نماد سایت شرکت آرسس

معرفی استوریج EMC Data Domain (بخش چهارم و پایانی)

Data Domain - EMC - استوریج - ای ام سی
End-to-End Data Verification در استوریج EMC Data Domain

End-To-End Data Verification ، داده را پس از نوشته‌ شدن می‌خواند و آن را با آنچه به دیسک ارسال شده است مقایسه می‌کند، و بدین وسیله بررسی می‌کند که داده از سیستم فایل تا دیسک قابل دسترسی باشد و به عبارت دیگر، داده خراب نشده باشد. به طور خاص، وقتی سیستم عامل استورج Data Domain یک درخواست نوشتن را از نرم‌افزار پشتیبان دریافت می‌کند، یک مجموع کنترلی Checksum را برای داده محاسبه می‌کند. پس از تحلیل داده‌ از نظر Redundancy، Segment های داده‌ی جدید و مجموع کنترلی را ذخیره می‌کند. پس از اینکه کل داده‌ها بر روی دیسک نوشته شد، سیستم عامل EMC Data Domain Storage مشخص می‌کند که آیا می‌توان کل فایل را خواند یا نه؛ همچنین بررسی می‌کند که آیا مجموع Checksum داده‌ی خوانده شده با داده‌ی نوشته شده تطبیق دارد یا نه. بدین ترتیب درستی داده و امکان بازیابی آن در هر سطح سیستم تایید می‌شود.

با استفاده از رمزنگاری پیش از نوشتن داده بر روی دیسک می‌توان از داده‌های آرشیوی و پشتیبان ذخیره شده بر روی سیستم استورج Data Domain محافظت کرد. جهت بهره‌گیری از قابلیت امنیت پیشرفته‌ی Data-At-Rest ، رمزنگاری داخلی ذخیره سازی EMC Data Domain از کتابخانه‌های رمزنگاری RSA® BSAFE FIPS 140-2 استفاده می‌کند. استورج Data Domain از مدیریت کلید داخلی رمزنگاری بر روی هر سیستم یا مدیریت کلید خارجی از طریق مدیر حفاظت داده‌ی RSA پشتیبانی می‌کند و بدین ترتیب یک راهکار قدرتمند مدیریت طول عمر کلید رمزنگاری فراهم می‌آورد.

بازیابی از بحران سریع، کارامد و Scalable

وقتی داده بر روی EMC Data Domain Storage قرار می‌گیرد، استورج Data Domian می‌تواند فورا فرآیند Replication داده در یک سایت بازیابی اضطراری را آغاز کند. نرم‌افزار تکثیر کننده‌ی ذخیره سازی EMC Data Domain جهت محقق کردن الزامات DR می‌تواند فرآیند Replicate بر روی یک اتصال 10 Gb را با نرخ 52 TB/hr انجام دهد. DD OS تنها داده‌های فشرده شده‌ی Unique را در شبکه Replicate می‌کند، تنها به کسری از زمان مورد نیاز در روش‌های مرسوم Replicate و پهنای باند و هزینه‌ای مشابه آنها نیاز دارد. با بهره‌گیری از Deduplication میان سایتی، تنها داده‌ها‌ی غیر تکراری بر روی WAN جابجا می‌شوند. این امر می‌تواند نیازمدیهای پهنای باند WAN را تا 99% کاهش دهد، و Replication شبکه محور را سریع، مطمئن و مقرون به صرفه کند. جهت افزایش سطح امنیت، داده‌ را می‌توان با استفاده از پروتکل SSL رمزنگاری کرد.

EMC Data Domain Storage توپولوژی‌های Replication سازگارپذیری را فراهم می‌کند؛ از جمله‌ی آنها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • Full System Mirroring
  • Bi-Directional
  • Many-to-One
  • One-to-Many
  • Cascaded
خروج از نسخه موبایل