نماد سایت شرکت آرسس

HP t310 G2 AiO Zero Client

زیرو کلاینت - Zero Clientزیرو کلاینت - Zero Client

شرکت اچی پی به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های تجهیزات انفورماتیک ، در ضمینه تولید زیرو کلاینت و تین کلاینت ها نیز فعال است . Zero Client یعنی سرویس گیرنده ی صفر، یک دستگاه دسکتاپی بدون فن است که هارد نداردو همه ویژگی‌هایی که معمولا روی PCها وجود دارد مانند اپلیکیشن‌ها، داده‌های مهم، حافظه و…، در دیتاسنتر ذخیره می‌شود.

زیرو کلاینت ها دستگاه هایی هستند که فاقد RAM، CPU، Hard Disk  و … می باشد. زیرو کلاینت مانند یک بورد (Board)  است که روی آن ممکن است چندین پورت USB، پورت  اتصال به  مانیتور یک یا دو تا پورت PS2 برای اتصال موس و کیبورد، پورت LANبرای اتصال به شبکه و جایی برای اتصال میکروفون و اسپیکر موجود است.
با توجه به اینکه زیرو کلاینت فاقد هیچگونه Ram، CPU، هارد دیسک و … می باشد بنابراین به تنهایی هیچگونه استفاده ای نخواهد داشت. هیچگونه سیستم عاملی روی این دستگاه موجود نیست و نمی توان هیچ برنامه ای هم روی آن نصب کرد.در واقع یک بورد با پردازش صفر است.  زیرو کلاینت سخت افزاری است که برای مجازی سازی دسکتاپ که از طریق شبکه های محلی به ماشین های مجازی متصل شده و سایر لوازم جانبی مانند نمایشگر، موس و کیبرد از طریق پورت USB به آن وصل می شوند. Zero Client بر خلاف Thin Client و PC، فاقد هر گونه پردازنده، ذخیره ساز و سیستم عامل می باشد.

Zero Client ها برای پشتیبانی از پروتکل های زیرساخت های VDI ساخته و بهینه شده اند. پروتکل های PCoIP، RDP، RemoteFX، Citrix HDX معمول ترین پروتکل های پشتیبانی شده در زیرو کلاینت ها هستند. زمان بوت شدن آن ها کمتر از 5 ثانیه است و پیکربندی و مدیریت ساده و جامعی را در اختیار مدیریان شبکه قرار می دهد. از نظر امنیتی از تین کلاینت ها و تیک کلاینت ها امن تر است و در کل برای استفاده در محیط های VDI تک منظوره بهترین انخاب خواهد بود.زیرو کلاینت ها در شبکه های بی سیم و سیمی قابل استفاده است. پردازش گرافیکی آن ها فوق العاده بوده و بروزرسانی آنها بسیار ساده است.

زیرو کلاینت اچ پی  HP t310 G2 AiO Zero Client یکی از محصولات شرکت اچ پی به صورت All-in-One هست ، که دارای 1 پورت DisplayPort ، چهار پورت یو اس بی 2 و یک پورت شبکه Rj-45  و کیبورد و موس اورجینال اچ پی می باشد. مشخصات فنی این دستگاه به شرح زیر است:

Product specifications

Operating system

No operating system

Processor

TERA2321 PCoIP Zero Client

Graphics

Display

23.8″ diagonal FHD IPS WLED-backlit (1920 x 1080) [1,2]

External I/O Ports

4 USB 2.0; 1 headphone; 1 microphone

Side

Bottom

2 USB 2.0; 1 RJ-45; 1 VGA; 1 DisplayPort™; 1 power connector

[4]

Pointing device

HP Wired USB Mouse

Keyboard

HP Wired USB Keyboard

Dimensions (W X D X H)

21.28 x 8.27 x 19.9 in

Weight

11.98 lb

خروج از نسخه موبایل