نماد سایت شرکت آرسس

ویژگی Boost در استوریج Dell EMC Data Domain

EMC - استریج - Data Domain

سیستم عامل DDOS هسته اصلی تمامی ویژگی‌های منحصر به فرد این تجهیزات از جمله EMC Data Domain Boost است. تمامی فرمان‌ها برای یکپارچه‌گی اطلاعات ارسالی برای Backup از این مرکز صادر می‌شوند. اهمیت این ویژگی زمانی برایتان پررنگ می‌گردد که به سادگی و با اطمینان اطلاعات‌تان را به وقت نیاز، بازیابی خواهید کرد.

همانطور که اشاره شد، در روش‌های قدیمی تمامی اطلاعات از سرور های نرم افزاری به سمت سرور Backup فرستاده می‌شدند و در نهایت بر دستگاه ذخیره ساز قرار می‌گرفتند. این متد دردسرهایی از جمله سرعت پایین را به همراه داشت و احتمال نقض تضمین داده شده در SLA ها را بالا می برد. اما به واسطه تکنیک‌های نوآورانه این دستگاه‌ها فقط داده‌های جدید (از قبل بر Data Domain ها تحت هیچ عنوانی وجود ندارند) به سمت دستگاه ذخیره‌ساز ارسال خواهند شد. در این مرحله گزینه DD BOOST نقش حیاتی را بازی می‌کند.

وجود این گزینه در سیستم عامل Data Domain ها:
فرآیند Backup ایی سریع‌تر و در عین حال بهینه‌تر داشته باشیم.
فرآیند Disaster Recovery که همیشه شک و تردید‌های در اجرای واقعی آن بوده در زمان ایده آلی انجام می‌شود.
متعادل سازی بار ترافیکی (Load Balancing) داده‌های ارسالی بدون تاثیر بر سایر فرآیندها انجام می‌شود.

برخلاف روش قبلی،  بخش‌هایی از فرآیند حدف داده‌های تکراری (Deduplication) را به سرور Backup و یا سرور نرم افزارهای‌مان خواهیم سپرد. در نتیجه Data Domain Boost با آگاهی کامل از آنچه که بر روی Data Domain از قبل ذخیره شده و وجود دارد، اجازه انتقال کل داده‌ها راه نخواهد داد و تنها به آن‌هایی مجوز ورود می‌دهد که جدید هستند. در بعضی از موارد حتی نیاز به استقرار سرور Backup را نیز از میان برمی‌دارد و سرعت بیشتری به این عملیات می‌بخشد.

اینکه چگونه Data Domain Boost تمام حرف و حدیث‌های بازیابی داده‌ها بعد از یک بحران و از بین رفتنشان را انجام می‌دهد، مطمئنا سوال خیلی از خریداران می تواند باشد.

اگر مدیران نرم افزارهای‌تان بتوانند عملیات Replication و Backup را مابین چند Data Domain تحت کنترل خودشان بگیرند، چه اتفاقی می افتد؟ تمامی این فرآیندها را از یک نقطه و بدون منتظر ماندن برای ارسال و تایید درخواست‌هایشان به مدیران نگهداری این تجهیزات، می‌توانند مستقلا خودشان انجام دهند. شاید با خواندن این جمله ها اولین کسانی که خوشحال می‌شوند مدیران پایگاه‌های داده باشند.

بارها به فکر این افتاده‌اید که پروتکل‌های CIFS و NFS سریع نیستند و از طرفی زیرساخت‌های فیبرتان دیگر خیلی قدیمی شدند و Ethernet 10GB به یک استاندارد فراگیر تبدیل شده است، اما با زیرساخت‌های موجود و بدون هزینه های سنگین آیا می‌توانید به Backup هایتان جان تازه‌ایی ببخشید و خیالتان از بابت بازیابی آن‌ها راحت باشد؟ EMC Data Domain Boost با لایسنس DD Replicator شرایطی که می‌خواهید فرآهم می‌کند و ریشه تمامی Tapeها و خطاهای خسته کننده سخت افزاری Tape Libraryها را از میان خواهد برد. با وجود Data Domain ها و این مشخصات منحص به فردشان، پایگاه داده Backupهای شما (Catalogها) هر لحظه از کپی‌های موجود در سایت DR تان آگاه است تا دوباره از ترس بی فایده بودن، تنها به نگهداری چند نسخه قدیمی در آنجا بسنده نکنید.
توقف Backupها دیگر معنایی نخواهند داشت. DD Boost لینک‌های چندگانه ورودی که منابع ارسالی داده‌هایمان (Host Server‌) را به Data Domain مرتبط کرده‌اند را به یک لینک تبدیل می‌کند. در این استراتژی، سرورهای ارسالی مثل سرور hp اطلاعات تنها همان یک لینک را خواهند دید اما از سوی Data Domain بار داده‌های ورودی متناسب با تنطیمات اعمالی از پهنای باند موجود در بهینه‌ترین حالت ممکن استفاده خواهد کرد و دیگر با از کار افتادن یک لینک کل فرآیند Backupتان متوقف نخواهد شد.
در حال حاضر EMC Data Domain Boost با محصولات ذیل می تواند ویژگی‌های اشاره شده را فرآهم نماید:
EMC Avamar and NetWorker
Dell NetVault Backup and vRanger
HP Data Protector
Symantec NetBackup and Backup Exec
VMware vSphere
Veeam Backup & Replication
IBM Data Studio
Microsoft SQL Server Management Studio
Oracle Recovery Manager (RMAN)
Pivotal Greenplum Database
SAP BR Tools and SAP HANA Studio

خروج از نسخه موبایل