نماد سایت شرکت آرسس

چگونه هارد خود را در ویندوز یکپارچه سازی کنیم؟

هارد - درایو - درایور - اطلاعات - یکپارچه - یکپارچه سازی - HARD - DRIVER - Windows

هارد - درایو - درایور - اطلاعات - یکپارچه - یکپارچه سازی - HARD - DRIVER - Windows

یکپارچه سازی

پیش از دستکاری پارتیشن های خود باید هارد درایوتان را یکپارچه سازی کنید. این کار داده و اطلاعات شما را در یک تکه از فضا جمع کرده و می تواند به افزایش سرعت و عملکرد کمک کند. با آن که یکپارچه سازی (Defragment) برای این فرآیند توصیه می شود اما انجام دادن آن ضروری نیست. یکپارچه سازی درایوهای SSD همانند درایوهای HDD می تواند به طول عمر آن ها آسیب برساند.

برای یکپارچه سازی هارد درایو خود دکمه میانبر Windows + S را بفشارید، در بخش جستجو عبارت defrag را بنویسید و گزینه Defragment and Optimize Drives را انتخاب کنید. بدین طریق می توانید درایورهای خود را بهینه و یا یکپارچه سازی کنید. همچنین ممکن است ویندوز هر چند مدت یک بار این کار را به طور خودکار برای شما انجام دهد.

هنگامی که هارد درایو خود را آنالیز و یکپارچه سازی کردید، توجه داشته باشید که داده به نمایش در آمده در نرم افزار شما در یک بخش به خصوص جمع می شوند.

فضای باقی مانده و خالی چیزی است که ابزار مدیریت پارتیشن به مراتب از آن برای ایجاد پارتیشن جدید استفاده می کند. اگر داده و اطلاعات شما در سراسر درایو پراکنده شوند، نمی توانید فضای ذخیره سازی را مدیریت کنید چرا که این فضا با پارتیشن اصلی شمارش می شود.

Disk Management

برای باز کردن Disk Management در ویندوز ۱۰ دکمه میانبر Windows + S را بفشارید، در بخش جستجو عبارت partition را بنویسید و گزینه Create and format hard disk partition را انتخاب کنید. در پنجره باز شده می توانید پارتیشن ها و Volume ها را در بلاک های متمایز مطابق با هارد درایوهای مختلف خود مشاهده کنید.

توجه داشته باشید که در بالای صفحه یک سری از پارامترها چون ظرفیت و میزان فضای آزاد نمایش داده شده است. در ادامه کاربر قادر نیست یک تکه از فضای ذخیره سازی که بزرگ تر از فضای آزاد هارد درایو است را به منظور ایجاد یک پارتیشن جدا کند.

حتی پس از آن نیز نمی توانید کل فضای آزاد (بخش از فضا را سیستم رزور کرده است) را از فضای ذخیره سازی خود جدا کنید چرا که ممکن است برخی از داده و اطلاعات پراکنده شوند.

خروج از نسخه موبایل