نماد سایت شرکت آرسس

ups ها چند نوع هستند؟/ بخش نخست

یو پی اس - پاورتک - یو پی اس پاورتک - ولتاژ - یو پی اس هژیر - UPS - UPS ONLINE - UPS OFFLINE

یو پی اس - پاورتک - یو پی اس پاورتک - ولتاژ - یو پی اس هژیر - UPS - UPS ONLINE - UPS OFFLINE

یو پی اس ها از لحاظ نحوه و روش کارکرد به سه دسه کلی تقسیم می شوند:

۱)      OFF-LINE

۲)      LINE-INTERACTIVE

۳)      ON-LINE

صرفه نظر از طراحی خاص هر یک، چند ویژگی مهم در تمامی یو پی اس ها مشترک است. همه آنها دارای باتری هستند و تا زمانی که برق شهر قابل استفاده است انرژی را در باتریها ذخیره می کنند و پس از قطع برق شهر انرژی باتری را به جریان متناوب AC تبدیل می کنند. لذا تمام سیستمها باید دارای شارژ باتری و مدار اینورتر باشند.

همچنین تمام یو پی اس ها دارای یک سیستم Bypass هستند که همراه با یک سوئیچ در خروجی وسیله, ارتباط با تحهیزات برقی را جهت تغذیه مستقیم از برق شهر فراهم می آورد. در بسیاری از موارد مدار سوئیچ خروجی با به کاربردن سوئیچهای استاتیک تکمیل می شود. البته در یوپی اس های توان پایین این کار به وسیله رله انجام می گیرد.

۱-در یو پی اس مدل Off-line بارهای حساس از مسیر By pass انرژی دریافت می کنند و اگر تغذیه مسیر By pass قطع شود یا ولتاژ آن خارج از محدوده قابل قبول و مجاز قرارگیرد، مسیر اینورتر جایگزین آن می شود . در طی عملکرد عادی دستگاه ، هراختلالی که در محدوده قابل قبول ولتاژ Bypass باشد به بار منتقل می شود . اگر چه در بسیاری از مدلهای این یو پی اس در مسیر Bypass خود تا حدودی از افزایش زیاد و ناگهانی ولتاژ ( spike) جلوگیری می کنند و فیلتر های RF (فرکانس رادیویی ) در مسیر Bypass آنها وجود دارد.

در شرایط عادی شارژر باتری به طور مداوم در حال انجام کار است تا باتریها را کاملا آماده نگه داری کند. در برخی از یو پی اس ها ممکن است اینورتر خاموش باشد تا راندمان کلی دستگاه افزایش یابد، اگر چه قسمت های کنترل الکترونیکی آن به منظور عملکرد سریع اینورتر همواره فعال هستند.

برای خرید یو پی اس می توانید با شرکت آرسس پارت تماس حاصل فرمایید.

خروج از نسخه موبایل