نماد سایت شرکت آرسس

کاربرد سوئیچ شبکه چیست ؟

در این پست میخوانید که کاربرد سوئیچ شبکه چیست ؟

سوئیچ شبکه دستگاهی کوچک و سخت افزاری است که در بین چندین دستگاه متصل به یک شبکه محلی LAN ارتباط برقرار میکند و از فناوری به اسم سوئیچینگ بسته برای سه گام دریافت ، پردازش و انتقال اطلاعات برای دستگاه مقصد استفاده میکند .
به طور گسترده در شرکت ها و مراکز داده از سوئیچ های شبکه استفاده میکنند .چندین رایانه ، چاپگر ، انواع نقاط دسترسی،تلفن ها و چراغ ها و سایر سخت افزار ها را میتوان با استفاده از سوئیچ شبکه به هم متصل کرد .اطلاعاتی مثل دریافت و ارسال ایمیل را میتوان بسیار ایمن با استفاده از سوئیچ شبکه به اشتراک بگذارید .
در این بین سوئیچ هایی از نوع اترنت رایج ترین و پرکاربرد ترین های سوئیچ شبکه به حساب می آیند. برای انواع مختلفی از شبکه ها مثل ATM ، کابل های فیبر نوری و… از قابلیت های سوئیچینگ استفاده میشود .
برای تفکیک سوئیچ ها از همدیگر باید چند نکته را در نظر گرفت .سوئیچ ها قابل دسته بندی هستند و میتوان آن ها را به نواع : مدیریتی یا غیر مدیریتی، تنوع پورت ها ، مگ یا گیگابایتی بودن پورت های اترنت اشاره کرد.
در اصل پارامتر هایی که بیان کردیم مهمترین ویزگی های ان ها در حالت کلی است. این را به یاد داشته باشید بدون وجود سوئیچ در بیشتر مواقع نمیتوان به اهداف خود در زمینه توسعه شبکه ای دست یافت یا در صورت بهره گیری از تجهیزات و سخت افزار های دیگر با محدودیت مواجه میشوید .
شرکت سیسکو در سایت رسمی خود درباره تفاوت های سوئیچ سیسکو و روتر (مسیریاب) شبکه گفته است : مسیریاب ها شبکه ها را به هم متصل میکنند اما سوئیچ ها شبکه را ایجاد میکنند . به صورت ساده تر اگربیان کنیم سوئیچ ها نقطه اتصال مشترک دستگاه هایی است که به یک شبکه متصل هستند .
مسیر یاب ها یک شبکه را به شبکه های دیگر اتصال میدهند . مثالی میزنیم که در این امر راحت تر باشد : فرض کنید در یک شبکه خانگی بخواهیم چند کامپیوتر و چپگر و… را به هم اتصال دهیم . قطعا به سوئیچ نیاز داریم . حال اگر بخواهیم این شبکه خانگی را به اینترنت اتصال دهیم که از شبکه خود بزرگتر است به مسیر یاب نیاز داریم که در اینجا مسیریاب همان مودم است .

مزایای کلی سوئیچ‌های شبکه

در یک جمع بندی کلی درباره مزایای سوئیچ باید گفت ، سیگنال هایی که یک سوئیچ دریافت و ارسال میشود را بسیار بهینه تر از مسیریاب های شبکه مدیریت مینند . در همین شیوه مدیریتی است که از هرگونه بروز پدیده برخورد سیگنال ها که در مسیر یاب ها به وفور تماشا میکنیم جلوگیری میشود . سوئیچ ها از ایجاد ترافیک بیهوده در شبکه نیز جلوگیری میکنند . میزان اسفاده از پهنای باند سوئیچ ها در مقابل مسیریاب ها بسیار به صرفه تر و بهینه تر است . آرسس پارت نماینده فروش سرور اچ پی در خدمت شماست.

خروج از نسخه موبایل