نماد سایت شرکت آرسس

آموزش ساخت Domain در ویندوز سرور ۲۰۰۸

Domain Networking

در این پست قصد داریم چگونگی ساخت یک Domain را در ویندوز سرور ۲۰۰۸ نسخه R2 به شما دوستان عزیز آموزش دهیم،پس با ما همراه باشید!

برای شروع در محیط ویندوز،برنامه Run را اجرا کرده و در آن دستور dcpromo را تایپ میکنیم و یا با وارد کردن دستور dc promo در CMD به محیط برنامه وارد میشویم.

 

پنجره باز شده ،آغاز کار ما برای معرفی Domain به ویندوز سرور میباشد.با زدن دکمه Next به  صفحه بعدی بروید.به یاد داشته باشید که گزینه Use advanced mode installation تیک نخورده باقی بماند.

 

پنجره بعدی توضیحاتی در مورد قابلیت های برنامه میباشد و در پایین صفحه نیز لینکی برای اطلاعات بیشتر قرار داده شده است.با زدن دکمه Next به  صفحه بعدی بروید.

 

در صفحه زیر برای ساخت یک Domain جدید از گزینه Create a new domain in a new forest استفاده میکنیم.

در این صفحه نام Domain خود را در فضای داده شده بنویسید،برای مثال ما از addictivetips.com استفاده کردیم.

 

در قدم بعدی forest functional level خود را مشخص کنید،به یاد داشته باشید که با انتخاب نسخه جدیدتر قابلیت های بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

در این پنجره گزینه DNS server به صورت پیش فرض تیک خورده است.

پس از کلیک کردن بر روی دکمه Next ،صفحه ای ظاهر میشود که از شما یک static IP میخواهد.اگر گزینه اول را انتخاب کنید خود سرور با استفاده از سرور DHCP بر روی تمامی دیوایس ها به صورت دلخواه IP مشخص می کند.اما با انتخاب گزینه دوم این شما هستید که IP دلخواهتان را مشخص میکنید.

 

یرای معرفی یک Static IP از مسیر زیر وارد پنجره مخصوص شوید:

control panel>network and sharing center>change adapter setting

بعد وارد منوی Properties شوید و از آنجا روی گزینه Internet protocol version 4 دوبار کلیک کنید.با استفاده از رنج IP که در اختیار دارید میتوانید IP دلخواه خود را وارد کنید.

در این پنجره مسیرهای خواسته شده برای نگهداری فایلهای database و log files و SYSVOL را مشخص کنید.

 

در مرحله بعدی یک پسورد معرفی میکنیم.این پسورد را با پسورد Administrator’s account اشتباه نگیرید.این رمز عبور برای Restore کردن استفاده میشود که در پست های بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

 

و در قسمت آخر شما میتوانید یک خلاصه از تمامی مراحل کار را مشاهده کنید.

 

مراحل نصب به اتمام رسید!

شما میتوانید پس از یکبار restart کردن سیستم خود، با Domain جدید log in شوید.

 

خروج از نسخه موبایل