نماد سایت شرکت آرسس

معرفی استوریج EMC Data Domain (بخش دوم)

Data Domain - EMC - استوریج - ای ام سی

اگر از Dell EMC Data Protection Suite Family به عنوان پشتیبان برای استورج Data Domain استفاده شود، نیازمندی به فضای ذخیره‌سازی به طور متوسط حتی تا 36 برابر بیشتر کاهش پیدا می‌کند. بدین ترتیب داده‌های موجود بر روی دیسک برای دوره‌های نگهداری طولانی‌تر به صورت آنلاین وOn-site (موجود در محل) در دسترس خواهند بود، و بازیابی آنها سریع‌تر و مطمئن‌تر انجام می‌شود. این میزان بازدهی به ذخیره سازی EMC Data Domain امکان می‌دهد تا از 50 PB ظرفیت Logical بر روی یک سیستم استفاده کند؛ همچنین با پشتیبانی از Data Domain Cloud Tier می‌تواند از 100 PB داده‌ای که محتویات تکراری آن حذف شده است بر روی سرویس ابری نگهداری کند. با بهره‌گیری از قابلیت حذف داده‌های تکراری (Deduplication) و با استفاده از همان تعداد Floor Tiles که برای ذخیره سازی چند روزه مورد نیاز است، نگهداری از داده‌ ها بر روی دیسک به مدت 7 سال امکان پذیر می‌شود.

موارد زیر بخشهایی از قابلیتهای نرم افزاری این سیستم یگانه در دنیای Disk-Based Deduplicated Backup Repositories می باشد :

  1. ساختار Global Compression که تلفیقی است از Unique Inline Deduplication و Overall Artificial Compression و پایه اصلی بسیاری از امکاناتی است که Data Domain می تواند برای سازمان فراهم آورد .
  2. ساختار Data Invulnerability Architecture شامل Inline Verification و Integrated Dual Disk Parity RAID 6 ،
  3. استفاده از مکانیزم Snapshot به منظور تست و انتقال به سایت های گوناگون در سازمان
  4. زمان‌بندی Capacity Reclamation به منظور مدیریت بهینه فضا و جلوگیری از هدر رفت فضای سیستم
  5. پشتیبانی از پروتکل LACP)، VLAN، IP aliasing)
  6. قابلیت یگانه Boost Data Domain که علاوه بر افزایش سرعت پشتیبان گیری می تواند در پهنای باند پشتیبان گیری از Source به Media server بهینه سازی 99 درصدی ایجاد کند.بعلاوه امکان استفاده از پهنای باند WAN متناسب را با قابلیت WAN Optimization برای سازمان فراهم می آورد (DD Replication ) . نکته دیگر سرعت Restore غیر قابل مقایسه با نرم افزاری دیگر می باشد . بعلاوه ترکیب DD Boost با Oracle RMAN و SQL Hot backup می تواند تحولی شگرف در ساختار پشتیبان گیری این سامانه ها پدید آورد . به عنوان یک پیشنهاد در محیط های مجازی (VI) ترکیب AVAMAR و DD Boost نتایج فوق الذکر را دو چندان می کند .
  7. Encryption Data Domain که در دو لایه Software و Hardware بصورت Built-in وجود دارد و بعلاوه می تواند با RSA نیز Integrate شود. امری که در سامانه های مشابه دیده نمی شود .
  8. Extended Retention Data Domain که به سازمان امکان نگاهداری طولانی مدت داده ها را همانند آنچه در Tape وجود دارد می دهد و در خانواده سیستمهای Enterprise آن قابل تامین می باشد.
  9. Replicator Data Domain قابلیتی ویژه که درباره آن می توان یک مقاله به نگارش درآورد.
  10. برنامه اختیاری Retention Lock Data Domain به منظور Meet کردن نیازهای ISMS سازمان و Compliance
  11. VTL Data Domain (برای سیستم‌های باز و محیط‌های عملیاتی IBM)
  12. Cloud Tier Data Domain و انتقال به Dell EMC ECS و Virtue stream Cloudبرای نگهداری بلند مدت داده
  13. امکان پیاده سازی شبکه پستیبان گیری با استفاده از NFS v3 بر روی TCP، CIFS و DD Boost بر روی انواع Media مانند پهنای باند 1 GbE یا 10 GbE یا (FC، (VTL بر روی FC، وNDMP.

برای سامانه های بزرگ Data Domain و به منظور افزایش کارایی و پایداری فیزیکی سیستم و اطمینان از Power می توان از DD Rack بهره برد .

خروج از نسخه موبایل