نماد سایت شرکت آرسس

ترفند تشخیص اصل بودن گوشی از طریق IMEI

IMEI - آي ام ای آي - تقلبی - اصل - اصالت - گوشی - موبایل - فتا - پلیش فتا

IMEI - آي ام ای آي - تقلبی - اصل - اصالت - گوشی - موبایل - فتا - پلیش فتا

كد IMEI در واقع بر‌گرفته از عبارت “International Mobile Equipment Identity” یا «شناسه بین المللی تجهیزات موبایل» است. هر گوشی جدیدی که ساخته می‌شود، باید یک کد منحصر به فرد 14 رقمی داشته باشد که تا آخر عمر دستگاه با آن باقی خواهد ماند. این کد برای شناسایی تلفن‌های همراه و همچنین مسدود کردن آن‌ها از طریق شبکه کاربرد دارد. اگر گوشی‌تان گم یا سرقت شود، می‌توانید با دادن این کد به اپراتور، گوشی‌تان را مسدود کنید تا احیاناً از آن سوء استفاده نشود. پلیس هم معمولاً گوشی‌های دزدیده شده را با IMEI آن‌ها ردیابی می‌کند.

برای بررسی IMEI دستگاه از منو تماس، کد # 06 #*را شماره‌گيري كنيد. سريال اصلی گوشي يا IMEI روي نمايشگر ظاهر مي‌شود. اگر اين سريال با باركد روي كارتن و برچسب زیر باتري (در صورت امکان برداشتن باتری) مطابقت داشت، احتمالاً گوشي مورد نظر اصل است (برخي قاچاقچيان باركدهاي تقلبي روي كارتن مي‌چسبانند. اين گوشي‌ها به «چنج» يا تغييريافته مشهور است و به همين سبب نمي‌توان چنين كاري را راهي مطمئن براي تشخيص اصالت گوشي دانست).

حالا به لینک زیر رفته و کد IMEI را وارد کنید تا مشخصات گوشی ظاهر شود.

اطمینان از اصل بودن گوشی

تایید اصالت دستگاه با بررسی کد IMEI گوشی در یکی از سایت‌های معتبر دیگر:

در مرحله بعدی به سايت‌ تحليل و تشخيص جهاني اصالت گوشی در وب برويد. به عنوان نمونه، نشاني اينترنتي يكي از اين سايت‌های معتبر www.numberingplans.com است. در اين وبگاه، با كليك روي عبارت «ابزار تجزيه و تحليل شماره» يا Number analysis tools و ورود به صفحه بعدي، شماره سريالي را كه از طريق شماره‌گيري كد #06#* روي نمايشگر گوشي ظاهر شده، در قسمت IMEI number analysis وارد كنيد.

مشخصات گوشي از جمله كشور سازنده، كارخانه، مدل و… مشخص خواهد شد. اگر اين مشخصات با گوشي مورد نظر همخواني داشت، مطمئن باشيد يك گوشي اصلي در دست داريد.

اگر کد آی ام ای آی درست باشد و گوشی شما اصل باشد اطلاعات گوشی در صفحه ظاهر میشود اما اگر شماره سریال گوشی شما غلط باشد سیستم خطای IMEI میدهد.

پس به این صورت میتوان به جعلی یا اصلی بودن گوشی های تلفن همراه پی برد.

خروج از نسخه موبایل