نماد سایت شرکت آرسس

جدا کردن فضا از یک Volume

جدا کردن فضا از یک Volume

جدا کردن فضا از یک Volume

اگر از فضای آزاد روی هارد درایو خود برخوردارید، می توانید بخشی از یک Volume را به منظور ساخت یک پارتیشن جدید جدا کنید. روی Volume مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Shrink Volume را انتخاب نمایید. با انجام این کار فضای خالی باقی مانده توسط سیستم آنالیز شده و بلافاصله از شما خواسته می شود میزان فضایی که می خواهید از آن Volume جدا شود را تعیین کنید.

پس از انجام این فرآیند حالا باید قادر به دیدن یک فضای سیاه با لیبل Unallocated در پنجره Disk Management باشید.

با کلیک روی گزینه Shrink موفق خواهید شد یک پارتیشن جدید ایجاد نمایید.

ایجاد یک Volume جداگانه

حالا که کمی فضای غیراختصاصی به وجود آمده است می توان آن را به یک Volume جداگانه تبدیل کرد. روی فضای اختصاص داده نشده خود راست کلیک کرده و روی گزینه New Simple Volume ضربه بزنید. با دنبال کردن ویزارد ابتدا برچسب درایو خود را مشخص و سپس این حجم را به یکی از دو صورت NTFS و یا FAT32 فرمت کنید.

از حالا به بعدمی توانید از درایو جدید خود همانند یک هارد دیسک جداگانه و یا فلش درایو استفاده کنید. به منظور تغییر دادن برچسب درایو به سادگی روی آن راست کلیک نموده و روی گزینه Change Drive Letter and Paths ضربه بزنید مراحل را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارید.

برای پاک کردن یک Volume نیز کافیست روی آن راست کلیک نموده و گزینه Delete Volume را انتخاب کنید. با انجام این کار Volume شما به یک فضای غیر اختصاصی تبدیل خواهد شد.

 

خروج از نسخه موبایل