نماد سایت شرکت آرسس

چه کسانی به سرور نیاز دارند؟

سن استوریج - استوریج - سن - نس - سرور - سن استوریج اچ پی - سن استوریج سوپرمیکرو - SAN - NAS - SAN STORAGE - HP SAN STORAGE - SUPERMICRO SAN STORAGE - STORAGE - اچ‌پی - اتاق سرور - کامپیوتر

سن استوریج - استوریج - سن - نس - سرور - سن استوریج اچ پی - سن استوریج سوپرمیکرو - SAN - NAS - SAN STORAGE - HP SAN STORAGE - SUPERMICRO SAN STORAGE - STORAGE - اچ‌پی - اتاق سرور - کامپیوتر

چه کسانی به سرور نیاز دارند؟ چرا به جای کامپیوتر از سرور استفاده کنیم؟

نصب و راه اندازی سرور اختصاصی به جای کامپیوتر باتوجه به شرایط، تجهیزات و همچنین نیازمند محل ویژه ای است. محل های نگهداری سرور باید دارای استاندارهای خاص خود باشند.

شرکت ها به چه تعداد سرور نیاز دارند و چرا ؟

به عنوان مثال از نظر معماری ساختمان نیز باید در آن نکاتی قرار گیرد که در هیچ بنایی این استانداردها کاربردی ندارد، در عوض این موارد در محل های نگهداری سرور از بایدهای آن محسوب شود، به عنوان مثال دیگر می توان به تهویه هوا اشاره کرد، از طرفی باید مسائل امنیتی عبور و مرور افراد در آنها کنترل شود تا افراد غیر مسئول نتوانند وارد محل قرارگیری سرورها  و …  وارد شوند. در مقایسه با نگهداری کامپیوتر ها که هیچ شرایط خاصی ندارد، محل های نگهداری سرور ( اچ‌پی ) را می توان بطور کلی به دو دسته تقسیم کرد؛ دسته اول مراکز ویژه و مخصوص نگهداری سرورهای مختلف هستند که به آنها مرکزداده یا همان Data Center اطلاق می شود مثلا شرکت google گوگل و فیس بوک Facebook بزرگترین دیتا سنتر را دارد همچنین شرکت تلگرامtelegram . اگر بخواهیم خیلی ساده و با بیان عامیانه مرکزداده را تعریف کنیم، باید بگوییم: به محلی بزرگ که تعداد زیادی رک و سرور و تجهیزات شبکه و مشتقات شبکه اعم از کابل و سوئیچ و غیره در آن قرار گرفته که تمامی آنها به اینترنت پرسرعت و برق اضطراری متصل هستند. همان طور که گفته شد این تعریفی عامیانه از مرکزداده است، اما در حقیقت استانداردهایی بسیار دقیق نیز در خصوص راه اندازی مراکز داده وجود دارد که خارج از بحث این مقاله است.
اکنون می پردازیم به دسته دوم از محل های نگهداری سرور ( اچ‌پی ) ، در نگاه کلی دسته دوم نیز ممکن است از نظر توضیح و شباهت عملکرد با دسته اول یکسان باشد اما از نظر رعایت استانداردها و تجهیزات، نسبت به مراکزداده بعضی از موارد در آنها کم تر رعایت و یا بطور کامل حذف می شود و تجهیزات آن در اندازه های بسیار کوچک تری تهیه و راه اندازی می شوند. نام این دسته معمولا اتاق سرور یا همان Server Room اطلاق می شود. همان طور که گفته شد بین تجهیزات و امکانات دسته دوم و دسته اول تفاوت هایی وجود دارد که بارزترین آنها را نام خواهم برد. به عنوان مثال در مراکز داده ژنراتورهای قوی وجود دارد که در مواقع اضطراری قطع برق اصلی کلیه سرورها و تجهیزات جانبی را روشن و فعال نگهداری می کند، برای مثال می توان به پشتیبانی مراکزداده به حداقل دو خط ارتباط اینترنتی پر سرعت اشاره کرد که در صورت قطع اولین خط ارتباطی اینترنت پرسرعت خط ارتباط دوم برای سرویس دهی استفاده خواهد شد. از دیگر ویژگی های مراکزداده احداث آنها در مسیرهایی که دسترسی به آنها شرایط خاص نیاز دارد اتفاق می افتد و تردد و دسترسی به محل مرکز داده محدود و کنترل شده است، از ویژگی های نامبرده شده نیز در اتاق سرور وجود دارد اما همه چیز در اندازه و سایز بسیار کوچک تر، یعنی به جای استفاده از ژنراتور برق از UPS استفاده می شود، محل قرارگیری اتاق سرور ( اچ‌پی ) جایی خواهد بود که درب ورود به آن قفل است و حتی پنجره ای برای ورود گرد و غبار نیز در آن اتاق وجود ندارد و یا به جای چند خط ارتباطی اینترنت معمولا یک خط ارتباطی و خیلی کم دو خط ارتباطی وجود دارد.

خروج از نسخه موبایل