نماد سایت شرکت آرسس

سرور کنترل امنیت دسترسی یا Cisco Secure ACS چیست؟

Cisco Email Security - cisco - email - security - سرویس امنیت ایمیل سیسکو - ایمیل - سیسکو - امنیت ایمیل - سرویس امنیت ایمیل

Cisco Email Security - cisco - email - security - سرویس امنیت ایمیل سیسکو - ایمیل - سیسکو - امنیت ایمیل - سرویس امنیت ایمیل

زمانی که تعداد روتر ها و سویچ های ما زیاد باشند امکان اینکه پسورد آنها را با هم اشتباه بگیریم یا فراموش کنیم زیاد است برای رفع این مشکل از نرم افزار ACS که مختص Cisco است، استفاده می کنیم.

این برنامه یک Accounting است که از پرو تکل tacacs استفاده میکند حال ما باید روتر ها و سویچهایی خودمان رو طور ی تنظیم کنیم که برای Login کردن به روتر یا سویچ درخواست را به ACS بفرستد که آن را تایید کند.

برنامه «Cisco Secure ACS » به عنوان یک نقطه مرکزی جهت کنترل دسترسی به شبکه و مدیریت تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد.  «Cisco Secure ACS » سناریوهای بسیار زیادی را پیشتیبانی می کند که می توان به سناریوهایی مانند Remote Access ، شبکه های وایرلس و 802.1 x اشاره کرد. برنامه یاد شده به عنوان یک نرم افزار پیشتیاز در زمینه AAA می باشد و بسیاری از سازمان های بزرگ از این نرم افزار استفاده می کنند.  ACS تحت پلتفرم های مختلف ارائه شده است که معروف ترین آنها، نسخه لینوکسی و نسخه ویندوز آن را نام برد.

عملکرد این برنامه به این صورت است که به عنوان یک سرور AAA شناسایی می شود که عملیات Authentication ، Authorization و Accounting را انجام می دهد و به عنوان یک نقطه مرکزی برای کنترل دسترسی به شبکه (NAC) مورد استفاده قرار می گیرد. این نقطه مرکزی برای مدیریت سیاست های دسترسی برای کاربران و همچنین دسترسی به تجهیزات عمل می کند و به طور همزمان می تواند قابلیت های زیر را برای ما فراهم کند :

Device administration : به این وسیله می توانیم مشخص کنیم که چه کسی و در چه سطحی به تنظیمات دستگاه های شبکه دسترسی داشته باشد و عملکرد وی را ثبت کند.

Remote Access : دسترسی های راه دور مانند VPN را با آن کنترل کنیم و سیاست های مورد نظر خود را روی آن اعمال کنیم.

Wireless : به این وسیله میتوانیم کاربران و دستگاه های وایرلس را کنترل و سیاست مورد نظر خود را روی آنها اعمال کنیم.

802.1x LAN : با استفاده از پروتکل 802.1x می توانیم دسترسی در لایه دوم را کنترل کنیم.

با آرسس پارت همراه باشید……

منبع:سایبربان

خروج از نسخه موبایل