نماد سایت شرکت آرسس

ILO

تکنولوژی ILO - سرور اچ پی - سرور HP - تکنولوژی ILO - سرور - سرور HPE - تکنولوژی Integrated Lights-Out Management

تکنولوژی ILO - سرور اچ پی - سرور HP - تکنولوژی ILO - سرور - سرور HPE - تکنولوژی Integrated Lights-Out Management

HPE OneView interacts with the iLO management processor to configure, monitor, and manage supported servers

ILO یک پورت در تجهیزات سخت افزاری سروهای HP است. این پورت  در عموم سرور های سری ۳۰۰ به بالای این شرکت به صورت پیش فرض وجود دارد و ازطریق یک کابل RJ45 به شبکه متصل می شود.

ILO چیست؟

 

ILO یا Integrated Lights-Out Management یک پورت در تجهیزات سخت افزاری سروهای HP است.

ILO یک IP آدرس به خود می‌گیرد و می توان از راه دور و از طریق شبکه به آن وصل شد. بعد از انجام تنظیمات می‌توان از طریق مرورگر بدون هیچ واسطی به سرور متصل شد . و امکاناتی از قبیل دسترسی به BIOS و مدیریت پاور سرور مانند خاموش یا روشن کردن و یا راه‌اندازی مجدد آن را انجام داد. با استفاده از این پورت حتی در مواقعیکه سرور خاموش می‌باشد می توان به سرور متصل شد.

همزمان با عرضه سرورهای نسل 10 اچ پی به بازار، نرم افزار مدیریتی ILO 5 نیز ارائه شده که قابلیت‌های بهتری نسبت به نسل قبلی یعنی iLO 4 دارد.

یکی از مشکلات رایج مدیریتی در میان ادمین‌های شبکه، مدیریت از راه دور سرورهاست که از زمان بوت یا روشن شدن سیستم تا زمان خاموش شدن آن مورد نیاز است. برخی مدیران شبکه برای ریموت کردن به سرورها از Remote Desktop در مایکروسافت یا VNC در لینوکس استفاده می‌کنند، اما در ماژول‌های Synergy و سرورهای پرولیانت اچ پی که شامل سرورهای Blade هم هست، پورت فیزیکی به نام iLO تعبیه شده که امکان مدیریت سرور از راه دور را از لحظه بوت شدن سیستم به شما می‌دهد.

این پورت دارای یک چیپ سخت‌افزاری و پردازنده مخصوص این کار است که با استفاده از آن می‌توانید مانیتورینگ و کنترل مناسبی را بر روی سرورهای خود داشته باشید و مهم نیست که در این لحظه در کجای دنیا هستید. در واقع پورت iLO یک پورت اترنت است که توانایی فعال شدن و استفاده همزمان با ابزار ROM Setup یا RBSU را دارد. امکاناتی کهiLO  ارایه می‌دهد، در بسیاری از مواقع ناجی بسیاری از مدیران شبکه به خصوص در رفع مشکل از راه دور است.

https://arsess-co.com

کاربرد ILO

  1. امکان استفاده از نسخه‌های ISO موجود در کامپیوتر شما به عنوان درایو محلی سرور (Remote Media Applet)
  2. مشاهده و مرور گزارشات و رخدادهای سخت‌افزاری سرور
  3. مشاهده و مرور وضعیت ماژول‌های مختلف سخت‌افزاری سرور از قبیل RAM یا CPU و ..

قابلیت جدیدی بر روی این پورت راه‌اندازی شده است به نام iLO Federation که توسط آن می‌توان وصل شدن یک سرور به طور همزمان به چندین سرور را از یک کنسول متمرکز مانیتور نمود؛ یعنی:

  1. اجازه خاموش یا روشن کردن چندین سرور تنها با یک کلیک
  2. توانایی اجازه دادن به اشتراک گذاشتن مصرف برق در میان یک گروه از سرور
  3. فعال‌سازی گروهی مجوز برای انجام سریعتر مجوز iLO و آپدیت سریعتر Firmware روی چندین سرور که همگی از طریق این قابلیت صورت می‌گیرد.

 

خروج از نسخه موبایل