایه می‌شوند، پردازنده‌های سری Nehalem – EX شامل هشت هسته می‌شوند و بیش از 16 لایه را در خود جا داده‌اند.
پردازنده‌های Nehalem – EX به منظور پشتیبانی از هشت هسته،‌ 24 مگابایت حافظه كش(Cache) دارند. Nehalem Architecture اینتل بر پایه فناوری پردازنده‌های فلزی 45 نانومتری ساخته شده و در هر پردازنده بیش از 8 هسته وجود دارد. برای هر پردازنده بیش از 16 لایه درنظر گرفته شده و هر یك از این محصولات بیش از 8 سوكت Quick Path Interconnect و یك سیستم كنترلی را در خود جا داده‌اند كه توسط شركت‌های توسعه‌دهنده پردازنده‌ها ارایه شده است
این سری از پردازنده‌ها شامل فناوری QuickPath Architecture با چهار لینك با پهنای باند بالا می‌شوند. اینتل برای این سری از پردازنده‌ها حداقل 24 مگابایت حافظه مشترك كش(Cache) هوشمند در نظر گرفته و در این محصول سیستم كنترل حافظه تعبیه شده است. این پردازنده‌ها شامل فناوری Turbo Boost نیز می‌شوند.
قابلیت افزایش حافظه موقت و حافظه فزاینده متصل در این محصولات لحاظ شده و میزان پهنای باند آن نسبت به مدل پیشین تا 9 برابر افزایش یافته است. هر سوكت پردازنده قادر است شامل بیش از 16 ورودی حافظه می‌شود و قابلیت پیشرفته RAS و MCA Recovery برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. این پردازنده‌ها شامل 2.3 میلیارد ترانزیستور می‌شود.

خروج از نسخه موبایل