نماد سایت شرکت آرسس

چگونه یک کامپیوتر را عضو دامین کنیم؟ + تصویر

سرور اچ پی : در بخش های قبل نصب صفر تا صد اکتیو دایرکتوری در ویندوز سرور ۲۰۱۶ را آموختیم که چگونه در آن یوزر ایجاد کنیم؛ در این بخش می‌خواهیم بیاموزیم که چگونه میتوان یک کامپیوتر را عضو دامین سرویس اکتیو دایرکتوری کرد.

برای شروع باید روی کامپیوتر ویندوز نصب کرده و آن را Run کنیم؛ پس از بالا آمدن ویندوز نخستین کاری که باید انجام دهیم این است که به داخل تنظیمات کارت شبکه سیستم خود برویم؛ برای این کار کافی است پنجره Run را با استفاده از کلیدهای Windows+R باز کرده و دستور NCPA.CPL را بزنیم.

شکل زیر نشان دهنده پنجره Run می باشد.

روی گزینه OK کلیک کنید.

در این تنظیمات، کارت شبکه خود را پیدا کرده و روی آن راست کلیک کرده و بر روی گزینه Properties کلیک نمایید. سپس صفحه Ethernet Properties برای شما نمایان می‌شود.

در این قسمت بر روی تنظیمات TCP/IP یعنی گزینه TCP/IP V4 کلیک کنید تا منوی مربوطه همانند شکل زیر باز شود.

در این قسمت تنظیمات آی پی دستگاه شما به صورت DHCP می باشد؛ یعنی به صورت اتوماتیک IP میگیرد؛ قسمت مهم در این تنظیمات DNS می باشد، چرا که باید در این قسمت سرور را به عنوان مدیر این دستگاه معرفی کنیم.

خب برای انجام این کار، DNS را از حالت اتوماتیک خارج میکنیم یعنی گزینه Use the following DNS server Address را میزنیم. حال آدرس آی پی سرور را در قسمت Preffered DNS server وارد کرده و بر روی گزینه Ok کلیک می‌کنیم.

مرحله بعدی این است که شما به تنظیمات سیستم عامل ویندوز خود یعنی پنجره System Properties برسید؛ این کار را می‌توانید از طریق راست کلیک کردن بر روی My Computer یا در ویندوز ۱۰، This PC و سپس کلیک بر روی گزینه Change Settings انجام دهید یا اینکه پنجره Run را باز کرده و سپس دستور Sysdm.cpl را در آن وارد نمایید.

بر روی گزینه Ok کلیک کنید.

خب از هر روشی که دوست داشتید فرقی نمیکند، مهم این است که به این پنجره برسید؛ در این قسمت در تب Computer Name بر روی گزینه Change کلیک کنید تا بتوانید نوع شبکه کامپیوتر خود را مشاهده کنید.

در این صفحه نوع شبکه کامپیوتر شما نشان داده می شود که به صورت Default بر روی Workgroup است اما شما این را نمیخواهید و قصد دارید که این کامپیوتر را در دامینی که ساختید، عضو کنید؛ خب برای این کار گزینه Domain را تیک بزنید.

همانگونه که در عکس فوق می‌بینید، در این قسمت شما باید نام کامل دامین خود را وارد نمایید. این کار را انجام داده و بر روی گزینه Ok کلیک نمایید.

اگر همه مراحل فوق را به درستی رفته باشید منوی Authentication برای شما باز می‌شود که شما باید Username و Password یک یوزر که در اکتیو دایرکتوری ایجاد کرده اید را بزنید. این کار را انجام داده و بر روی گزینه OK کلیک نمایید.

تبریک می‌گوییم؛ کامپیوتر شما در دامین سرویس اکتیو دایرکتوری عضو شد. این پیغام به شما نشان میدهد که شما به درستی توانستید که این کامپیوتر را به دامین Join کنید.

بسیار ممنون از همتون؛ ما رو حمایت کنید …

خروج از نسخه موبایل