نماد سایت شرکت آرسس

چجوری بفهمیم سرور hp اورجینال است یا خیر!؟

آرسس پارت به شما میگوید که چجوری بفهمیم سرور hp اورجینال است یا خیر.

چطور تشخیص بدید سرور hp اورجینال است یا خیر!؟

اگر بخواهیم به زبان ساده سرور hp رو توضیح بدیم باید بگیم که سرور کامپیوتر همیشه روشن و بسیار قدرتمند است تا هر زمان که کاربر در خواستی داشت به سرعت پاسخگوی آن باشد.
برای آشنایی بیشتر با کارکرد سرور به مقاله خرید سرور مراجعه کنید.
از آنجایی که سرور باید دائم روشن باشد و قیمت بالایی دارد پس باید عمر بالایی هم داشته باشد ، اگر از قطعات غیر اورجینال استفاده کنیم هم عملکرد بسیار پایینتری از سرور hp خواهیم دید هم عمر کمتری.

قطعات مهم سرور


پردازنده (Processor (CPU

یکی از مهمترین و حیاتی ترین قسمت های سرور پردازنده آن است.
پس حتماََ باید این قطعه رو اورجینال خرید .
در بازار های فروش سرور و قطعات آن اصطلاحاتی اعم از : (ORG) یا (Retail) به معنای اصل یا همون اورجیناله ,
(ES (Engineering Samples به معنای پردازنده های نمونه هستش که این نسخه تنها برای نمونه بوده که متاسفانه با قیمت بسیار پایین تر از نسخه اصلی آن در بازار های فروش سرور عرضه بدون توجه به کارایی کم و طول عمر پایینشان (برای آشنایی بیشتر با cpu ES به مقاله cpu Es چیست!؟ مراجعه کنید.)
پس ۲ نوع پردازنده در بازار عرضه میشه ORG و ES که ما پیشنهاد میکنیم اصلاََ بخاطر قیمت پایین تر سمت پردازنده es نرید برای تشخیص این دو پردازنده هم میتوانید به مقاله نحوه تشخیص cpu org از cpu ES مراجعه کنید.

حافظه رم (Memory (RAM

یکی دیگر از قطعات مهم و تاثیر گذار در سرعت سرور رم آن است و هرچه ظرفیت بیشتری داشته باشد و bus بالاتر داشته باشد سرعت سرور اچ پی بالاتر میرود.
برای رم ها هم اصطلاحاتی اعم از باز(Bulk), پک اورجینال (retail Pack) , کارکرده (Used) , تعمیر شده(rifer) و
( OEM (Original equipment manufacturer به معنای جایگزین قطعه اصلی(برای توضیحات بیشتر به مقاله oem چیست؟؟ مراجعه کنید) وجود دارد
که متاسفانه راه نرم افزاری ای وجود ندارد برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن رم و تنها میتونیم توصیه هایی بکنیم:


حافظه داخلی (Hard Disk Drive (HDD

هارد یا حافظه داخلی یکی از قسمت هایی است که تنوع زیادی دارد و نکته ای که در مورد آن وجود داره اینه که هارد رو نو و اورج بخرید و برای تشخیص هارد کارکرده(USED) از نو (NEW) میتونیم از intelligent provisioning در سرور hp میزان کارکرد هارد هارو ببینینم.
برای زمان خرید هارد هم دقیقاََ همان اصطلاحاتی که برای رم بود برای هارد هم هست(Used,Bulk,retail Pack,rifer,Original )
حال که متوجه شدین چجوری بفهمیم سرور hp اورجینال است یا خیر، پیشنهاد میشه اگر هارد رو باز خرید کردید اولاََ گارانتی معتبر داشته باشد دوماََ کارکرده نباشد.

خروج از نسخه موبایل